Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen med erfaring fra HCG-nivåer kan svare her...

HCG-nivå:

6.+uke: 58.000

7.+uke: 62.000

8.+uke: 43.000

Det skal jo ikke synke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke snakket med lege om resultatene av hcg prøve? Det er normalt, nettopp for å slippe slike bekymringer.

Mener at hcg nivå er maks når man er 8-10 uker på vei, for deretter å synke igjen til ett nivå der det ligger resten av svangerskapet. Google hcg tabell, så ser du hva som er vanlig nivå fra uke til uke.

Skrevet

Har googlet mange HCG-tabeller, men tenker at de månedlige er enklest å forholde seg til.

Er i uke 8+, og merket akkurat nå for et par dager siden at graviditetssymptomene dabbet av (ikke så øm i brystene som før, og ingen graviditetsfølelse i magen...)

Har hatt 1 MA tidligere.

Har ikke probemer med å bli gravid. Er normalt frisk, men er i en litt stresset periode for tiden, vil jeg si.

Skal si i fra til legen om resultatene. Kanskje en ny MA da...synd det ikke blør, så hadde kroppen ordnet opp selv.

Skrevet

Har du ikke snakket med lege om resultatene av hcg prøve? Det er normalt, nettopp for å slippe slike bekymringer.

Legen vet vel aldri helt sikkert...så hvordan blir legen sikker på om dette er en MA eller ikke da?

Skrevet

Da ville jeg fått bestilt meg en time til privat UL. Bare for å sjekke om hjertet slår. Det er bedre å vite, enn å gå i uvissheten. Det at gravidsymptomer avtar i uke 8, er jo ikke uvanlig. Husker godt fra mitt første svangerskap at kvalmen kom i uke 6/7 og etter en knapp uke var den borte. Ingen ømme bryster heller og jeg følte meg aldri gravid i grunnen, før jeg så han på ordinær UL, og da hadde jeg kjent noen små spark et par dager før.

Skrevet

Jeg er nokså sikkert på at HCG nivået skal synke utover i svangerskapet.

Skrevet

Fastlegen forsøkte å henvise til ultralyd ved sykehuset, siden det hastet (spotting og reduserte HCG-nivåer), men svaret fra sykehuset var skremmende:

-"Nei, beklager kan ikke ta henne inn så fremt det ikke er død og liv-kritisk. Hun får bare betale selv i det private".

Pasientens reaksjon: lamslått over sykehus-Norge. :tristbla:

Skrevet

Det var en opplagt MA!

Skrevet

Jeg skjønner sykehuset sitt svar, for det er jo faktisk ingenting man kan gjøre for å stanse en SA så tidlig i svangerskapet. Man vil få det samme svaret til rundt uke 20.

Skrevet

Jeg skjønner sykehuset sitt svar, for det er jo faktisk ingenting man kan gjøre for å stanse en SA så tidlig i svangerskapet. Man vil få det samme svaret til rundt uke 20.

Men her er det jo snakk om en mulig MA, og da trenger man gjerne utskrapning eller medikamenter for å få ryddet opp. Sykehuset burde absolutt tatt dette seriøst, etter min mening!

Skrevet

Nå starter de fleste SA som en "MA", men man vet ikke om det før kroppen støter ut fosteret og det er sjelden man vet hvor lenge fosteret har vært dødt før kroppen reagerer selv om det er sjelden det går mange uker. Grunnen til at mange opplever MA nå er at tidlig UL gjør at man oppdager døde foster før kroppen reagerer. Hvis man ser på UL at fosteret har vært dødt lenge får man tilbud om medikamenter eller utskrapning pga faren for infeksjoner, komplikasjoner etc, men mange får også beskjed om å gå hjem og vente på at kroppen ordner opp selv. Sykehusene kan uansett ikke gjøre noe fra eller til for å forhindre fosterdød så tidlig og jeg kan forstå at i travel førjulstid ikke ønsker å bruke tid på noe som kroppen sannsynligvis ordner opp i selv.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...