AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 Har tatt dobbel pergo denne mnd og Ovitrelle (el-sprøyte) for at eggene skulle slippe. Problemet med Ovitrelle er at den inneholder HCG og kan gi falsk positiv resultat. De sier den sitter 10 dager. Men tør virkelig ikke teste før jeg er heeeeelt sikker. Orker ikke bli skuffa. Har prøvd p 1,5 år, kjenner det tar på nå!! Noen erfaringer der ute? Når testet dere? Noen som fikk klaff? Problemet mitt er at eggene ikke blir sluppet selvom jeg får positive el-tester. Nå er det 5 dager siden sprøyten ble satt! Takk for alle svar
nummer 2 Skrevet 20. desember 2011 #2 Skrevet 20. desember 2011 Har også vært på den 'kuren'. For min del var hcg'et ute av kroppen på dag 10. Og kom dessverre ikke igjen etter det... Håper det klaffer for dere!
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #3 Skrevet 20. desember 2011 Jeg har brukt Ovitrelle ved IVF forsøk, to ganger fikk jeg mensen etter dag 8 og 9, så da var alt hcg ute av kroppen. Og en gang testet jeg på dag 9 og fikk positivt test som skulle være positiv
Shiry Skrevet 20. desember 2011 #4 Skrevet 20. desember 2011 Jeg fikk beskjed av legen min å kontroll teste på dag 8 etter at sprøyten var satt første syklus med dobbel pergo+ovitrelle. Da var det ikke utslag på test, men de sier jo for å være sikker at man skal vente til etter dag 10 da skal man være sikker.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #5 Skrevet 20. desember 2011 Jeg fikk beskjed av legen min å kontroll teste på dag 8 etter at sprøyten var satt første syklus med dobbel pergo+ovitrelle. Da var det ikke utslag på test, men de sier jo for å være sikker at man skal vente til etter dag 10 da skal man være sikker. Hva mente legen din med kontroll teste? For å teste at det ikke var HCG etter sprøyten for så å ta ny test senere som kanskje var "riktig" HCG? Kanskje jeg bør ta en kontroll test, før en ordentlig test?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #6 Skrevet 20. desember 2011 Har også vært på den 'kuren'. For min del var hcg'et ute av kroppen på dag 10. Og kom dessverre ikke igjen etter det... Håper det klaffer for dere! Fikk du eggløsning på den kuren? Jeg fikk aldri sjekket på UL om eggene var store nok, så er litt i tvil på at ting stemmer. Men i følge symptomer jeg kjenner så har jeg hatt el. Makan til ømme pupper skal man lete lenge etter. Men kanskje ømme pupper kommer av Ovitrelle siden det inneholder HCG?
Athene Skrevet 20. desember 2011 #7 Skrevet 20. desember 2011 Etter ti dager bør den være ute. Jeg kontrolltestet fra dag 8, testen var positiv tom dag 10. Deretter fikk jeg skyggestrek etter tidsfristen dag 11 og 12. For å være på den sikre siden ville jeg ventet til dag 14 etter sprøyten, det blir vel ca 12 DPO? Eller 14 DPO for å være sikker på at du ikke får falsk negativ test.
Shiry Skrevet 20. desember 2011 #8 Skrevet 20. desember 2011 Hva mente legen din med kontroll teste? For å teste at det ikke var HCG etter sprøyten for så å ta ny test senere som kanskje var "riktig" HCG? Kanskje jeg bør ta en kontroll test, før en ordentlig test? Ja var det han mente, sånn at jeg ikke skulle være i tvil hvis jeg faktisk fikk positiv test. Jeg har veldig kort syklus så tester rundt 10 dpo kan fort være positive da det bare er et par dager unna ikm, der for han ville vi skulle gjøre det sånn.
Athene Skrevet 20. desember 2011 #9 Skrevet 20. desember 2011 Ja var det han mente, sånn at jeg ikke skulle være i tvil hvis jeg faktisk fikk positiv test. Jeg har veldig kort syklus så tester rundt 10 dpo kan fort være positive da det bare er et par dager unna ikm, der for han ville vi skulle gjøre det sånn. Lengden på syklusen har ingenting å si for hvor tidlig man kan teste positivt. Egget fester seg 7-10 dager etter eggløsning, uavhengig av hvor lang lutefase den enkelte har. Man kan deretter teste positivt 2-3 dager etter at egget festet seg. Det er derfor mange som har kort lutefase opplever problemer med å bli gravide - egget får ikke festet seg før det blir skylt ut. Får du progesteronstøtte i tillegg til annen hormonstøtte? Ellers helt enig med deg - dersom man ønsker å teste tidlig er det en fordel å ta en kontrolltest på morgenurin ca 10 dager etter Otrivelle for å sjekke at HCGen er ute av kroppen, så slipper man å lure.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #10 Skrevet 20. desember 2011 Lengden på syklusen har ingenting å si for hvor tidlig man kan teste positivt. Egget fester seg 7-10 dager etter eggløsning, uavhengig av hvor lang lutefase den enkelte har. Man kan deretter teste positivt 2-3 dager etter at egget festet seg. Det er derfor mange som har kort lutefase opplever problemer med å bli gravide - egget får ikke festet seg før det blir skylt ut. Får du progesteronstøtte i tillegg til annen hormonstøtte? Ellers helt enig med deg - dersom man ønsker å teste tidlig er det en fordel å ta en kontrolltest på morgenurin ca 10 dager etter Otrivelle for å sjekke at HCGen er ute av kroppen, så slipper man å lure. Har gått 10 dager siden sprøyten ble satt på lillejulaften. Tenker at hvis jeg klarer å holde meg venter jeg til etter jul. Jula i fjor testet jeg oppi jula og det ble ganske kjip periode. Jeg har vanlig 14 dager fra el til mensen dukker opp (ca) når jeg har faktisk har hatt el. Får ingen progesteron støtte. Hadde kort lutealfase før, men viste seg at manglende el var årsaken til det. (Var en smule frustrert i 1 år pga det!!!!!!!!) Men har bestilt nye g.tester nå. Skal prøve å holde meg til 30/12. Mener jeg hadde mest el.smerter 16/12, altså to dager etter sprøyten ble satt. Så da blir det to uker etter den igjen. Men er det Ovitrelle som gir meg så hinsides ømme pupper? Setter så pris på svar fra dere kyndige
Athene Skrevet 21. desember 2011 #11 Skrevet 21. desember 2011 Men er det Ovitrelle som gir meg så hinsides ømme pupper? Otrilvelle, eller pergo, eller begge deler. Alle hormonpreparater man tar gir graviditetssymptomer i mer eller mindre grad, så kroppen vil føles helt annerledes enn i en normal syklus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå