waco Skrevet 21. desember 2003 #41 Skrevet 21. desember 2003 Poriot, det spørsmålet har jeg også stilt meg selv... og kommet til den konklusjon at det er narkotikaforbudet som er årsak til at enkelte gjenngmedlemmer kan livnære seg ved narkotikaøkonomi.... Waco
Atmi Skrevet 21. desember 2003 #42 Skrevet 21. desember 2003 Poriot, det spørsmålet har jeg også stilt meg selv... og kommet til den konklusjon at det er narkotikaforbudet som er årsak til at enkelte gjenngmedlemmer kan livnære seg ved narkotikaøkonomi.... Waco Ja, jeg tenker det kan være greit å leve i din verden. Enkelt og oversiktelig, Men for meg i hvert fall er verden veldig mye mer sammensatt, det er også mennesket. Jeg tror du har mye rett i det du sier waco, uansett hva du uttaler deg om. Men jeg mistenker deg også for å komme til en konklusjon og la det bli med den. Jeg klarer ikke tenke slik, i min verden kan samme ting føre til forskjellige konsekvenser, og konsekvenser kan også være forårsaket av forskjellige ting. Ingenting er abc -> å i min verden Atmi
Atmi Skrevet 21. desember 2003 #43 Skrevet 21. desember 2003 Atmi, det beskytter ikke meg noe særlig, fordi jeg vet at fengsel er den viktigste årsaken til at folk forblir kriminelle.....=( Akkurat det med beskyttelse tror jeg kanskje ikke er det mest vesentlige når vi prater om stoff, spesielt ikke milde stoffer som hasj. MEn se for deg en pedofil som blir satt inn da - det er blandt annet for beskyttelse av samfunnet. er du med? Atmi
waco Skrevet 21. desember 2003 #44 Skrevet 21. desember 2003 Atmi, med alle disse sakene som kommer opp i media angående justismord med henhold til pedofili og overgrep så er jeg jammen ikke sikker lengere alltid.... Og om en er pedofil så blir ikke pedoen nødvendigvis bedre av fengselsopphold, kanskje vi må tenke alternativer til straff for å hjelpe folk.. Waco
Atmi Skrevet 21. desember 2003 #45 Skrevet 21. desember 2003 Atmi, med alle disse sakene som kommer opp i media angående justismord med henhold til pedofili og overgrep så er jeg jammen ikke sikker lengere alltid.... Og om en er pedofil så blir ikke pedoen nødvendigvis bedre av fengselsopphold, kanskje vi må tenke alternativer til straff for å hjelpe folk.. Waco Angående de pedofile i fengsel tenker jeg vel heller at beskyttelsen går på barna som ikke er i fengsel. Og angående justismord - tenker du da i forhold til incest? Akkurat der har jeg min helt egen teori, som jeg ikke er alene om, men som jeg heller ikke tror det har noen hensikt å diskutere her og nå. I hvert fall ikke at jeg tar initiativet til det Ellers mener jeg ikke å forsvare fengselsstraff over alt annet da, bare argumenterer for akkurat nå. Men sånn for min egen del, jeg er jo ikke akkurat kriminell - men tror nok at fare for fengsel er en stor medvirkende årsak til at jeg ikke stjeler eller kjører alt for fort eller gjør andre og ulovlige ting. Dersom vi ikke hadde blitt straffet tror jeg kanskje jeg hadde gjort en del galt jeg. Jeg er ikke så skinnhellig, bare syns det er lurest slik som samfunnet er bygget opp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå