Gå til innhold

Oppmelding til emne i StudentWeb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på en bachelor på HF på Blindern og vil gjerne ha noen poeng i psykologi i tillegg. Men når jeg forsøker å melde meg opp til PSY1000 i StudentWeb, får jeg følgende feilmelding: "I følge databasen har du ikke studierett til emnet." Jeg skal selvsagt forhøre meg på skolen også, men inntil da: Er det noen av dere som vet grunnen til dette?

Jeg har vært borti flere emner med såkalte rangeringspoeng hvor man må vente på svar på opptakssøknad, men jeg har aldri opplevd at søknaden avvises på denne måten uten behandling. Jeg mener også at jeg tidligere har sett PSY1000 på "restetorget" ved semesterstart, så det kan heller ikke være tilfellet at det er lukket for andre enn psykologistudenter.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har opptak på studie og ikke brukt tre forsøk på eksamen tidligere så burde det vel i prinsippet ha gått..

Kan være noe feil, så ta kontakt med studiekonsulent. Det er vanvittig mange kurs studiekonsulenter legger til i databasen og tilordner div. rettigheter så feil kan iblant skje :)

Skrevet

Noen fag krever forkunskaper i form av andre fag. F.eks. hvis du vil ta et fag på 2000 nivå kan du trenge tilsvarende fag på et lavere nivå.

Noen fag lyses ut i liste selv om de er tatt fra andre fakulteter og det kan være derfor du ikke har rett til det emne.

Skrevet

Er ikke helt sikker på hvordan det fungerer, men har du tatt fag fra SV (som dette psykologifaget) før? Altså, du er tilknyttet HF og kan slik jeg har forstått det ikke automatisk melde deg opp i de fagene du vil ved SV-fak.

Jeg prøvde å melde meg opp i dette faget i våres (som student ved medisinsk fakultet) og fikk samme beskjed som deg. For å få tilgang til å ta faget måtte jeg søke om studierett på enkeltemner, og det var for sent i mitt tilfelle :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...