AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #1 Skrevet 18. desember 2011 Smarttelefon, iphone og android? Er det forskjell? Jeg skjønner ingenting.
Henkie Skrevet 19. desember 2011 #2 Skrevet 19. desember 2011 (endret) Smarttelefoner er for mange en fellesbetegnelse for de nye touchtelefoner. Forskjell på iPhone (iOs) og Android Er i hovedsak operativsystemet. Forklares veldig greit her: http://www.datahjelperne.com/2011/09/forskjellen-pa-android-og-apple.html?m=1 Artikkelen det linkes til er noe farget av at artikkelforfatter antakelig foretrekker Android, men det er så. Personlig foretrekker jeg iphone (ios) men det er jo ikke saken her. Forskjellen forklares ihvertfall på en måte Endret 19. desember 2011 av Henkie
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 Smarttelefon innebærer vel at du kan installere programmer (apps) på telefonen.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 Takk Men er iphone og android en smarttelefon da? Og er andre smarttelefoner "bare" smarttelefoner?
Tonka Skrevet 19. desember 2011 #5 Skrevet 19. desember 2011 (endret) iPhone er en smartphone. Den bruker operativsystemet iOS. Android er et operativsystem (sånn som iOS) som brukes av andre produsenter av smartphones - f.eks. HTC. Andre smartphones igjen bruker et operativsystem som heter Windows, som også er det operativsystemet du mest sansynlig har på PC'en din. (Med mindre du bruker Mac eller har installert f.eks. Linux.) Med andre ord; Android er ikke en telefon, det er et operativsystem for bl.a. smartphones. iPhone er en smartphone. Endret 19. desember 2011 av Tonka
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 Ikke for å være vanskelig, men smartphone er da altså ikke iphone?
Tonka Skrevet 19. desember 2011 #7 Skrevet 19. desember 2011 Hmmm, nja, motsatt. iPhone er en smartphone. Smartphone er en fellesbetegnelse for telefoner som kan mye mer enn en vanlig mobil. Skal ikke påstå at jeg vet nøyaktig hva som må til for å kunne kalles en smartphone, men du kan installere apper (små programmer som du laster ned til mobilen), de er praktiske i forhold til å svare på mail, surfe o.s.v. iPhone er en type smartphone.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #8 Skrevet 19. desember 2011 Ok, tror jeg skjønner litt mer nå Takk Så da er med andre ord smarttelefon det beste å skaffe seg visst man vil ha det meste ut av en telefon?
Tonka Skrevet 19. desember 2011 #9 Skrevet 19. desember 2011 Ja, hvis du har lyst til å bruke den til noe annet enn å ringe og skrive sms så bør du skaffe deg en smartphone.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #10 Skrevet 19. desember 2011 Ja, hvis du har lyst til å bruke den til noe annet enn å ringe og skrive sms så bør du skaffe deg en smartphone. Ok Tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå