LisaMaria Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 Noen som har prøvd dette treningsprogrammet? Det er en dvd av Amy Dixon, jeg har lastet ned fra nettet (fy fy), og denne går ca 50 minutter. Noen som har prøvd og kan dele erfaringer? Jeg har ihvertfall gode erfaringer med denne, men er litt usikker på hvor mange kalorier jeg forbrenner. Virker veldig godt på lår og rompe musklene kjenner jeg ihvertfall og spesielt kondis. Anbefaler på det sterkeste.
Supraspinatus Skrevet 19. desember 2011 #2 Skrevet 19. desember 2011 Noen som har prøvd dette treningsprogrammet? Det er en dvd av Amy Dixon, jeg har lastet ned fra nettet (fy fy), og denne går ca 50 minutter. Noen som har prøvd og kan dele erfaringer? Jeg har ihvertfall gode erfaringer med denne, men er litt usikker på hvor mange kalorier jeg forbrenner. Virker veldig godt på lår og rompe musklene kjenner jeg ihvertfall og spesielt kondis. Anbefaler på det sterkeste. Tabata er en fin treningsform som baserer seg på 8 serier med 20sek aktivitet og 10sek hvile. Avhengig av hvilke øvelser du kjører er målet å gjøre så mange repetisjoner som du klarer i løpet av aktivitetsperioden. Det medfører at man som oftest kjører kroppsvektøvelser, eller med lette vekter. Jeg så en promovideo av opplegget du snakker om på youtube og det ser helt greit ut. Dog tviler jeg på at de fleste ser så grasiøs ut når de utfører det. Tabata trener primært kondisjonen, da spesielt å toppe VO2maks. Uten en grunnkondisjon vil ensidig trening av dette få deg i form fort, men aldri nå helt dit du hadde nådd om du hadde trent opp grunnkondisjonen først. Du vil antageligvis bli sterkere (som i utholdende) i de kroppsvektøvelsene du ikke behersker så godt fra før. Hvor mange kcal du forbrenner er irrelevant. Tempoet er så høyt at etter 8x20 sek (2min 40 sek) så er du ganske sliten. Du klarer ikke kjører mange av disse øktene før du er tom eller stiv. Det gjør at totalt sett vil ikke dette være en økt du kan holde på med veldig lenge og avhengig av hvor mange av disse øktene du klarer, så vil ikke det være den økten som forbrenner mest per økt. Men sett per tid vil den nok være veldig høyt oppe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå