Gå til innhold

Sherox

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentenes sherox er igjen i vaskemaskinen. De lukter død og pine!!! Etter en runde på 60-vask, satt fortsatt lukta igjen. Vi har selvsagt ikke vært flinke nok til å sjekke og tørke våte skoe, men .... Nå står de med klor ... håper det skal ta knekken på lukta. Vurderer å kaste to par brukbare par vintersko dersom jeg ikke får tatt knekken på lukt ... må være gode vektstvilkår for bakterier .....

er det noen som har gode tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cherox

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Cherox

Cherrox, med to Rer.

Bør ikke pirke på andre om du ikke har fakta riktig selv vettu.

• Liker 2
Skrevet

Har ikke testet det selv, men jeg har hørt at man kan putte illeluktende sko i frysen for å fjerne lukta. Verdt et forsøk?

• Liker 2
Skrevet

Har ikke testet det selv, men jeg har hørt at man kan putte illeluktende sko i frysen for å fjerne lukta. Verdt et forsøk?

Dette funker på det meste. Men hvis noe i frysen lukter spesielt, så vil skoene gjerne lukte sånn når de kommer ut igjen.

Genseren min lukta skikkelig fenalår da den hadde fått en omgang :sjenert: Men fenalårlukta gikk bort i vask da, heldigvis!

Skrevet

Det må testes :)

Gjest navnelapp
Skrevet

Å bruke eddik i skyllevatnet er alltid eit triks for å få bort lukt når ein vaskar ting i maskinen, men eg har ikkje prøvd å gjere det med cherroxar. Det varierer veldig kor "aromatiske" skoa til barn blir. Her i huset hadde vi to jenter som stadig kom på besøk, den eine sine cherroxar var skikkelege stinkbomber, den andre lukta ingenting. Og det var ikkje fordi foreldra til nr. ein var ureinslege, tvert imot.

• Liker 1
Skrevet

Takker for gode tips!!

Skal prøve eddik i skyllevannet ... etter klorbehandling!!

Det andre paret ligger i fryseren etter en maskinvask ...

Skrevet

klorin fjerner ikke lukt,men salmiakk er luktfjerner. den med frysing hadde vert spennende å prøve ja.

Skrevet

Det finnes noen kuler å få kjøpt som du kan legge i skoene når de ikke er i bruke. Det funker.

Skrevet

klorin fjerner ikke lukt,men salmiakk er luktfjerner. den med frysing hadde vert spennende å prøve ja.

Jeg tenkte at klorin kunne ta knekken på bakterier og evt soppvekster ...

Skrevet

Etter vask må dei tørkast fort! Viss det er lang tørketid vil dei berre lukte vondt med ein gong... Viss du har vedfyring, sett dei foran ovnen medan du fyrar... Og ikkje la støvlane stå i eit kaldt/rått rom (som det er i mange vindfang der folk brukar å ha skoa). Kjøp evt skotørkar.

Skrevet

Hei,ikke sett cherrox nærme vedovn, de kan jo smelte.... Hvis du ikke har skotørker så har jeg hørt at avispapir kan hjelpe til å trekke ut vann. Men først må alt vannet tømmes ut. Sett de på hodet på håndkle eller lignende. Jeg har gammelt tørkeskap som funker til tørking..

Pleier å vaske barna sine innimellom, men da kun på 30 grader.

Moren min pleide å putte pappa sine joggesko i fryseren, men la de først i en pose og lot de ligge natten over. De var tørre vel og merke.

Skrevet

Vi har hatt samme problemet, men fikk anbefalt å kjøpe muckoots/dockboots. Dette gjorde vi i høst og har IKKE angret, er KJEMPE fornøyd!!! fungerer som cherrox og gummistøvel, vaskes i vaskemaskinen, tørker fort og kan brukes til -15 og det beste; de lukter ikke !

bare et tips til neste innkjøp :)

Skrevet

Vi har hatt samme problemet, men fikk anbefalt å kjøpe muckoots/dockboots. Dette gjorde vi i høst og har IKKE angret, er KJEMPE fornøyd!!! fungerer som cherrox og gummistøvel, vaskes i vaskemaskinen, tørker fort og kan brukes til -15 og det beste; de lukter ikke !

bare et tips til neste innkjøp :)

Er helt enig med deg. Får ikke fullrost dockbootsene våres og har ikke tid til alt det dårlige å si om cherrox.

En annen ting som også kan gi vond lukt er fotsvette. Ett av våre barn sliter med dette og skoene hans kan lukte død og grønne djevler innimellom. Å bruke kun ullsokker på bena, ikke bomull innafor, gjør at det ikke lukter. Han svetter fortsatt på bena, men skoene hans kan stå inne og ikke ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...