AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 Da jeg var ca 11år lærte jeg meg å bake sjokoladekake. Jeg kjedet meg, og ville overraske mor med en kake når hun kom hjem fra jobb. Jeg dekket på bordet og satte frem kaka og var ganske stolt over at jeg hadde fått det til helt alene. Mor kom hjem, og jeg fikk ikke akkurat den reaksjonen jeg hadde håpet på. Hun begynte å kjefte for at jeg hadde baket kake midt i uka, for sånne usunne ting kunne vi ikke spise. Hun smakte ikke på den engang, og jeg fikk beskjed om å rydde den bort med en gang. Husker jeg ble ganske skuffet, og det er siste gangen jeg bakte kake til henne. Hvordan ville du reagert hvis barnet ditt hadde baket kake til deg til du kom hjem fra jobb?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #2 Skrevet 19. desember 2011 Nå er ikke jeg en far, men jeg hadde blitt glad, og spist av den, men også sagt at hun ikke skal lage mat uten min tillatelse, og ikke spise usunt midt i uken. Men hadde blitt glad. 1
Gjest Thessie! Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 Jeg ville aldri sagt at man ikke skal spise usunt midt i uken. Det er da ikke noe ungen kommer til å fortsette å gjøre hver dag.. Jeg ville blitt utrolig glad og sikkert spist opp nesten hele selv. (hvis jeg hadde barn)
Ciara Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 Jeg hadde blitt veldig glad! Selv om vi normalt bare spiser godteri og kake i helgen er det helt greit å gjøre unntak en sjelden gang, og særlig når et barn har anstrengt seg for å gjøre noe hyggelig for familien. Et så fint initiativ hadde jeg aldri drept ved å bli sur. Hadde heller tatt en prat hvis det skjedde hver uke, og da hadde jeg aller helst benyttet anledningen til Å lære bort å lage rundstykker eller noe annet sunt 14
Gjest fireflies Skrevet 19. desember 2011 #5 Skrevet 19. desember 2011 Jeg ville blitt kjempe glad og selvfølgelig spist av kaken. Jeg husker selv at jeg som tiåring fant ut at jeg skulle lage middag til mamma kom hjem. Det resulterte i svarte pølser og en svidd kjele med svidd ris. Mamma ble ikke sint i det hele tatt. Hun lo bare litt, ryddet det bort og lagde ny, ikke-brent mat. Hun sa at det var hyggelig tenkt av meg, men at det kanskje var best at hun lagde maten, slik at vi slapp å spise svarte pølser til middag. Det var jeg helt enig i 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 Herregud, kom over det. Kanskje mora di hadde pms? Foreldre er ikke perferkte og reagerer helt "riktig" til enhver tid. 2
Moscato Skrevet 19. desember 2011 #8 Skrevet 19. desember 2011 Jeg vet ikke om jeg hadde blitt så veldig glad for at barnet slo seg løs på kjøkkenet uten tilsyn. Det er én ting å ordne seg skive eller varme noen middagsrester et minutt i mikroen. Noe helt annet er det å styre med stekeovnen og varme brett alene. Barnet hadde fått lov om jeg eller noen andre voksne var hjemme, men jeg hadde ikke satt pris på at det ble laget kake på egenhånd uten tillatelse. Men jeg hadde nok ikke kjeftet eller nektet å smake (men middag først). Jeg ville tatt en alvorsprat for fremtidige tilfeller.
