AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #1 Skrevet 18. desember 2011 Dette er en situasjon jeg skulle vært foruten. I jobben min er det 2 disker slik at vi stor med ryggen mot hverandre, og må forbi hverandre for å hente ting/ekspedere kundene. I julestria blir begge diskene brukt mye, sjefen min bruker den andre. Det hender ofte vi må dulte borti hverandre pga det er trangt, vi setter frem mye varer ved hver vår disk, ellers hadde vi ikke gjort annet enn å løpe til og fra, det sparer tid. I går var det ekstremt stresset på jobb, og da kom sjefen min borti rumpa mi for ørtende gang, og han freste, ganske stille "kan du ikke se til å kle på deg" eller noe sånt. Jeg ble veldig satt ut, og litt lei meg, jeg følte litt at han mente jeg kledde meg useriøst og litt slutty. Det er ikke tilfelle, selv om jeg har store bryster er de aldri utringet, jeg bruker ikke frekke klær eller noe på jobb. Jeg bruker vanlige, tettsittende kvinneklær, og har aldri kledd meg usømmelig på noen måter, mener jeg. Nå ble jeg litt usikker.. Dette er min aller første jobb i servicebransjen, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre?
HedvigR Skrevet 18. desember 2011 #2 Skrevet 18. desember 2011 Han må jo være rimelig tett i pappen hvis han tror rumpa di forsvinner ved at du kler mer på deg Virker som han må ha vært overstressa, og det bare glapp ut av ham. Ikke at det er noen unnskyldning. Det er jo ikke din feil det er trangt. 7
Gjest Setareh Skrevet 18. desember 2011 #3 Skrevet 18. desember 2011 Jeg tror at det er slikt for oss som har sexy kropp, at uansett hva vi bruker så tror folk at det er billig. Jeg er akkurat som deg, har former, og bruker litt tettsittende klær iblant, fordi jeg liker det, det er ikke harry eller slutty, men siden jeg har fin kropp, så er det plutselig 100 øyner på meg. Skjønner ikke hva problemet hans er egentlig. Det spørs også hvor du jobber, ikke glem. 1
Heart Skrevet 18. desember 2011 #4 Skrevet 18. desember 2011 Jeg skal fortelle deg akkurat hva du bør gjøre: Ingenting. Som du sikkert kjenner til, er ikke det du beskriver en vanlig måte å overbringe en beskjed til en ansatt. Eller en akseptabel måte. Hvis han mener det er noe ved din klesdrakt som burde vært annerledes (relatert til arbeidet, selvsagt), må han gi beskjed på en ordentlig måte. Dessuten kan det tenkes at du hørte feil. Hvis dere hele tiden dultet borti hverandre i en stressende situasjon, kunne det kanskje falle noen lite velvalgte ord om at noen burde flytte seg. Det virker helt merkverdig at en sånn anledning skulle fremprovosere kritikk av måten en ansatt kler seg på. Du kan selvsagt, hvis du vil, spørre ham hva han egentlig sa den dagen, for du fikk det ikke helt med deg. Men du kan med god samvittighet glemme hele greia. 2
Cody Skrevet 18. desember 2011 #5 Skrevet 18. desember 2011 be han flytte til Afghanistan. Da slipper han å se rumper 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #6 Skrevet 18. desember 2011 Han ble jo ildrød med en gang, så sa vi ikke mer til hverandre før jeg ønska ham god helg og gikk hjem.. Ja, jeg har kropp med sexy former, det har jeg fått høre, og tenkte flere ganger over at det må være litt kjipt for både meg og ham at vi må gni oss oppetter hverandre for å komme forbi osv. Men jeg hadde ikke sett for meg at han skulle si slikt til meg.. Skal jeg ta på meg en kjeledress, laken, burka eller noe da, mer klær skjuler ikke rumpa mi, det gjør bare hele meg videre og lettere for å hekte meg fast i ham og varene vi selger
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #7 Skrevet 18. desember 2011 be han flytte til Afghanistan. Da slipper han å se rumper god ide
Cody Skrevet 18. desember 2011 #8 Skrevet 18. desember 2011 Han ble jo ildrød med en gang, så sa vi ikke mer til hverandre før jeg ønska ham god helg og gikk hjem.. Ja, jeg har kropp med sexy former, det har jeg fått høre, og tenkte flere ganger over at det må være litt kjipt for både meg og ham at vi må gni oss oppetter hverandre for å komme forbi osv. Men jeg hadde ikke sett for meg at han skulle si slikt til meg.. Skal jeg ta på meg en kjeledress, laken, burka eller noe da, mer klær skjuler ikke rumpa mi, det gjør bare hele meg videre og lettere for å hekte meg fast i ham og varene vi selger kvinner i Norge skal kle seg akkurat som de vil. du sier også at du ikke bruker utringinger engang!!! så hva i helvete er problemet? det er fint og feminint med jenter som er stolte av sin kropp og bruker tettsittende klær, skjønner ikke hva han dumme sjefen tenker på. driiiiiiiiit i det
lurine Skrevet 18. desember 2011 #9 Skrevet 18. desember 2011 "Da får du kjøpe uniform til meg. Burka, for eksempel". Ha den på lager.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #10 Skrevet 18. desember 2011 Jeg tror at det er slikt for oss som har sexy kropp, at uansett hva vi bruker så tror folk at det er billig. Jeg er akkurat som deg, har former, og bruker litt tettsittende klær iblant, fordi jeg liker det, det er ikke harry eller slutty, men siden jeg har fin kropp, så er det plutselig 100 øyner på meg. Skjønner ikke hva problemet hans er egentlig. Det spørs også hvor du jobber, ikke glem. ja husker jeg hadde på meg en stram t skjorte, veninna mi hadde på akkurat den samme. så fikk jeg kommentar av ei veninne om at jeg burde dekke meg fordi det ser veldig billig ut ( vi skulle hjem til foreldrene hennes) og hun sa ingenting til hun andre veninnen min med småe pupper.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #11 Skrevet 18. desember 2011 Vi bruker ikke uniformer, men det er nesten jeg får lyst til å nevne det for ham hvis dette skal være et problem. Jeg kler meg som det jeg mener er fint, avslappet, diskre, og bare fint egentlig. Ikke noe fancy, utringa, festklær eller noe. Trodde jeg skulle passe bra inn. Kanskje sjefen min syntes det ble rart å komme borti ræva mi ofte, så kanskje han bare ikke tenkte seg om da det glapp ut.. Ikke vet jeg, men jeg har tenkt å gjøre som dere råder meg til. INGENTING
AnitaB Skrevet 18. desember 2011 #12 Skrevet 18. desember 2011 Dette bør rapporteres. Jeg vet at det kanskje høres litt overdramatisk ut, men dette her helt uakseptabel oppførsel fra sjefen din - på en rekke plan, faktisk. Som en sjef selv så kan jeg nevne at ledere har rammer de skal innrette seg etter slik at ansatte får rettferdig behandling, noe sjefen din klart ikke har gjort. Det er for eksempel helt klare rettningslinjer på hvordan man skal håndtere brudd på kleskoder og lignende. Ikke la dette "bare gli", for da tillates oppførselen hans. 1
redchilli Skrevet 18. desember 2011 #13 Skrevet 18. desember 2011 Han er sikkert sjalu på deg fordi kona hans har en feit ræv og han skulle ønske den ser ut som din 1
Chord Skrevet 18. desember 2011 #14 Skrevet 18. desember 2011 Det ble kanskje litt for hektisk og kokende i toppen til sjefen din? Det du skriver om at han rødmet etter han sa det, betyr kanskje at han ikke helt ventet at han selv skulle si det der. Så det glapp vel bare ut in the heat of the moment. Bra du har bestemt deg for å ikke gjøre noe. Hvis det virkelig plager deg fremover, så kan du jo prate med han for å høre hvordan han ønske du skal kle deg. Men jeg tror du kan stole på deg selv her, tettsittende er ikke nødvendigvis slutty.
Heart Skrevet 18. desember 2011 #15 Skrevet 18. desember 2011 Dette bør rapporteres. Jeg vet at det kanskje høres litt overdramatisk ut, Jeg synes absolutt det høres dramatisk ut å rapportere noe som høres mest ut som en veldig uheldig forsnakkelse. Forutsatt at dette er et engangstilfelle, kan TS velge å overse det, eller ta det opp direkte med sjefen. Hvis dette på noen som helst måte gjentar seg, eller hvis TS tar det opp med sjefen og han ikke unnskylder det hele, da er jeg enig i at det er en mer alvorlig sak (trakassering, faktisk), og bør rapporteres. Vi må ikke være så firkantet at vi løper til rapportskjemaet hver gang noen gjør en tabbe. Vi kan alle komme til å si noe dumt, enten fordi vi snakker før vi tenker, eller fordi vi simpelten sier feil ord. Da forventer vi at vårt plommerøde ansikt blir møtt med en viss forståelse, og ikke en innkalling til personalansvarlig.
Porcelain Skrevet 18. desember 2011 #16 Skrevet 18. desember 2011 Han er sikkert sjalu på deg fordi kona hans har en feit ræv og han skulle ønske den ser ut som din ærlig talt, hva slags kommentar er det der? 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #17 Skrevet 18. desember 2011 Jeg tror ikke jeg vil rapportere det, så langt vil jeg ikke gå, så farlig var det ikke, det var bare litt spesielt og jeg ble litt satt ut. Men etter rådene her, så skjønner jeg at vel, det bare glapp ut, sånn ble det.
redchilli Skrevet 18. desember 2011 #18 Skrevet 18. desember 2011 ærlig talt, hva slags kommentar er det der? Det var en mulig teori fra min side, men var vel egentlig ment mest som en spøk
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #19 Skrevet 19. desember 2011 Arbeidsdag i dag igjen, jeg må innrømme at jeg har tittet ekstra på antrekket jeg har planlag i dag, og det er fortsatt like bra og fint som tidligere, men litt ekstra nerver da. Siste uka før jul, masse folk, økt trafikk, kommer sikkert masse borti hverandre, bare jeg ikke får flere slike kommentarer blir jeg glad
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #20 Skrevet 19. desember 2011 Det at han dultet borti rumpa di samtidig som han sier "kan du ikke kle mer på deg" forstod jeg ikke helt sammenhengen i. Tror faktisk jeg saklig ville spurt hva han mente med det han sa. Ellers kan jeg vel sånn generelt si at mens enkelte mener de kler seg fornuftig og tekkelig kan andre mene at samme antrekk virker "billig" og "kom å ta meg". Som eksempel kan jeg ta en lærer på barneskolen. Læreren har en veltrent og flott kropp med sprettrumpe og store, faste silikonpupper. Selv om hun hverken har dyyyyp utrigning eller horeskjørt understreker klærne hun velger å bruke likevel tydelig hva hun ønsker å fremheve ved seg selv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå