Gå til innhold

Playstation Move...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først av alt: Dette er et tema som jeg kan veeeldig lite om, så om jeg forklarer meg dårlig eller surre med begreper, bær over med meg!

Jeg har fått ideen om å kjøpe et sånt bevegelses-/sportsspill til samboeren min til jul. Vi har en PS3, men ikke noe annet relevant utstyr til den. Jeg har prøvd å finne ut hva jeg evt må kjøpe av utstyr (kan hende jeg har gått meg veldig vill, der altså)og kommer opp i en sum på ca 1600 kr på elkjop.no. Det innebefattet en Move startpakke, en ekstra kontroll, lader og spillet, så vidt jeg husker. Trenger jeg dette i såfall?

Når jeg så kikker på denne Nintendo Wii (en konsoll vi ikke har fra før av)så ser det, for meg, ut som om jeg får det samme + konsollen i tillegg. Stemmer det?

Og hva bør jeg i såfall kjøpe?

Som dere ser, jeg trenger hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Det her er det du får:

Pakken inneholder:

1 x Nintendo Wii System (hvit)

1 x Støtte for å sette konsollen vertikalt.

1 x Wii Nunchuck (hvit)

1 x Wii Motion Plus integrert i Wii Remote (hvit)

1 x Strømkabel med adapter

1 x Sensor Bar

1 x AV-kabel

1 x Wii Sports

så du får med konsollen ja :) Syns du får mye for pengene.

Det jeg hadde sett på er hvordan spillene er også valgt utifra det som ser morsomst ut. =)

Endret av Mortem
Skrevet

Det her er det du får:

Pakken inneholder:

1 x Nintendo Wii System (hvit)

1 x Støtte for å sette konsollen vertikalt.

1 x Wii Nunchuck (hvit)

1 x Wii Motion Plus integrert i Wii Remote (hvit)

1 x Strømkabel med adapter

1 x Sensor Bar

1 x AV-kabel

1 x Wii Sports

så du får med konsollen ja :) Syns du får mye for pengene.

Det jeg hadde sett på er hvordan spillene er også valgt utifra det som ser morsomst ut. =)

Takk for svar.

Mener du med det at det er et bedre alternativ å kjøpe ny Nintendo Wii fremfor å kjøpe det vi trenger til PS3, for å få tilsvarende spillmulighet?

Gjest badeand1
Skrevet

Takk for svar.

Mener du med det at det er et bedre alternativ å kjøpe ny Nintendo Wii fremfor å kjøpe det vi trenger til PS3, for å få tilsvarende spillmulighet?

Skal dere ha andre spill til nintendo wii da?

For hvis ikke så blir det kanskje bortkasta med en wii bare pga sportsspill?

Skrevet

Skal dere ha andre spill til nintendo wii da?

For hvis ikke så blir det kanskje bortkasta med en wii bare pga sportsspill?

Jeg har absolutt ingen anelse! Min spill-erfaring begrenser seg til Sing-Star i fylla. :fnise:

Men har jeg oppfattet riktig når jeg tror Nintendo er mer familievenlig enn PS3? Vi har barn, så det kunne evt vært et argument i så måte.

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg har absolutt ingen anelse! Min spill-erfaring begrenser seg til Sing-Star i fylla. :fnise:

Men har jeg oppfattet riktig når jeg tror Nintendo er mer familievenlig enn PS3? Vi har barn, så det kunne evt vært et argument i så måte.

Siden dere har barn så virker wii bedre ja. Har intrykk av at det finnes flere "barnsligere" spill til wii enn playstation.

Skrevet

Siden dere har barn så virker wii bedre ja. Har intrykk av at det finnes flere "barnsligere" spill til wii enn playstation.

Takker og bukker for hjelpa! Da skal jeg absolutt vurdere det.

Skrevet

Wii er absolutt å anbefale om dere har barn! Selv om PS3 Move også har en del barnespill, så er det noe med Nintendo.

Gjest badeand1
Skrevet

Takker og bukker for hjelpa! Da skal jeg absolutt vurdere det.

Bare hyggelig. =)

Gjest Cupcakes
Skrevet (endret)

I og med at det er gave til samboeren din, og han har ps3 fra før vil jeg tro for hans del at move ville vært bedre. Er nok en grunn til at han valgte å kjøpe ps3 og ikke wii, eller xbox for den saks skyld.

Nevøen min på 10 har mange spill på ps3 som han liker veldig godt, så finnes mange spill til barn.

Og på elkjøp har du denne Move startpakken som koster 699,- og der får du like mange bevegelseskontroller som du får med til wii konsollen ;) vil tro at i første omgang holder det med startakken, så får dere evt kjøpe inn flere kontroller 3. Juledag om det blir poppis i heimen ;)

Edit: Så nå at du hadde funnet startpakken alt, men om du skal kjøpe ekstra kontroller for å ha 2 med engang, blir det dyrere å kjøpe wii med ekstra konsoller, da de er dyre og du trenger både remote og nunchuck. Det følger bare ett sett med til konsollpakkene.

Endret av Cupcakes
Skrevet

Jeg ville satset på Move til samboeren din. Det er mer presist, og og med at det brukes både kamera og "tracking" av den lysende kulen på move kontrolleren. Folk som har prøvd det sier at det ofte oppleves mer presist enn wii. Minuset er dog at man ofte må kalibrere kontrolleren i forkant av hvert spill for at det skal bli såpass presist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...