Gjest Nuppdupp Skrevet 19. desember 2011 #9 Skrevet 19. desember 2011 hadde sagt takk og at vi kunne ta en smakebit etter middag. så kunne vi ventet til lørdag med et nytt stykke jeg bakte marsipankake til pappa. hans reaksjon var å spørre om jeg ville ha han feit, men han sa det litt på tull, så det var greit. han la den i fryseren og spiste den av og til
Gjest imli Skrevet 19. desember 2011 #10 Skrevet 19. desember 2011 Eg ville blitt glad. Herrefred, det sunn mat-hysteriet tek heilt av. Og det er då vitterleg ikkje farleg at ein 11-åring styrar på kjøkkenet åleine??? Hadde ungen vore 5 hadde det vore noko anna... 7
smilo Skrevet 19. desember 2011 #11 Skrevet 19. desember 2011 Jeg har en 11 åring og jeg ville blitt kjempeglad om hun hadde bakt en kake på eget initiativ for å glede meg. Og jeg ville spist kaken med god appetitt...etter middagen Her i huset spiser vi nemlig det vi har lyst på når vi har lyst på det, men aldri mye 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #12 Skrevet 19. desember 2011 Dere er klar over at ungene har mat & helse i 6. klasse? De må jo få prøve seg i blant. Hadde blitt glad, og så ville jeg ha lært barnet flere retter, spesielt sunne, og håpet at hun eller han fortsatte å like å lage mat. Ofte.
vaniljepiken Skrevet 19. desember 2011 #13 Skrevet 19. desember 2011 Nå skal det sies at jeg har en tenåringssønn, så jeg hadde nok blitt mest sjokkert over at han hadde kommet på den tanken. Men uansett; jeg hadde blitt KJEMPEoverrasket og glad. Kanskje sagt at den ser kjempedeilig ut, men at jeg vil vente med å spise den til etter middag:D Åh, nå fikk jeg så lyst på kake. jeg skal ønske meg en datter i mitt neste liv;) Du er kjempeflink, din mor hadde sikkert bare en dårlig dag):
Gjest Solise Skrevet 19. desember 2011 #14 Skrevet 19. desember 2011 Godt å høre at noen har en lik mor som min... Skjønner hvordan du følte det da og det stikker antageligvis enda når du tenker på det. Det gjør det hvertfall her...
Gjest pysepusen Skrevet 19. desember 2011 #15 Skrevet 19. desember 2011 Jeg hadde rost barnet og smakt på kaken
Skylight Skrevet 19. desember 2011 #16 Skrevet 19. desember 2011 Min datter er også 11 og jeg hadde blitt kjempeglad! Tenk deg nybakt sjokoladekake når man kommer hjem fra jobb :-) Jeg hadde tatt et stykke sammen med henne med en gang! Jeg tror jeg ville snakket med moren din om hva som skjedde og om det er greit at du fortsetter med å prøve deg ut på kjøkkenet. Snakk med henne om hva som er greit å lage!
Gjest badeand1 Skrevet 19. desember 2011 #17 Skrevet 19. desember 2011 Min datter er også 11 og jeg hadde blitt kjempeglad! Tenk deg nybakt sjokoladekake når man kommer hjem fra jobb :-) Jeg hadde tatt et stykke sammen med henne med en gang! Jeg tror jeg ville snakket med moren din om hva som skjedde og om det er greit at du fortsetter med å prøve deg ut på kjøkkenet. Snakk med henne om hva som er greit å lage! hun var 11. =)
Gjest Jytte Skrevet 19. desember 2011 #18 Skrevet 19. desember 2011 Jeg bare ser for meg de gangene ungene mine har "kokkelert" på kjøkkenet ... oi, oi, det ser ikke ut i måneskinn etterpå. Og hvis jeg hadde kommet hjem til rot og skittent kjøkken så hadde jeg nok ikke klart å være så blid og takknemlig som man kanskje burde, sett i ettertid. Man er bare et menneske selvom man er mamma. 2
Skylight Skrevet 19. desember 2011 #19 Skrevet 19. desember 2011 Hvis kjøkkenet er rotete er det jo bare å be barna rydde opp mens du koser deg med sjokoladekake i stuen :-) 4
Gjest True Khaleesi Skrevet 19. desember 2011 #20 Skrevet 19. desember 2011 usunt???!! En kake laget kun for å gjøre meg litt lykkeligere? Jeg hadde blitt kjempeglad og hadde kost meg med henne og kaka. Ja, kanskje til og med før middag! Senere hadde jeg forklart farene ved komfyr, stekeovn og brannskader/brannfare. At kake er usunt hadde jeg gitt blanke i. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå