AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 For en stund siden så lyttet jeg på radio at det var for liten spontanitet med å sjekke opp damer. I innslaget som var det reportern og en som hadde greie på dette med sjekking som snakket. Reporteren fikk et kurs i hvordan han skulle oppføre seg for å sjekke opp damer. Han var selvsagt singel. Det som skjer at han får i oppgave å sjekke opp noen på gata og ser om han får til en middagsavtale med en har vil bli kjent med. Han er skikkelig nervøs og prøver å sjekke opp flere, men etter en stund så får han napp. Middagsavtalen er i boks og dermed er føste date i boks. Og etter det jeg har forstått så fikk han napp som så er blitt kjærsten hans på helt tid :-) Hvordan hadde dere damer reagert (både single og gifte/sparerte/var i forhold) dersom en hadde sjekket dere opp på denne måten? Hadde dere takket høfflig nei? Eller hadde dere bedt om å dra til et vist sted? Eller Dersom mannen var kjekk sagt at ja denne middagen har jeg lyst til å ta og bli kjent med deg og du med meg? Hva mener dere om sånne mannfolk som gjør eller hadde gjort dette? Tenk litt før du svarer. For jeg ønsker ærlig svar.
Gjesten Skrevet 19. desember 2011 #2 Skrevet 19. desember 2011 Jeg hadde gått fort videre og kanskje gitt ham et stygt blikk. Jeg har virkelig ikke lyst til å bli sjekket opp av tilfeldige menn på gaten. Men det er helt sikkert kvinner som ville synes det var sjarmerende. 8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 Jeg hadde gått fort videre og kanskje gitt ham et stygt blikk. Jeg har virkelig ikke lyst til å bli sjekket opp av tilfeldige menn på gaten. Men det er helt sikkert kvinner som ville synes det var sjarmerende. Signerer dette, jeg hadde skyndt meg videre. Sjekking på gaten eller andre steder er definitivt ikke noe for meg. 1
Admeliora Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 Jeg ville tenkt at dette var en mann som prøver seg på alle. Hadde ikke følt meg veldig spesiell, og hadde derfor takket pent nei. 9
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #5 Skrevet 19. desember 2011 Mitt første innlegg:) Jeg hadde virkelig ikke likt å bli prøvd sjekket opp på gaten. Tror ikke det slår an blandt norske jenter. Jeg tenker på gatesjekking som noe de lærer bort på disse halvflaue sjekkekursene, som ikke funker på jenter i praksis, iallefall ikke på meg og mine venninner. Sjekking bør være mye mer subtilt, sjarmerende og intelligent enn dette. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 Det kommer helt an på hvordan kontakten opprettes. Er det rett på sak med masse humor, så kan det faktisk være, om kjemien er til stede, at jeg stopper opp, -om ikke annet enn for å stilne en gryende liten nyfikenhet. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #7 Skrevet 19. desember 2011 Jeg hadde gått fort videre og kanskje gitt ham et stygt blikk. Jeg har virkelig ikke lyst til å bli sjekket opp av tilfeldige menn på gaten. Det er dette jeg som mann er redd for at blir resultatet også - så står jeg der da som en idiot tilbake. Men hvis ikke her, hvor da? Må da finnes noe alternativ til det å sjekke på byen?
