Gå til innhold

Naturisme

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vet ikke om dette er rett forum for dette temaet, men er det noen her som har erfaring med dette?

Tar det lang tid å bli vant til å gå uten klær? Og er det så fint og naturlig som naturister påstår at det er?

• 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

DET ER OK,PRØV GJERNE LITT FORSIKTIG HVIS DU ER GENERT,F.EKS MED ET DISKRE HÅNDKLE EL. ,DET ER HELT GREIT I MILJØET Å STARTE FORSIKTIG.TA GJERNE KONTAKT MED NÆRMESTE NATURISTFORENING HVIS DU HAR SPØRSMÅL

• 1 måned senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Åh, det er nydelig å være naken i naturen. Og helt naturlig. Det ser du nede på Huk.

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet
Åh' date=' det er nydelig å være naken i naturen. Og helt naturlig. Det ser du nede på Huk.[/quote']
Skrevet

:lol: Her var det mange gode svar...

Kommer vel an på hva du mener med Natursime - men jeg har funnet ut at jeg foretrekker å bade og sole meg uten badebukse, dersom jeg kan være et sted jeg ikke risikerer å være til genanse for noen. Men derimot er tanken på naturistleir/camping ol. der man sprader naken rundt 24/24 ganske fremmed for meg.

Min erfaring er fra å ha hatt hund mens jeg bodde i et land hvor det er hundeforbud på de overvåkede / bevoktede delene av strendene, og ved å traske ut av den bevoktede sonen, ser man fort at de fleste rumpene er nakne bortover.

Og der føltes det faktisk ganske snart rart å beholde badebuksa på - selv om ingen sier noe, føler man seg da litt som en "kikker". Og når det kun er nakne rumper rundt deg, så slapper man fort av... stort sett. :lol: Kommer jo an på de som trasker forbi på vei til vannet...

Hvor lagt tid det tar før dette føles naturlig er sikkert individuelt. Mange vil sikkert aldri føle seg bekvemme med å kaste klærne der det er andre i nærheten - og da er jo vitsen borte. Og i starten blir det gjerne mer sol på baken enn på fronten...

Skrevet

Jeg bader gjerne naken, også på en strand, altså ikke bare privat. Huk tror jeg blir litt for kroppsfiksert for meg, men dette inntrykket har jeg bare fra en veninne.

Har vært på naturist steder og handlet i kiosken naken ol, tuslet rundt. Men trampolinen holdt jeg meg unna.

JEg synes det er befriende å slippe klærne, føste gangen "offentlig" var det litt skummelt, men det varte i tre sekunder.

Men jeg hadde syntes det var rart å skulle ha gjort det 24/7, selv om forholdene var lagt til rette.

SÅ nå blir det 24/2 om sommeren, dvs når vi er på hytta om sommeren.

• 3 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, TEKSTILstranden på Huk er kroppsfiksert. Svært kroppsfiksert.

Gjengen vår stortrives på Huk naturiststrand. Og selv om noen fnisende ungdommer av og til går tur halvveis ned til stranden, så er det kjempefint på Huk. Du legger deg aller best midt på stranden nederst med vannet sammen med barnefamiliene. Gleder oss til sommeren!

• 4 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet
Ja, TEKSTILstranden på Huk er kroppsfiksert. Svært kroppsfiksert.

Gjengen vår stortrives på Huk naturiststrand. Og selv om noen fnisende ungdommer av og til går tur halvveis ned til stranden, så er det kjempefint på Huk. Du legger deg aller best midt på stranden nederst ved vannet sammen med barnefamiliene. Gleder oss til sommeren!

Skrevet

Har ikke helt behovet for å sprade rundt naken sammen med masse andre folk.

Men, naturistforeningene har mange tilbud til de som ønsker det. Det er sosialt, og de fleste bruker ikke lang tid på å bli "trygg".

Skrevet

Har ikke helt behovet for å sprade rundt naken sammen med masse andre folk.

Men, naturistforeningene har mange tilbud til de som ønsker det. Det er sosialt, og de fleste bruker ikke lang tid på å bli "trygg".

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja ta en tur på nakenstranden på Huk - der vil du fort oppdage hvor avslappet og befriende det er.

Selvsagt er det noen kroppsfikserte mennesker der også, men som andre har påpekt, er det mye mye mer kroppsfiksering på tekstil-stranden enn på naken-stranden.

På nakenstranden vil du kunne treffe overvektige, brystopererte, stomiopererte etc som liker å være naken og som ikke skammer seg over kroppen sin.

Hvis du aldri har vært naken "offentlig" før, kanskj prøve et raskt bad i et vann i Nordmarka først ...

• 1 år senere...
Skrevet

Huk er ei flott strand, og vi stortrives der!

Vi synes kroppsfikseringen er langt større på vanlige strender rundt Oslo og i Buskerud der vi bor.

Naturisme er helt topp, og vi er nakne både på stranden og hjemme. Vi nyter gjerne å gå nakne i helgene og om kveldene når vi er innendørs, eller vi soler oss nakne på terassen.

Dog behøver ingen frykte at vi skal påtvinge gjester og venner vår naturist livsstil, men vi tar gjerne med venner på Huk om de har lyst til å forsøke.

Skrevet

Dette var en fin tråd om nakenhet..... Kjekt å lese sånt uten at det skal ha noe med sex å gjøre..... Hurra for dere!

Skrevet

Jeg var ca 30 år før jeg prøvde meg som naturist. Etter et par besøk på stranda den sommeren var jeg helt avslappet til det å være naken sammen med andre.

På de fleste naturiststrender er det veldig avslappet og fint miljø og mye lettere å komme i kontakt med andre enn det er på vanlige strender.

Tror også at det er mindre kroppsfokusering enn på tekstilstranden.

Som for alle andre menn hender det at jeg ser litt ekstra vist det går ei pen jente forbi, men dette gjelder jo også på gata eller andre steder.

Kan anbefale på det varmeste å prøve seg som naturist. Tenk vist vi kunne hatt det som i Danmark der naturisme er tillatt på alle strender så lenge du ikke plager noen.

Skrevet

Jeg kan lett gå rundt i bare håndkleet eller minimalt med plagg uten å bli flau. Men gå 100% n3kk1d kan man bare glemme.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Naturisme handler om å være fornøyd med og trygg på både sin egen kropp og partnerens, og andre for den sakens skyld!

Vi er som sagt naturister begge to, og det er veldig betryggende for beggeat vi nyter hverandre like mye både med og uten klær.

Det verste jeg hører er når enkelte snakker negativt om naturisme og naturiststrender, med argumenter om at det er stygt med nakne gamle mennesker, eller tykke, veldig tynne, gravide etc.

Poenget med naturisme er at alle uansett alder, utseende og kjønn skal kunne trives i sol og varme uten klær på kroppen.

Det er videre viktig å skille mellom naturisme og sex.

Nakenhet erbehagelig og pent.

Sex er en del av det å være naken sammen med en annen eller alene, på samme måte som naturisme er en del av nakenhet alene eller sammen med andre!

Forsøk i det små, for det gjorde vi.

Vi har heller ikke følt behov for å reise på naturistferie, men det kan komme.

For oss er nakenhet hjemme og usjenert og i trygge omgivelser på naturiststrender det viktige!

Til de som vil forsøke: Gled dere!

• 8 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Her stod det mye fornuftig.

Anbefaler alle å kaste trusa og bikinien i år.

En helt spesiell følelse å være helt naken.

Den må du bare oppleve, så skjønner du hvorfor alle bare fortsetter med det.

Anonym poster: 0f49d91e47599ed836ba05e25faaaf55

AnonymBruker
Skrevet

Det beste med å være naturist er at du slipper å sitte i sola med klamt badetøy på etter å ha vært i vannet.

Anonym poster: 27b822030ae421ce2188c3a87967a0ca

AnonymBruker
Skrevet

Det beste med å være naturist er at du slipper å sitte i sola med klamt badetøy på etter å ha vært i vannet.

Anonym poster: 27b822030ae421ce2188c3a87967a0ca

Ikke bare det. Men er det plutselig fint vær en dag, kan du ta bussen ut til Naken-Huk,

uten å hente bikini først. Du kan bruke klærne du har med som underlag på plenen.

Brun overalt.

Folka der er koseligere, og bråker ikke så mye.

Anonym poster: 0f49d91e47599ed836ba05e25faaaf55

Skrevet

Jeg syntes det virker ganske fint og befriende å være naturist. Jeg kjenner noen som er naturister og disse har god selvtillit og er så avslappet rundt andre mennesker. Det virker som det handler mye om å godta seg selv og det er helt naturlig å være naken. Jeg syntes det er helt bakvendt i USA hvor de sladder nakne mennesker men de viser blodige bilder av døde kropper fra land i krig uten sladd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...