AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 Synes dere ti sider er langt nok på en fire timers eksamen?
Gjest dunebuggy Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 (endret) Er det bra med tabeller på en eksamensbesvarelse? Endret 19. desember 2011 av dunebuggy
Gjest Wei Wei Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 Det er innholdet som er viktig, ikke nødvendigvis mengde. Skriver du 10 sider om noe helt urelevant, hjelpr det lite. 6
Grønt blad Skrevet 19. desember 2011 #5 Skrevet 19. desember 2011 Ja, det er så absolutt nok. Antall sider er uansett underordnet, det er innholdet som teller. På en 10-siders besvarelse bør du ha fått med det som trengs, også for en god karakter. Er det 10 sider med mye svada og lite innhold kan det kanskje trekke ned helhetsinntrykket at du har brukt så mange sider på så lite innhold. Er det bra med tabeller på en eksamensbesvarelse? Det kommer selvsagt på hva du har eksamen i, og om det er relevant innhold. Vanskelig å si når man ikke vet mer
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 Hva slags fag er dette? Dette kommer jo mer an på innhold enn antall sider, men viser det er en universitetseksamen på høyere nivå så kreves det jo en del.
Gjest mjaow Skrevet 19. desember 2011 #7 Skrevet 19. desember 2011 wow, 10 sider på 4 timers eksamen? Jeg skrev kun 4-5 sider på mine eksamener. 1
Gjest dunebuggy Skrevet 19. desember 2011 #8 Skrevet 19. desember 2011 Tabellene inneholder fakta som gir informasjon om svaret, men det viser ureflektert informasjon, som ikke har eksempler i seg. Men det blir litt dilemma med at når jeg har skrevet og tegnet opp en tabell, så skal jeg skrive og forklare den etterpå. Jeg har ikke lyst til å fortelle hvilket fag det er, da det på universiteter er veldig mange fag, og ikke så mange folk på hvert fag bestandig. knis hihi
Oriental Skrevet 19. desember 2011 #9 Skrevet 19. desember 2011 Gitt at det er en gjennomsnittlig omfattende oppgave, og at alle de innleverte sidene er relevante, tror jeg at 10 sider kanskje er en smule for lite. Selv pleier jeg å skrive mellom 5-7 relevante sider pr. time under eksamen. Men som sagt, det kommer an på hvor omfattende oppgaven er og hvilken kar du sikter etter (Jeg snakker nå om universitetsnivå)
Gjest dunebuggy Skrevet 19. desember 2011 #10 Skrevet 19. desember 2011 Jeg fikk bare 17 ark og leverte 14, for å være nøyaktig, men jeg hadde noen tabeller og noen tomme linjer. 20 ark ville vært mer enn forventet på den eksamenen jeg hadde tror jeg egentlig, da det var faglæreren som hadde utlevert arkene til å skrive på.
Gjest SnowLeopard Skrevet 19. desember 2011 #11 Skrevet 19. desember 2011 Jeg skriver som regel mellom 12 og 15 sider på 4-timerseksamen. Ser folk som leverer 30+, men det får da være måte på hvor mye man skal kjede sensor. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #12 Skrevet 19. desember 2011 Gitt at det er en gjennomsnittlig omfattende oppgave, og at alle de innleverte sidene er relevante, tror jeg at 10 sider kanskje er en smule for lite. Selv pleier jeg å skrive mellom 5-7 relevante sider pr. time under eksamen. Men som sagt, det kommer an på hvor omfattende oppgaven er og hvilken kar du sikter etter (Jeg snakker nå om universitetsnivå) UiO har flest 4-timers eksamener på SV. Ville du faktisk levert opp mot 30 sider? Det er jo virkelig ikke nødvendig, og man får vondt i hånden også. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #13 Skrevet 19. desember 2011 Jeg leverte fjorten sider på en 6-timers eksamen og fikk en A, så tror nok det går fint med ti på en 4-timers. Så lenge innholdet er godt nok da selvfølgelig.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #14 Skrevet 19. desember 2011 Som andre har påpekt handler det om innhold, fag og oppgaver og alt det der, så du har vel fått et svar. 5 sider relevant innhold er bedre enn 15 sider hvorav kun 1-2 av dem er relevant, uavhengig av hvor lang eksamenen er. Selv skriver jeg i gjennomsnitt 6 sider på mine eksamener, som har vært mellom 3 og 5 timer. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #15 Skrevet 19. desember 2011 Jeg leverte fjorten sider på en 6-timers eksamen og fikk en A, så tror nok det går fint med ti på en 4-timers. Så lenge innholdet er godt nok da selvfølgelig. Jeg leverte 9 sider på eksamen i JUR3000 ved UiO som jeg fikk en D på (var dårlig forberedt av helsemessige årsaker). Sensor sa da at jeg var den eneste som hadde skrevet så lite som faktisk sto. Det kommer vel an på faget, hvor mye det er å skrive på den aktuelle eksamen etc. Hvis det er en enkel, vid oppgave, vil sensorene kreve mye mer enn hvis det er en smalere oppgave ved kanten av pensum.
Appelsinpiken Skrevet 19. desember 2011 #16 Skrevet 19. desember 2011 Det der kommer jo helt an på.. De gangene jeg har fått toppkarakter på universitetet har jeg ligget på en 8, 9 sider, mens andre igjen skriver 20. Som sakt over, innholdet, ikke mengden som teller. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #17 Skrevet 19. desember 2011 Jeg pleier skrive 20 sider på 4-timers eksamen. Spesielt når det er flere oppgaver, eller drøfteoppgaver. Er ikke et "fasitsvar"-fag jeg tar. Har skrevet opp til 40 sider på 6-8 timers eksamen og fått A og B på det. Innholdet teller mer enn antall sider, men man må ofte skrive en del for å vise selvstendighet, drøfte, komme med eksempler osv. 10 sider høres lite ut for meg, men det kommer veldig an på fag og type oppgave.
Gjest Offensive Pie Skrevet 19. desember 2011 #18 Skrevet 19. desember 2011 Som andre har nevnt, teller innhold mer enn antall sider. En annen faktor er håndskriften din. Har du noen gang funnet ut hvor mange ord du har på en side? Jeg har levert inn opp mot 30 sider på lange eksamener, men jeg skriver stort, og får derfor ikke like "lange" sider som noen som skriver mindre.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #19 Skrevet 19. desember 2011 Syns ti sider er mer enn nok på en fire-timers eksamen! Selv skrev jeg sjelden mer enn 6-7 sider på 4-timers eksamener, og 10-11 sider på 6-timers (dette på typiske drøfte-fag innenfor sosiologi og pedagogikk). Fikk gode karakterer. Har "normal" håndskrift, eller skriver vel kanskje egentlig litt tettere og mindre enn de fleste. Skjønner ikke at noen skriver over tjue sider, samme hvor lang eksamen er! Får dere ikke skrivekrampe??
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #20 Skrevet 19. desember 2011 Skjønner ikke at noen skriver over tjue sider, samme hvor lang eksamen er! Får dere ikke skrivekrampe?? Jo, det gjør vondt, men jeg biter det i meg:p Kan ikke droppe å ta med noe relevant fordi jeg "ikke gidder skrive det". På en eksamen gir jeg maks og viser det jeg kan (så lenge det er relevant i oppgaven) uavhengig av hvor vondt det gjør i hånden. F.eks et tema som klasseledelse kan man i utgangspunktet skrive en bok om. Å kutte ned til under 10 sider er helt uaktuelt for meg. Vet at mange gjør det og får ok karakter, men jeg har skrevet så blekket fyker 30-40 sider på ped.-eksamen og fått A. Kan man nok kan man i teorien skrive enormt mye på vide oppgaver. Tiden begrenser det, men jeg skriver til krampa tar meg og har erfart at det gir uttelling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå