AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 OBS! Ikke les videre hvis du ikke vil vite slutten! Jeg har lest La Peregrina ferdig nå og synes slutten var både trist og forvirrende. Vet at mange bøker slutter slik at leseren må tenke litt selv, men det får da være måte på! Håper virkelig at det kommet en bok nummer tre også! Hva tror dere? Først ble jeg kjempelei meg da Senor Peregrino døde da han endelig hadde funnet Rosa, selv om han var lykkelig. Men hva skjedde med Rosa? Begikk hun selvmord på bålet? Og gjorde Jamilet det også siden hun hoppet inn i bålen? Eller var alt sammen bare en drøm siden hun plutselig våknet opp utenfor herberget og Tomas ikke kjente henne igjen og sa at Antonio og Rosa hadde vært gift i flere år? Eller skjedde det er mirakel som endret alt? En annen hendelse jeg synes var rar var Rosas begravelse i hjembyen. Hvem var det de egentlig begravet da de trodde de begravet Rosa? Og hvorfor sto det at dette var Rosas begravelse likevel. Ellers var dette en kjempebra bok! Spennende fra begynnelse til slutt! Skulle bare ønske det var en bedre slutt...
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Ja, dette lurer jeg også på! Har nettopp lest ferdig boka, og har akkurat de samme spørsmålene som deg.. Er det virkelig ingen som har noen tanker om hvordan slutten skal tolkes?
berit1 Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 Hei! Jeg tror at hvordan man tolker boken kommer ann på om man tror på den åndelige verden eller ikke. Jeg tror at mye av svaret i slutten ligger i historien på side 166-168 om Faridoon og Florica. Her avslutter Shandor med å si: Jeg snakker ikke om den fysiske verden, Rosa. Alt dette foregår i åndeverdenen, og det kommer det til å fortsette med, selv om åndeverdenen enkelte ganger påvirker den fysiske verden på mirakuløst vis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå