Gå til innhold

Sikkerhetskontroll på Gardermoen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det går, men ikke når bh'en er i veien. I tillegg har jeg for vane å ha både t-skjorte og skjorte og ofte genser utenpå der igjen. Jeg har ikke tenkt å tegne og fortelle eller legge ut bilde i puppetråden, altså. Poenget er at hvis de virkelig skulle sjekket så måtte de jo løftet hele bh'en for å sjekke om man hadde gjemt noe mellom hud og bh også (ikke alle består blyanttesten).

Det er vel ingen som tror eller mener at den kjappe visiteringen på flyplassen skal være bombesikker (i dobbel forstand). Det ville blant annet medført at de måtte brukt halve dagen på å løfte på folks fettforklær og rumpeballer (og pupper, som vi allerede er inne på).

Men at de kjenner kjapt etter rundtom på kroppen, det gjør de ja, og sjekken varierer litt fra gang til gang.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ingen som tror eller mener at den kjappe visiteringen på flyplassen skal være bombesikker (i dobbel forstand). Det ville blant annet medført at de måtte brukt halve dagen på å løfte på folks fettforklær og rumpeballer (og pupper, som vi allerede er inne på).

Nettopp, i realiteten krenker de folk uten grunn, for de som virkelig går inn får det klarer å få med seg ting gjennom uansett. Noen synes sikkert det er helt greit å bli tatt på puppene av sikkerhetshensyn, andre ikke. Det føles uansett meningsløst når jeg vet jeg kunne gjemt en liten kniv eller det livsfarlige våpenet neglesaks inne i bh'en. Eller rett og slett gått og hentet en større kniv på en restaurant på flyplassen, men det er en annen sak.

• Liker 1
Skrevet

Hvor finner du disse heite vaktene? Har alltid blitt sjekket av kvinner, jeg. Bortsett fra en gang da en eldre mann spurte om han kunne gjøre det. :gjeiper:

Tror de alltid skal tilby sjekk av en person av samme kjønn, var vel derfor den dama i artikkelen måtte gå bh-løs da de ikke hadde kvinner på vakt.

Ser mange av de jeg:p Både i Norge og i utlandet!

Skrevet

kjenner jeg blir oppgitt av innlegg som dette jeg..jeg jobber selv der..å har jobbet der nå i 5 år...dette er bare en evighets debatt..!!!!!å blir så sliten av at alle skal kritisere det vi gjør!!!vi har alle rutiner som skal gjøres når vi står i portal!!!!å vi skal faktisk ha tomlene nedi livet på buksa,å rundt kraver etc....å det med mellom brystene,skal vi faktisk også gjøre!!!!!!å det er faktisk sånnat det er ganske heltisk i portalen,så ja dere blir sjekket foran portalen!!!det er faktisk ikke hver gang vi har nok folk til å 3 ansatte i hver portal..så blir det bare 2 stk,må de som piper sjekkes der å da...men framfor å ta det her på forumet,så får du heller ringe til osl å klage..eller sende en klage!!men dere med de meningene her,ser vel helst at det ikke skulle vært no sikkerhetskontroll!!!vær heller glad for at vi er her å gjør jobben vår!!!!

• Liker 1
Skrevet

Ser mange av de jeg:p Både i Norge og i utlandet!

å ja de skal få spørsmål om de vil ha en av samme kjønn som sjekker...det er derfor kontrolløren spør:er det greit at jeg tar en sjekk???!!!

men i stedenfor at folk blir stoppa,spørre om en av eget kjønn,for så å vente på en kontrollør..da hadde man vært på vei bort fra sikkerhetskontrollen allerede..en sjekk skal ikke ta mer enn 2 min..så hva er vitsen med å bre lage trøbbel...hva med oss som jobber med detta hver dag??vi går igjennom 20-30 ganger på en hel dag..

Skrevet

kjenner jeg blir oppgitt av innlegg som dette jeg..jeg jobber selv der..å har jobbet der nå i 5 år...dette er bare en evighets debatt..!!!!!å blir så sliten av at alle skal kritisere det vi gjør!!!vi har alle rutiner som skal gjøres når vi står i portal!!!!å vi skal faktisk ha tomlene nedi livet på buksa,å rundt kraver etc....å det med mellom brystene,skal vi faktisk også gjøre!!!!!!å det er faktisk sånnat det er ganske heltisk i portalen,så ja dere blir sjekket foran portalen!!!det er faktisk ikke hver gang vi har nok folk til å 3 ansatte i hver portal..så blir det bare 2 stk,må de som piper sjekkes der å da...men framfor å ta det her på forumet,så får du heller ringe til osl å klage..eller sende en klage!!men dere med de meningene her,ser vel helst at det ikke skulle vært no sikkerhetskontroll!!!vær heller glad for at vi er her å gjør jobben vår!!!!

Stemmer, i hvert fall i den formen den har nå. Håper inderlig du ikke opptrer sånn i sikkerhetskontrollen som du gjør her. Og du har ingen grunn til å bli sur og snurt om noen faktisk benytter sin rett til å be om en kontrollør av samme kjønn.

• Liker 2
Skrevet

å ja de skal få spørsmål om de vil ha en av samme kjønn som sjekker...det er derfor kontrolløren spør:er det greit at jeg tar en sjekk???!!!

men i stedenfor at folk blir stoppa,spørre om en av eget kjønn,for så å vente på en kontrollør..da hadde man vært på vei bort fra sikkerhetskontrollen allerede..en sjekk skal ikke ta mer enn 2 min..så hva er vitsen med å bre lage trøbbel...hva med oss som jobber med detta hver dag??vi går igjennom 20-30 ganger på en hel dag..

Dere har betalt for å gjøre dette. Mener du virkelig at man lager trøbbel om man svarer ja til en kontrollør av samme kjønn?

• Liker 1
Skrevet

La faktisk merke til dette i slutten av november. Klart mye mer grundig kontroll en i september. Jeg reagerte ikke så mye på selve visiteringen, men føles litt rart å bli tatt veldig grundig på puppene sånn i allmennheten. Har blitt visitert på lignende måter i utlandet, men da alltid i avlukker. Første gang på Gardermoen, og flere i følget kommenterte det samme.

Skrevet

Ps. Opplevde det ikke krenkende, bare rart og veldig grundig.

Skrevet

Jo mer nærgående de blir, jo lettere blir det å innføre nakenscannere og desslike. Bortsett fra at nakenscanneren visstnok ikke kan brukes mer pga stråling. Så hva gjør de da? Jeg vil forresten oppfordre folk til å tenke over hvordan de er kledt under genseren, et par ganger har jeg blitt bedt om å ta av den også. Ikke snakk om å få gå i noe avlukke, selv om jeg var ubehagelig tynt kledt under.

Skrevet

Jeg vil gjerne kommentere denne "debatten om en episode som ikke har skjedd".

Hadde en merkelig opplevelse med securityen på Gardermoen i vår.

Ble beordret til side(bort fra håndbagasjen) og befølt fra topp til tå i gud vet hvor mange sitt påsyn.

Spesielt på innsiden av lårene og under armene, og jeg er VELDIG kilen!!

Sett bort ifra kilingen og offentligheten reagerte jeg mest på det å bli beordret bort fra bagasjen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil gjerne kommentere denne "debatten om en episode som ikke har skjedd".

Hadde en merkelig opplevelse med securityen på Gardermoen i vår.

Ble beordret til side(bort fra håndbagasjen) og befølt fra topp til tå i gud vet hvor mange sitt påsyn.

Spesielt på innsiden av lårene og under armene, og jeg er VELDIG kilen!!

Sett bort ifra kilingen og offentligheten reagerte jeg mest på det å bli beordret bort fra bagasjen.

Jeg har alltid blitt stoppet før jeg kommer til bagasjen, og alltid blitt nektet å ta den når jeg har spurt. Og kilen? Ja, det er nesten det verste. De beordrer armene ut til siden, men jeg knekker sammen hver gang de begynner å "tafse". Jeg klarer rett og slett ikke å stå stille når de begynner med hendene opp langs sidene på meg. Er vel ikke stort å gjøre med det, men det med bagasjen burde de hatt andre rutiner på. Sikkerhetskontrollen er et mekka for tyver, det er jo ingen som kontrollerer hvem som tar hva. Og man har jo med seg de tingene som er for verdifulle til å sende i håndbagasje, lommebøker, mobiler og laptoper. Det måtte vært såre enkelt å endre rutinene til "kan du plukke opp bagasjen din og tre til sider mens vi sjekker deg", istedenfor "kom her og snu deg bort fra bagasjebåndet".

Skrevet

Jeg har alltid blitt stoppet før jeg kommer til bagasjen, og alltid blitt nektet å ta den når jeg har spurt. Og kilen? Ja, det er nesten det verste. De beordrer armene ut til siden, men jeg knekker sammen hver gang de begynner å "tafse". Jeg klarer rett og slett ikke å stå stille når de begynner med hendene opp langs sidene på meg. Er vel ikke stort å gjøre med det, men det med bagasjen burde de hatt andre rutiner på. Sikkerhetskontrollen er et mekka for tyver, det er jo ingen som kontrollerer hvem som tar hva. Og man har jo med seg de tingene som er for verdifulle til å sende i håndbagasje, lommebøker, mobiler og laptoper. Det måtte vært såre enkelt å endre rutinene til "kan du plukke opp bagasjen din og tre til sider mens vi sjekker deg", istedenfor "kom her og snu deg bort fra bagasjebåndet".

Du har flere gode poeng i innlegget ditt.

Må bare fortelle om min siste tur til Spania, på vei hjem kom det hunder og lufte oss mellom beina.

Like etterpå kom det to uniformerte "tøffinger" og dro meg til side for å utføre en kroppsvisitasjon.

Jeg visste hva som ventet og stålsatte meg...

Jeg sto med hendene i været og mannen stakk meg i sida med pølsefingrene sine, jeg holdt ikke ut, slo hendene hans unna og brøt ut i latter :skratte:

Det var mitt første møte med håndjern utenom i senga :)

Satt en time i avhør før de konkluderte med at denna karen var skadet av andre ting enn knark :P

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg følte det samme når jeg reiste nå nettopp.

Jeg gikk gjennom sikkerhetskontrollen med katt. Gjennom metalldetektoren var det tilfeldigvis stikkprøver. Da forventer hun at jeg skulle "kvitte meg" med katten så hun kunne foreta sjekk. Og jeg fikk ta av meg skoene (som aldri piper). Buret hans var jo på båndet sammen med bagen min med mobil og penger.

Var så vidt jeg fikk hentet buret, og jeg gjorde det faktisk etter at hun sa nei. Og da mente hun det skulle stå på båndet mens jeg tok av skoene. Det var uaktuelt. Et levende dyr hvor all bagasjen blir presset sammen av stressende mennesker? Jeg syns det var merkelig at de tok sjekken nesten rett etter metalldetektoren og at man blir borte fra bagasjen sin så lenge.. for det står en vakt der som tydeligvis er oppgitt over at folk er trege med å ta tingene sine.

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Skrevet

Jeg sendte en klage en gang. Har ofte opplevd å bli tatt unna og sjekket. Hvis det ikke piper så kan du banne på at de tar meg unna for en ekstra sikkerhetssjekk. Ikke ser jeg skummel ut heller.

Uansett, det var sommer, jeg reiste i knelangt sommerskjørt uten strømpebukse. Fyren tok handa under skjørtet, strøk meg på innsiden og oppover låret, la handa på rumpa (glad jeg alltid bruker hipstere og ikke g-string), for så å stryke handa nedover det andre låret. Utrolig flaut og ekkelt foran alle andre medpassasjerer! Mannen min reagerte også. Har aldri opplevd noe sånt hverken før eller siden. Dette var på gardemoen.

Skrevet

Jeg sendte en klage en gang. Har ofte opplevd å bli tatt unna og sjekket. Hvis det ikke piper så kan du banne på at de tar meg unna for en ekstra sikkerhetssjekk. Ikke ser jeg skummel ut heller.

Uansett, det var sommer, jeg reiste i knelangt sommerskjørt uten strømpebukse. Fyren tok handa under skjørtet, strøk meg på innsiden og oppover låret, la handa på rumpa (glad jeg alltid bruker hipstere og ikke g-string), for så å stryke handa nedover det andre låret. Utrolig flaut og ekkelt foran alle andre medpassasjerer! Mannen min reagerte også. Har aldri opplevd noe sånt hverken før eller siden. Dette var på gardemoen.

De må ta ut så og så mange i stikkontroll. De pleier ofte å ta ut folk i militæruniform, siden de er vant til å bli kroppsvisitert, og sikkert folk som ser ut som de ikke kommer til å lage et helvete. Skjønner det er plagsomt, men ville faktisk nesten ha tatt det som en kompliment.

Skrevet

De må ta ut så og så mange i stikkontroll. De pleier ofte å ta ut folk i militæruniform, siden de er vant til å bli kroppsvisitert, og sikkert folk som ser ut som de ikke kommer til å lage et helvete. Skjønner det er plagsomt, men ville faktisk nesten ha tatt det som en kompliment.

Å bli tatt på med håndflata på bare lår og rett på rumpa under skjørtet var ubehagelig, rett foran mange mennesker. Det var selve måten han gjorde det på som jeg reagerte på......

• Liker 1
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Når blir denne kroppsvisiteringa egentlig brukt? Jeg har bare vært borti at de har ekstrasjekket meg med sånn håndholdt metalldetektor jeg når jeg har blitt plukket ut (altså uten at den piper)

Har forresten aldri vært borti at metalldetektoren på gardemoen piper på meg heller, så det må da trengs litt metall for at det skal skje :klo:

Skrevet

Når blir denne kroppsvisiteringa egentlig brukt? Jeg har bare vært borti at de har ekstrasjekket meg med sånn håndholdt metalldetektor jeg når jeg har blitt plukket ut (altså uten at den piper)

Har forresten aldri vært borti at metalldetektoren på gardemoen piper på meg heller, så det må da trengs litt metall for at det skal skje :klo:

Hos meg piper det nesten hver gang! Sist gang fikk jeg beskjed om å ta av skoene, sende de på båndet og gå igjennom engang til. Da pep det ikke. Likevel kom vekteren og tok meg til side for en ekstra sikkerhetskontroll! Skoene var forresten helt vanlige joggesko...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...