Gå til innhold

13-åring passe 2-åring og 4-åring i et par timer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På torsdag skal jeg jobbe senvakt, mens samboeren min er nødt til å jobbe overtid. Får ikke tak i barnevakt, men har en søster på 13 år som har juleferie. Tenkte å spørre henne om hun kan passe ungene fra klokken 3 til klokken 5 mot litt betaling.

Hun er en ganske voksen 13-åring, og barna er veldig vant med tanten sin. Er det greit, eller er hun for ung til det?

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Det må vel vere heilt ok? Slik passing gjorde eg masse frå eg var lita, og mi datter gjer dette for naboar og venner heile tida, og har gjort det sidan ho var 12.

• Liker 4
Gjest fireflies
Skrevet

Jeg syns ikke hun er for ung til det. Jeg passet lillebroren min for første gang da jeg var 12. Dessuten er det jo her bare snakk om to timer. Det burde gå helt fint.

Skrevet

Så lenge det ikke er snakk om veldig sent på kvelden eller veldig lenge og sett at hun kjenner dine barn godt nok til å vite hvordan de er og hvordan de bruker å ha det så ser jeg ikke noe problem i det. Det eneste jeg mener du burde gjøre er å instruere henne i hva du vil skal gjøres og fortelle henne hvordan du bruker å gjøre det. Jeg ville også ha laget en liste med viktige nummer både til dere og til forskjellige instanser rundt om. Om hun er moden og klarer å se alvoret i det å passe små barn, tror jeg det skal gå helt fint. Lykke til. :)

Skrevet

Ja, det burde da ikke være noe problem.

Gjest gurimalla
Skrevet

Det er helt greit så lenge hun har noen å ringe hvis noe skulle skje :)

Gjest Surrehodet
Skrevet

Herre Jesus så rart spørsmål. Jeg var fast barnevakt for naboens unger på 1-3-5 da jeg var 11-12 år.

Passet dem, la dem og foreldrene kom hjem på natta. Tror hverken ungene elle jeg tok skade av det.

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar :-)

Jeg var bare usikker, har aldri brukt annen barnevakt enn besteforeldrene. Jeg passet jo selv min søster som er 12 år yngre enn meg fra hun var ganske liten, men tenker kanskje at ting var annerledes før i tiden:-P

Hun har mange å ringe til som kan komme på kort varsel ja, og de bor i et nabolag med mange hus, så hun får nok hjelp om noe skulle skje.

Skrevet

Hun har mange å ringe til som kan komme på kort varsel ja, og de bor i et nabolag med mange hus, så hun får nok hjelp om noe skulle skje.

I utgangspunktet syns jeg hun er for liten til å passe en 2 åring, men det burde gå bra med tanke på det du nevner her.

Skrevet

Kvifor i all verda skulle ikkje det vera greitt? Det er jo i tillegg berre snakk om eit par timar? Jøss, eg passa mindre ungar enn det då eg var 8-10 år...

Skrevet

Da jeg var 10 år passet jeg kusinen min på 1,5 år. Var alene i 1 time, og det gikk helt fint.

Jeg har alltid vært litt forsiktig og stille av meg, og vært ganske barnlig for alderen, så jeg husker jeg var litt redd for at noe skulle skje henne, så jeg forfulgte henne hele tiden. Vi var inne i huset og lekte sammen til de voksne kom hjem.

Så jeg vil tro at en 13-åring vil klare å passe en 2 og 4-åring i 2 timer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...