Gjesten Skrevet 20. desember 2011 #8 Skrevet 20. desember 2011 Det er dette jeg som mann er redd for at blir resultatet også - så står jeg der da som en idiot tilbake. Men hvis ikke her, hvor da? Må da finnes noe alternativ til det å sjekke på byen? Man møter jo gjerne folk i andre sosiale sammenhenger. Studier, jobb, felles venner osv. 3
Little sun Skrevet 20. desember 2011 #9 Skrevet 20. desember 2011 Jeg kunne blitt sjarmert! Bra med menn som tar ansvar og tenker utenfor boksen. Dersom jeg hadde funnet han attraktiv nok og kjemien stemte, er det mye mulig jeg hadde sagt ja. Det er vel mye bedre å prøve en gang for mye enn en for lite? Det er jo bare tre mulige konsekvenser: jenta blir sur og går, henne trenger du ikke se igjen. Jenta blir kjempe glad og smigret, men takker pent nei pga. ulike årsaker, da har du gjort hennes dag bedre og hun vil antagelig gå smilende bortover gata. Eller hun takker ja, og dere får en mer eller mindre hyggelig date. Go for it, sier jeg 2
TheSecret Skrevet 20. desember 2011 #10 Skrevet 20. desember 2011 Jeg hadde også tenkt at han gjør dette med mange, kanskje til og med alle. Men hvis han utstrålet selvtillit og var kjekk, men ikke kjepphøy, hadde jeg kanskje sagt ja. Det hele kommer jo an på hvordan han møter deg og snakker med deg. Om du kan "føle" kjemien. Hvis det virket som ham bare hadde lyst til å få seg et ligg/ eller om det var et veddemål, og "Jeg vil bli kjent med deg" var hans sjekketriks.. Hadde jeg høfflig sagt: "No thanks, but you can watch my ass as I go." 2
Knirke Skrevet 20. desember 2011 #11 Skrevet 20. desember 2011 Jeg avskyr å bli stoppet på gaten, så da måtte han i tilfelle være helt usannsynlig vakker! På en pub eller annet utested er man ihvertfall forberedt på at det kan komme sånne... 1
heythere Skrevet 20. desember 2011 #12 Skrevet 20. desember 2011 På gata er kanskje litt for direkte, MEN det kommer helt an på hvordan man oppretter kontakt. Kommer han plutselig gående ved siden av meg kan jeg bli litt skeptisk, men om han er kjempehyggelig, smiler, det ikke blir en anstrengt/pinlig stemning og virker som en ålreit fyr, så er det godt mulig at jeg hadde sagt ja Om man sitter ved siden av hverandre på kafé, tog eller lignende er det helt greit Men kanskje ikke det du lurte på 1
Sophie-Ann Skrevet 20. desember 2011 #13 Skrevet 20. desember 2011 Jeg hadde syns det var kjempe tøft gjort og hadde sagt ja hvis det passet .
Gjest Katten. Skrevet 21. desember 2011 #14 Skrevet 21. desember 2011 Se an blikkontakten først. Ikke bare vær en fremmed creepy dude som dukker opp ut av det blå. Opprett kontakt (blikk, ansiktsuttrykk eller whatnot), er det positivt -> ta kontakt. 2
Gjest imli Skrevet 21. desember 2011 #15 Skrevet 21. desember 2011 Viss det var slik at han stod og sjekka opp alle han såg hadde eg takka pent nei. Er ikkje akkurat oppskrifta på å få dama til å føle seg spesiell 1
ambre Skrevet 21. desember 2011 #16 Skrevet 21. desember 2011 Jeg kunne blitt sjarmert! Det som hadde vært avgjørende for min del var om jeg fikk inntrykk av at du sjekker opp alle du møter, eller om jeg hadde kunnet føle at det var noe spesielt med meg. Men det er litt større risiko, for at jeg skulle sagt ja til en date måtte kjemien vært veldig bra. Tror det er mye lettere å få et ja hvis man f.eks møtes via venner og sånn, da er man gjerne i sjekkemodus. Mens man er mer skeptisk til fremmede på gata.
Frydenlund Skrevet 22. desember 2011 #17 Skrevet 22. desember 2011 Cluet er jo at man må gjøre dette med en viss sjarme. Man går jo ikke bort til en fremmed jente og ber henne med på middag just like that, da er det jo dømt til å mislykkes. Man smiler, kommenterer hennes stilige skjerf, pene sko etc etc. Og bygger videre på det. Hvis dette avstedkommer surhet eller mishagsytringer så er det jenta det er noe "galt" med. Det er nå min mening. 1
makkapakka Skrevet 22. desember 2011 #18 Skrevet 22. desember 2011 hadde trodd jeg var i syden :gjeiper: 1
akuaku Skrevet 23. desember 2011 #19 Skrevet 23. desember 2011 (endret) . Endret 30. mai 2013 av akuaku
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #20 Skrevet 23. desember 2011 Hvis det hadde vært plutselig ut av det blå på gata hadde jeg nok sagt "jeg er allerede medlem" før han hadde fått ytret et ord! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå