Gå til innhold

julegave til venninne med katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. :)

jeg må få kjøpt julegave til bestevenninnen min nå, men jeg vet ikke helt hva jeg skal kjøpe. hun har katter, og er veldig opptatt av og glad i de, er det noe artig jeg kunne kjøpt til katt som ikke koster alt for mye, men samtidig var noe som både hun og katten hadde blitt glad for? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp noe med kattemynte. Det kan være en eller flere leker fylt med det. Mange katter blir helt yre av glede og opphisselse når de kjenner den lukten. Alternativt kan du også kjøpe en spray med ekstrakt fra kattemynte. Den kan sprayes på katteleker, på kloremøbler eller på teppe som katten ligger på.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil anbefale å ikke bare basere gaven på kattene. Det er litt slitsomt å få kun katteting i gave. Tro meg, jeg er veldig interessert i katter og det forstår folk. Men jeg har ikke lyst på alt av katteting for det ;)

Synes du kan kjøpe noe hovedsaklig til henne, og kanskje kjøpe noe lite til kattene. Katten min elsker slik whiskas godbiter. Whiskas Anti hairball tror jeg det heter.

• Liker 4
Skrevet

Men CATNIP produkter er ikke det samme som kattemynte. Man får kjøpt feks mus med kattemynte i, de selges på disken i kassen oftest. Og den sprayen er ikke så stas den heller. Kommer vel an på katten, men de kattene jeg har vært borti har bare falt for "ekte" saker, så sprayen i mine øyne er bortkastede penger.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil anbefale å ikke bare basere gaven på kattene. Det er litt slitsomt å få kun katteting i gave. Tro meg, jeg er veldig interessert i katter og det forstår folk. Men jeg har ikke lyst på alt av katteting for det ;)

Synes du kan kjøpe noe hovedsaklig til henne, og kanskje kjøpe noe lite til kattene. Katten min elsker slik whiskas godbiter. Whiskas Anti hairball tror jeg det heter.

Enig. Feks en mus med kattemynte til pusene, og noe som ikke har noe med dyr å gjøre til venninnen din :)

• Liker 3
Skrevet

for eksempel om jeg kjøper en god såpe/et godt såpesett til henne, og en leke/godteri eller noe til pusen, ville dere blitt glad for det om det var dere? :)

• Liker 1
Gjest Blubberella
Skrevet

Men CATNIP produkter er ikke det samme som kattemynte. Man får kjøpt feks mus med kattemynte i, de selges på disken i kassen oftest. Og den sprayen er ikke så stas den heller. Kommer vel an på katten, men de kattene jeg har vært borti har bare falt for "ekte" saker, så sprayen i mine øyne er bortkastede penger.

Jeg har kjøpt spray til egen katt og leke med catnip til ei venninnes katt, og begge deler funket som bare det. Kattene ble helt ville. Jeg synes ikke det var bortkastede penger :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har kjøpt spray til egen katt og leke med catnip til ei venninnes katt, og begge deler funket som bare det. Kattene ble helt ville. Jeg synes ikke det var bortkastede penger :)

Har samme erfaring. Særlig har sprayen vært populær. Hvis jeg bruker den på leker eller på steder katten pleier å ligge gnir den seg henrykt og ruller rundt av opphisselse. Det hender til og med at den begynner å sikle. Både min katt og svigerpusene elsker kattemynte.

Når det gjelder å kjøpe katteting til venninner med katt skjønner jeg at det kan bli for mye av det. Folk har gitt meg gaver som har med katt å gjøre siden jeg var tenåring. Jeg er kjent for å være temmelig kattegal. Selv ville jeg heller ha foretrukket ordentlige katteleker og produkter som er nyttige for meg og pus enn diverse pynteting og nips med katter på. Det er begrenset hvor mange kattekrus og kattefigurer jeg har nytte av selv om det er hyggelig ment fra giveren.

Skrevet

Har samme erfaring. Særlig har sprayen vært populær. Hvis jeg bruker den på leker eller på steder katten pleier å ligge gnir den seg henrykt og ruller rundt av opphisselse. Det hender til og med at den begynner å sikle. Både min katt og svigerpusene elsker kattemynte.

Da kan det hende de kattene jeg snakker om rett og slett er for bortskjemte med andre ting.

*Og Catnip og kattemynte er IKKE det samme. Katter elsker kattemynte, ja, men catnip er noe tull i forhold.

• Liker 1
Skrevet

Da kan det hende de kattene jeg snakker om rett og slett er for bortskjemte med andre ting.

*Og Catnip og kattemynte er IKKE det samme. Katter elsker kattemynte, ja, men catnip er noe tull i forhold.

Kattemynte blir godt silt ut for å bli catnip ja. Akkurat som man har ren saft og blander 1 cm saft med en halvliter vann.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva mener dere med at catnip ikke er det samme som kattemynte? Det er jo det engelske ordet for den samme planten, den som på latin heter nepeta cataria.

Det dere mener er muligens at når det brukes kattemynte/catnip i katteleker blir det blandet med annet fyllstoff, og at det derfor har mindre effekt på katter? Har selv kjøpt levende plante med kattemynte og sett omtrent den samme effekten som ved kontakt med leker, men den var ikke spesielt mye sterkere Den ene av kattene til kjærestens foreldre reagerte til og med mer på sprayen enn på levende plante.

EDIT: Ble kanskje noe off topic å skive så mye om kattemynte, men siden det opprinnelig var mitt forslag, ble jeg litt engasjert. Vet i alle fall at både min katt og kattene til kjærestens foreldre elsker leker med kattemynte.

Støtter ellers forsalget om å gi både noe til venninnen og til katten. Kjøp for eksempel noe ekstra god sjokolade eller kaffe/te fra spesialbutikk til venninnen. Katten kan få leke eller noe ekstra god mat. Da får begge to noe å kose seg med.

Endret av Perelandra
Skrevet

Unnskyld for offtopic, TS.

Catnip er det engelske navnet, men den catnip'en man får kjøpt på flaske i forhold til den som er tørka eller fersk plante kan sammenlignes med hasj og marihuana :P

Den på flaske er utvunnet fra den ferske, og effekten er som regel den samme. Den ferske/tørkede er kanskje litt bedre da den ikke inneholder så mye fyllstoffer, men i all hovedsak er det samme "driten". Og katta vår blir grisefjern hver gang XD

/offtopic

Jeg ville kjøpt en ting til venninna di som hun kunne hatt lyst på og så en ullmus/lekeball/snopeting/whatever til pusen hennes. Mamma kjøper en leke til katta vår hver jul, som regel har den havarert innen nyttår.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Singerer Perelandra's innlegg; :)

God sjokolade eller kaffe/te fra spesialbutikk til venninen

- og enten en leke (om katten liker kattemynte så kan en Carinamus muligens være noe), eller skikkelig god kattemat til pus :)

Skrevet

Jeg har kjøpt gave til venninnen, og ekstra gave til kattene. Kattesnacks, fra dyrebutikk, en pose med catnipbiter, og en pose med noe annet godt til pusene hun er så glad i.

Gjest Blubberella
Skrevet (endret)

Det er jo også mulig å bare kjøpe gave til venninna, og noe som ikke har noe med katt å gjøre i det hele tatt. Jeg har samme erfaring som Perelandra at man som kattegal blir overøst med en masse katteting, både nips, krus og diverse, og det er ikke alltid like gøy. Greit nok og trivelig om katta får en liten godis, men en gave til meg trenger overhodet ikke inneholde noe som har med katt å gjøre. Selv om man er kattegal har man ikke nødvendigvis behov for kattegaver. Det er nesten så jeg synes Ts burde kjøpe en gave til venninna og evt legge ved en egen liten gave til katta/kattene dersom hun har lyst å gi noe til kattepusen(e).

Endret av Ylvina
Skrevet

takker for alle svar. :)

jada, tanken var aldri å kjøpe nips med katt på, så kattegal er hu ikke. :gjeiper: hehe.

men det endte med et parfyme/kremsett til hun, og en mus med kattemynte til katten. :)

• Liker 2
Gjest Blubberella
Skrevet

takker for alle svar. :)

jada, tanken var aldri å kjøpe nips med katt på, så kattegal er hu ikke. :gjeiper: hehe.

men det endte med et parfyme/kremsett til hun, og en mus med kattemynte til katten. :)

Det hørtes ut som en kjempefin gave! :)

Skrevet

Ja, enig med Ylvina.

Det virker som du TS har funnet en bra gave både til venninnen og katten hennes.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Ja, enig med Ylvina.

:Nikke:

Det virker som du TS har funnet en bra gave både til venninnen og katten hennes.

Signerer :)

Jeg hadde blitt veldig glad :)

- og det hadde små-pusene også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...