Maria M Skrevet 19. desember 2011 #2 Skrevet 19. desember 2011 Vaseline er det eneste som hjelper meg....går med boksen i lomma hele tiden :gjeiper:
Gjest Solmåne Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 Ta en god dæsj vaselin på munnen og rundt munnen (!) før du legger deg om natta
Gjest fireflies Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 På apoteket har de en krem som er basert på silikon. Den er egentlig beregnet på såre brystvorter, men jeg fikk anbefalt å bruke denne på leppene. Den funket som bare det! Husker dessverre ikke hva den heter, men det er i hvertfall en gul tube. Dama på apoteket kunne foresten fortelle meg at Celina MIdelfart pleier å hamstre denne kremen for å bruke den på leppene
Gjest hmrk Skrevet 19. desember 2011 #5 Skrevet 19. desember 2011 På apoteket har de en krem som er basert på silikon. Den er egentlig beregnet på såre brystvorter, men jeg fikk anbefalt å bruke denne på leppene. Den funket som bare det! Husker dessverre ikke hva den heter, men det er i hvertfall en gul tube. Dama på apoteket kunne foresten fortelle meg at Celina MIdelfart pleier å hamstre denne kremen for å bruke den på leppene APOTEK!? F Y S J! Prøv heller Dr Bronner's leppepommade som er neutral, Naked. Den er FANTASTISK! Fri for parabener! 1
MiniMjau Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 jeg bruker elisabeth ardens eight hour skin protection (den kremen som er sånn rød/orange på farge) på leppene før jeg legger meg for natta. Bruker den også på hender og småsår. Er som regel fin igjen neste dag, faktisk nesten magisk.
Andrea89 Skrevet 19. desember 2011 #7 Skrevet 19. desember 2011 EOS lip balm, finnes både i egg og vanlig stift-form. Denne hjelper allerede dagen etter, og finnes overalt. Jeg har anbefalt denne til kompisene mine som jobber ute om vinteren, og de er superfornøyd. 1
Gjest Swarovski Skrevet 19. desember 2011 #8 Skrevet 19. desember 2011 For meg hjelper vaseline kun som beskyttelse hvis jeg skal ut i kulda. Den gir meg ingen fuktighet. Derimot har jeg begynt å bruke aubrey organics og weleda, everon lip balm. Begge gjør leppene mine veldig myke og gode. 1
Gjest fireflies Skrevet 19. desember 2011 #9 Skrevet 19. desember 2011 APOTEK!? F Y S J! Prøv heller Dr Bronner's leppepommade som er neutral, Naked. Den er FANTASTISK! Fri for parabener! Wow. Slapp av med caps locken. Jeg ville bare tipse om et produkt som funket veldig bra for meg. 1
Skogstrollet Skrevet 19. desember 2011 #10 Skrevet 19. desember 2011 På apoteket har de en krem som er basert på silikon. Den er egentlig beregnet på såre brystvorter, men jeg fikk anbefalt å bruke denne på leppene. Den funket som bare det! Husker dessverre ikke hva den heter, men det er i hvertfall en gul tube. Dama på apoteket kunne foresten fortelle meg at Celina MIdelfart pleier å hamstre denne kremen for å bruke den på leppene Tror det er Purelan du tenker på. Liten gul tube. Super på både såre brystvorter og såre lepper Og som kuldekrem på kalde røde barnekinn Minner litt om eight hour kremen (den oransje som er nevnt over her) til Elisabeth Arden. Kan på lik linje med den brukes overalt til det meste
Gjest fireflies Skrevet 19. desember 2011 #11 Skrevet 19. desember 2011 Tror det er Purelan du tenker på. Liten gul tube. Super på både såre brystvorter og såre lepper Og som kuldekrem på kalde røde barnekinn Minner litt om eight hour kremen (den oransje som er nevnt over her) til Elisabeth Arden. Kan på lik linje med den brukes overalt til det meste Stemmer, det er den jeg snakker om
Virvel Skrevet 19. desember 2011 #12 Skrevet 19. desember 2011 Jeg bruker EOS på dagtid, og Eight Hour Cream før jeg legger meg, hvis det er helt krise. Uansett er det viktigste å skrubbe vekk den døde huden først. Jeg bruker tannbørsten eller en fuktet klut og skrubber forsiiiktig. I går hadde jeg faktisk så mange løse hudfiller på underleppa at jeg måtte klippe vekk noen av dem med neglesaks. Men etter en natt med EHC: Helt fin!
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #13 Skrevet 20. desember 2011 Jeg anbefaler absolutt Carmex! tror du kan få kjøpt den på en rekke vanlige butikker (rema, joker osv). Er en gul liten boks, til rundt 30 kr. Kjæresten min hadde sprekker i leppene og var veldig stram, påførte Carmex i to dager, og vips .. myke som silke:) Kjenner mange andre som sverger til den. 1
Gjest Awzm me Skrevet 20. desember 2011 #14 Skrevet 20. desember 2011 Jeg bruker Nivea - Olive & Lemon. Ganske enkelt, men fungerer veldig bra!
Vulpes Skrevet 20. desember 2011 #15 Skrevet 20. desember 2011 Weleda Everon Lipbalm!!! Jeg slet med ekstremt tørre lepper sist vinter, mest sannsynlig noen form for eksem, også på huden rundt leppene. Prøvde mye, men det eneste som fikk det helt bort var hydrokortison. Men det skal man jo ikke bruke fast da det er veldig sterkt. Så etter hver hydrokortison-runde kom det tilbake igjen og ingenting hjalp. Kremer som vaselin, brystvortekrem, carmex og alt det der som først og fremst inneholder lanolin (?) gjorde bare vondt verre ettersom de bare mykgjorde leppene der og da, og ikke ga noen ordentlig fuktighet. Mens EOS, decleor og md formulations og den type merker hjalp litt, men ikke nok. Eneste som fungerte var Weleda, brukte den etter en runde med hydrokortison og voila, dritten kom ikke tilbake. Huden var fortsatt skjør og ustabil, om jeg sluttet å bruke leppepomaden kom det tilbake igjen i starten, men nå etter ca 9 mnd har huden helet seg igjen og er fin. Nå blir leppene bare «vanlig» tørre om det går for lenge mellom hver gang jeg smører dem. Bruker fortsatt Weleda. Kjøper den billig på iherb.com Å ha så tørre lepper var sabla drit, sprakk opp og blødde bare jeg gjespet... 1
Bex Skrevet 20. desember 2011 #16 Skrevet 20. desember 2011 jeg bruker elisabeth ardens eight hour skin protection (den kremen som er sånn rød/orange på farge) på leppene før jeg legger meg for natta. Bruker den også på hender og småsår. Er som regel fin igjen neste dag, faktisk nesten magisk. Helt enig! Bruker denne hver kveld før jeg sovner, og det pleier å holde de myke og fine. Nå for tiden må jeg bruke den et par ganger om dagen, men absolutt den beste jeg har prøvd!
Honesty Skrevet 20. desember 2011 #17 Skrevet 20. desember 2011 Purelan består av ren lanolin, altså renset fett fra saueull, og inneholder ingen syntetiske ingredienser. Den funker bra for å beskytte, men jeg opplever at leppene blir utrolig tørre under den. Til daglig bruk synes jeg Badger og Burt's Bees har gode leppepomader, men i krisetilfeller bruker jeg Clarins Moisture Replenishing Lip Balm (i blå tube), og om natten bruker jeg Dior Crème Abricot (egentlig en neglekrem) på leppene for å beskytte. Det ser ut som at mine lepper trenger en viss andel mineraloljer i kulda for å ikke tørke helt inn. EOS og co har dessverre ingen effekt for meg. 1
Vulpes Skrevet 20. desember 2011 #18 Skrevet 20. desember 2011 Purelan består av ren lanolin, altså renset fett fra saueull, og inneholder ingen syntetiske ingredienser. Den funker bra for å beskytte, men jeg opplever at leppene blir utrolig tørre under den. Til daglig bruk synes jeg Badger og Burt's Bees har gode leppepomader, men i krisetilfeller bruker jeg Clarins Moisture Replenishing Lip Balm (i blå tube), og om natten bruker jeg Dior Crème Abricot (egentlig en neglekrem) på leppene for å beskytte. Det ser ut som at mine lepper trenger en viss andel mineraloljer i kulda for å ikke tørke helt inn. EOS og co har dessverre ingen effekt for meg. Mineraloljer/lanolin kan vel fungere som et slags beskyttende lag mot kulda, som en slags kuldekrem, kan de ikke? Så kanskje det er lurt å bruke fuktighetsgivende leppepomader inne og sånne fete ute?
Honesty Skrevet 20. desember 2011 #19 Skrevet 20. desember 2011 Jeg vil tro det, ja. Jeg må i hvertfall bruke ulike typer om hverandre, og fete/seige leppepomader med mineraloljer i kulda og om natta.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2011 #20 Skrevet 20. desember 2011 Hurraw leppebalsam er den beste jeg har vært borti til nå. Spesielt night time er utrolig god og pleiende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå