Gå til innhold

Felles barn og partners barn fra tidligere forhold...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser du på din partners barn som søsken til deres felles barn?

Et litt merkelig spørsmål kanskje, men jeg må innrømme at jeg ikke ser på min mann sine barn fra tidligere forhold som søsken til vårt felles barn. Spør noen meg nå om han har noen søsken så svarer jeg nei, for jeg har bare et barn... Jeg vil sikkert få mye pes siden jeg faktisk innrømmer dette men sånn er det.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innrømmer at det er sånn? Hva mener du med det? Selv om du bare har ett barn, så har jo ditt barn søsken!! Det er jo ikke noe du kan bestemme over... Er det bare at du glemmer det? Da bør du lære deg til å tenke på det, og svare riktig snarest mulig. For ditt barn er nemlig halvsøskenene viktige! OG bør få være en viktig det av ditt barns liv!

• Liker 10
Skrevet (endret)

Fy faen. Stakkars USKYLDIGE barn som har fått deg som steforesatt.

Stakkars unge som blir opplært at ikke har søsken. For tenker du sånn så oppdager unger det.

Endret av Saltstang
  • Liker 3
Skrevet

De er jo ikke søsken, så syns ikke det er rart. Jeg sier alltid at jeg har x antall søsken + en halv. Har en halvsøster/bror. Sier aldri de sammen, men det har kanskje noe med hvor nært forhold man har med broren/søsteren også. Men det går jo an å si at barnet har stesøsken eventuelt da?

• Liker 4
Skrevet

Min sønn har søsken ja, selv om de barna ikke er mine. Han er min eneste men det betyr ikke at han føler at han ikke har søsken, for det gjør han.

Så glem å tenke slik, for det er barnet ditt som skal ha den følelsen. Ikke du.

• Liker 5
Skrevet

Oi, misforstod her jeg! Halvsøsken er jo egentlig søsken da, så hvorfor ikke bare si det som det er?

Skrevet

Hvis noen spør meg hvor mange søsken jeg har, sier jeg alltid at jeg har to brødre og en søster, selv om søsteren min ikke er pappa sin datter.

Hadde pappa sagt at hun ikke var min søster, hadde jeg blitt rimelig forbanna.

Hvordan er det med de som er adoptert da? Vil de etter ditt syn, aldri bli en ordentlig del av adoptivfamilien, TS?

• Liker 1
Skrevet

De er jo ikke søsken, så syns ikke det er rart. Jeg sier alltid at jeg har x antall søsken + en halv. Har en halvsøster/bror. Sier aldri de sammen, men det har kanskje noe med hvor nært forhold man har med broren/søsteren også. Men det går jo an å si at barnet har stesøsken eventuelt da?

Halvsøsken er jo ikke det samme som stesøsken da...

• Liker 4
Skrevet

Et litt merkelig spørsmål kanskje, men jeg må innrømme at jeg ikke ser på min mann sine barn fra tidligere forhold som søsken til vårt felles barn. Spør noen meg nå om han har noen søsken så svarer jeg nei, for jeg har bare et barn... Jeg vil sikkert få mye pes siden jeg faktisk innrømmer dette men sånn er det.

:overrasket:

• Liker 3
Skrevet

Halvsøsken er jo ikke det samme som stesøsken da...

Skrev at jeg misforsto under ;-)

Skrevet

For meg kommer det vel litt an på hva slags forhold man har til de, jeg har 3 halsøsken. Men en av de vokste jeg opp med, og har alltid sett på henne som min søster, omtaler henne som min søster. Men de to andre, har jeg møtt kanskje 3-5 ganger i løpet av hele livet mitt, så jeg kjenner de ikke engang, så de anser jeg ikke som søsken, men kaller de for halsøsken da.

• Liker 1
Skrevet

Du høres ut som den onde stemoren som ikke vil akseptere din manns barn som familie.

Stakkars både mann og barn spør du meg.

• Liker 3
Skrevet

Det er det verste jeg har lest på ei stund! Selvfølgelig har barnet ditt søsken! De er biologiske søsken med gener fra samme far. Lurer virkelig på hvordan du ser på fars barn fra tidligere idet daglige liv når du mener de ikke er søsken til ditt barn. Håper virkelig ikke dine stebarn får høre at du sier dette. Mener du virkelig at barnet ditt er enebarn? Og hvordan tror du mannen din føler det når du ikke teller med alle hans barn....

Jentene mine har vær sin far, selvølgelig er de søstre på lik linje med meg og min søster som har samme mor og far.

• Liker 4
Skrevet

Når det kommer ut at barnet har flere søsken, så vil folk tenke negativt om deg. Og det har de også grunn til, om du farer med slike utsagn.

• Liker 8
Skrevet

Håper inderlig at dette er en teit trolletråd, men frykter det ikke er det. Mange merkelige mennesker i verden

Skrevet

Hm, jeg har to søsken en søster og en bror. Min søster har jeg aldri hatt kontakt med, derfor når noen spør meg om hvor mange søsken jeg har svarer jeg alltid en bror. Kan relatere til følelsen...

• Liker 1
Skrevet

Hm, jeg har to søsken en søster og en bror. Min søster har jeg aldri hatt kontakt med, derfor når noen spør meg om hvor mange søsken jeg har svarer jeg alltid en bror. Kan relatere til følelsen...

Men det er forskjell på å aldri ha hatt kontakt med, og å vokse opp med...

Skrevet

Men det er forskjell på å aldri ha hatt kontakt med, og å vokse opp med...

Hvor står det st alle bor sammen da?

• Liker 2
Skrevet

Når du mener at din partners barn ikke er søsken av ditt barn, så lurer jeg på hva slags forhold du har til dem? Liker du dem ikke, eller hva?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...