Gå til innhold

Noen her som har tatt opp norsk og fått støtte hos lånekassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om det er noen her som har tatt opp norskfag(norsk muntlig, skriftlig og sidemål) og fått støtte fra lånekassen? Om du har, kan dere se hvor mange timer (AT) det står oppført på hvert av fagene inne på lånekassen? Gjør meg en STOR tjeneste om dere sjekker det, jeg mistenker at skolen min har glemt å melde inn to av norskfagene.

Skrevet

dvs. gjennom skoler som sonans, akademiet osv...

Skrevet

To av norskfagene? Det er bare et fag, selv om det er tre eksamner?

Skrevet

Jeg hadde tre eksamener ja, tok alle opp, og ser det er registrert 187 årstimer bak norsk skriftlig, noe som jeg mistenker er feil. Norskfaget (reform 94) tilsvarer jo 14 timer i uken, og det er 38 skoleuker i året. Dvs. at jeg skulle hatt 532 årstimer? Eller er jeg på jordet? noen som vet?

Skrevet

Ingen?

Skrevet

Timetallet (187) tilsvarer norsk i 3. årstrinn, altså VKII, i reform 94. For å få 14 uketimer må du plusse på alle timene fra 1. og 2. året også... Aner ikke om du får talt med disse når du tar eksamen?

Skrevet

Timetallet (187) tilsvarer norsk i 3. årstrinn, altså VKII, i reform 94. For å få 14 uketimer må du plusse på alle timene fra 1. og 2. året også... Aner ikke om du får talt med disse når du tar eksamen?

Jeg gikk yrkesfaglig de to første årene på videregående, vet ikke om dette har noe å si? Tok altså opp eksamen i norsk skriftlig, norsk muntlig og nynorsk skriftlig. Inne på sonans sine sider står det at det skal tilsvare nesten 400 årstimer. Men det er etter kunnskapsløftet. På lånekassen står det 374 årstimer da jeg tok fagene på allmenn påbygging, altså FØR jeg tok fagene opp igjen, mens jeg har bare fått oppført 187 timer da jeg tok dem opp som privatist gjennom sonans igjen. Jeg mistenker at dette er feil. Skjønner du hva jeg mener? :-)

Skrevet

Jeg gikk yrkesfaglig de to første årene på videregående, vet ikke om dette har noe å si? Tok altså opp eksamen i norsk skriftlig, norsk muntlig og nynorsk skriftlig. Inne på sonans sine sider står det at det skal tilsvare nesten 400 årstimer. Men det er etter kunnskapsløftet. På lånekassen står det 374 årstimer da jeg tok fagene på allmenn påbygging, altså FØR jeg tok fagene opp igjen, mens jeg har bare fått oppført 187 timer da jeg tok dem opp som privatist gjennom sonans igjen. Jeg mistenker at dette er feil. Skjønner du hva jeg mener? :-)

Skjønner hva du mener, men jeg aner ikke hvordan reglene er. Lykke til med å finne det ut i alle fall :-)

Skrevet

Kan du ikke ta en tlf til skolen du skal gå på? Sonas eller Akademiet. Man skal få støtte fra lånekassen mener jeg, men vet ikke hvor mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...