AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #1 Skrevet 18. desember 2011 Jeg har vært sammen med kjæresten i åtte måneder. Vi har hvert vårt barn under 5 år. Vi har vært litt sammen med barna, men ikke overnattet og slikt. Bare noen turer sammen og spist middag av og til og slikt. Det kan godt gå en måned mellom hver gang barna møtes. Barna vet ikke at vi er kjærester, vi kysser ikke på hverandre og slikt, og ikke har de spurt heller. Vi har begge 50-50samvær, og vi har det samtidig, slik at vi har annenhver uke med og uten barn. Dermed er ikke behovet så stort for å være sammen om nettene den uka vi har barna. Jeg savner ham såklart, men det går jo greit. Min eksmann har nettopp fått ny kjæreste, også hun med barn fra før. De har vært sammen i tre uker, og nå har de begynt å overnatte sammen, med barna. Først steilet jeg fullstendig og ble rett og slett forbannet over at eksen min presenterer en ny dame og et nytt barn til vårt barn etter å ha kjent henne i tre uker når han tross alt har annenhver uke "fri", men barnet mitt virker helt uberørt av at h*n har fått en ny dame og et nytt barn inn i fars hus. Det kan jo hende at det kommer en reaksjon senere, jeg vet ikke helt. Er det jeg som overreagerer her? Er det jeg og kjæresten som er treige? Hva er vanlig?
smilo Skrevet 18. desember 2011 #2 Skrevet 18. desember 2011 Jeg synes faktisk mer om din innstilling til dette enn din x. Hva om dette forholdet skjærer seg og det blir nye damer tilstadighet.. Jeg synes de voksne skal være sikker på at det blir et mer langvarig forhold før de introduserer ungene. 1
micromaya Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 Jeg synes generelt sett at man skal være forsiktig med å involvere barna for tidlig, i alle fall før man vet med sikkerhet at dette er en partner man vil satse på. Når det er sagt, tror jeg ikke barna deres hadde hatt vondt av å få vite at dere er kjærester, all den tid dere har vært sammen en god stund. Jeg tror ikke jeg hadde følt behov for å vente så lenge som dere med å involvere barna, man skal jo gjerne finne ut av om alle fungerer godt sammen også . Vi ble kjent via barna, så for oss ble tilnærmingen en litt annen. Husker ikke helt nå i ettertid, men vi ventet vel et par måneder før vi fortalte dem at vi var blitt kjærester. Både hans og min eks har nye kjærester også, og barna har tatt imot alle "nye" med åpne armer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå