AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 Hei! Jeg er en jente som aldri har barbert underlivet mitt før. Eller.. jeg gjorde det i stad med vanlig barberingshøvel, men jeg ble utrolig sår. Jeg klarte heller ikke ta alt fordi jeg ble så sår og syntes det var vondt. Og nå, litt etterpå klør/stikker det no helt sinnsykt! Så mine spørsmål er: -Er det lurt å gjøre det med vanlig barberingshøvel (venus)? -Er det vanlig å bli sår av det? -Er det vanlig at det stikker så? Tror ikke jeg barberte godt nok.. -Og hvor lenge vil denne kløingen holde på? dager? uker? Vær så snill, trenger svar!!
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 19. desember 2011 #2 Skrevet 19. desember 2011 Jeg bruker vanlig barberhøvel. Gjør det alltid i dusjen. Bruk masse såpe/barberingsskum eller lignende, og barber først med hårene. Det er vanlig å bli litt nuppete, men jeg blir ikke det lengre når jeg gjør det på denne måten. Smører også med fuktighetskrem etterpå.
Gjesten Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 Gjør det i dusjen, da blir hårene mykere. Bruk såpe/barbergele og vær forsiktig. Du skal ikke trenge å bli nuppete, men det er ikke uvanlig.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 barber med hårene i den grad det er mulig iallfall
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #5 Skrevet 19. desember 2011 Nå begynner det å bli en del år siden jeg barberte meg den første gangen, men husker at det klødde og stakk som søren de første gangene, tror dette er helt normalt, men nå synes jeg omtrent det er vondt når jeg ikke barberer meg på et par uker. Kløingen og nupper er helt vekke. Mine små tips er å barbere i dusjen eller her hos meg barberer typen min meg, da legger han alltid en vaskeklut på med varmt vatten et par min. Barber med hårene først, deretter mot for å få alt med. Jeg bruker barber såpe og kost men uansett så er det greit å pøse på med barberskum/såpe. Etterpå smører jeg meg med olje kjøpt på kondomeriet, men fuktighetskrem duger sikkert også.
Gjest RompeRusk Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 bruk etterbarberingsgele fra kondomeriet, eneste som fungerer
Gjest Vena Cava Skrevet 21. desember 2011 #7 Skrevet 21. desember 2011 bruk etterbarberingsgele fra kondomeriet, eneste som fungerer men faen som den svir!
challenger Skrevet 21. desember 2011 #8 Skrevet 21. desember 2011 bruk etterbarberingsgele fra kondomeriet, eneste som fungerer Jeg synes det ble ti ganger verre med den jeg! Rød og nuppete som faen etter den var smurt på. Aldri mer! Det beste som funker for meg er å bruke et nytt blad(bruker mannehøvel, føler de tar bedre) så ofte som mulig. Bruker kun varmvann i dusjen, noen ganger shaving lotion fra Eos.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #9 Skrevet 21. desember 2011 Klipp hårene korte først, lange hår fungerer dårlig å barbere. Gjør lange drag, dra over hvert område kun 1 gang sakte og solid. Dra MED hårene først, ikke mot. Bruk barberskum, såpe likner ikke en gang.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #10 Skrevet 21. desember 2011 Klipp hårene korte først, lange hår fungerer dårlig å barbere. Gjør lange drag, dra over hvert område kun 1 gang sakte og solid. Dra MED hårene først, ikke mot. Bruk barberskum, såpe likner ikke en gang. Og skyll høvelen mellom hvert drag.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #11 Skrevet 22. desember 2011 Er det vanskelig å komme til når man gjør det selv, det vil si..er det lett å skjære seg? Jeg synes det ser så skummelt ut, så jeg bruker maskin, men det hadde vært lettvint å ha høvel klar i dusjen.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #12 Skrevet 22. desember 2011 jeg bruker vanlig barberhøvel fra venus. synes de fungerer veldig bra, hvertfall viss du er ny på dette. det som er viktig å huske på er å bruke barberskum! (såpe osv funker ikke godt nok), det danner en barriere mot huden så det ikke er så lett å kutte seg og dessuten blir resultatet bedre. og vær veldig forsiktig når du barberer, gå heller over to ganger, da er det mindre sjangs for at det svir etterpå :)og bruk god tid, husk å skyll godt med rent vann til slutt, da barberskum ikke er særlig bra å ha innenfor bruk etterbarberingsgele fra kondomeriet(kan bestilles på nett viss du ikke vil kjøpe i butikk), viss du har kuttet deg/skrapt deg litt vil den svi, men det varer bare i noen sekunder. pust godt inn ett par ganger så går det over etterhvert vil du lære deg bedre teknikker sånn at du ikke får små kutt/skrap, da svir det ikke lenger heller. den er forsåvidt det eneste som hjelper på kløen for min del. ellers så er stikkordet erfaring, du lærer deg greia etterhvert. i begynnelsen kan det være litt stress å komme til over alt osv, men bare ta det med ro og ikke gi deg. til slutt finner du en teknikk som passer for deg
LovelyMonroe Skrevet 22. desember 2011 #13 Skrevet 22. desember 2011 (endret) Hei! Jeg er en jente som aldri har barbert underlivet mitt før. Eller.. jeg gjorde det i stad med vanlig barberingshøvel, men jeg ble utrolig sår. Jeg klarte heller ikke ta alt fordi jeg ble så sår og syntes det var vondt. Og nå, litt etterpå klør/stikker det no helt sinnsykt! Så mine spørsmål er: -Er det lurt å gjøre det med vanlig barberingshøvel (venus)? -Er det vanlig å bli sår av det? -Er det vanlig at det stikker så? Tror ikke jeg barberte godt nok.. -Og hvor lenge vil denne kløingen holde på? dager? uker? Vær så snill, trenger svar!! Hei Nå er det mange år siden jeg begynte å barbere underlivet, men jeg husker godt at de første gangene føltes slik, kanskje de første ukene, MEN dette gir seg.. det er for det første fordi underlivet ditt(eller hårsekkene dine) ikke er vandt med dette, så de blir irriterte og såre. Jeg vil anbefale deg til å bruke VENUS sin barberhøvel med gele på, den er litt mildere mot underlivet og er grei å bruke, da trenger man ikke skum, men i begynnelsen kan man godt bruke skum i tilegg. husk å barbre MED hårene. Jeg barberer alle veier, men det er fordi underlivet mitt er vandt med det, i begynnelsen gjorde jeg det bare MED hårene, og var forsikitig, kan lett blø om man tar andre veien.. Til dine spørsmål: 1. Ja, gjerne venus med gele, den er rosa, og bruk gjerne barberskum fra venus også. 2.Til å begynne med, ja. 3. At det er stubber der tenker du? Det vil nok alltid være stubber der såfremt at du ikke vokser da.. men etterhvert når du kan begynne å barbere mot hårene, og i de retningene du vil, og da blir det mindre stubber. 4. Svir/klør det nå, så vil det bare vare til imorgen, eller to dager kanskje, smør gjerne en krem på som IKKE inneholder parfyme ( for det SVIR ).. Og den aller første gangen du gjør det har man langt hår så da er det lurt å klippe først, ellers lugger det gjerne.. Endret 22. desember 2011 av LovelyMonroe
Gjest True Khaleesi Skrevet 22. desember 2011 #14 Skrevet 22. desember 2011 Bruk masse fuktighet, og barber med hårene først, deretter mot. Gjerne flere ganger. Bruk bomullstruse etterpå dersom du har problemer med sårhet og kløe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå