Gjest *Røyskatt* Skrevet 18. desember 2011 #1 Skrevet 18. desember 2011 Vi har, etter vannlekkasje, nå lagt Tarkett vinylgulv på kjøkkenet. Med små barn fant vi ut at det var best for å sikre oss mot nye skader. Og nå som gulvet er lagt er jeg knallfornøyd. Det er varmt, mykt, og ser veldig fint ut. Det har blitt så bra at jeg lurer på å skifte ut den gamle og noe sprukne laminaten som er i gangen med dette belegget. Men jeg finner egentlig ganske få tråder på nett hvor folk har erfaring med vinyl i gangen. Jeg er litt bekymret for om det er så mykt at det vil sette seg mye bulker etc. pga småstein, eller om man faktisk kan gå rett gjennom vinylen om man har stein under skoen. Er dere erfaring med vinyl på gangen? Kan dere anbefale det? Jeg tenker da å ha det i ihvertfall fire år, mens barna er små. Da skal jeg heller investere i parkett.
Gjest Best Skrevet 18. desember 2011 #2 Skrevet 18. desember 2011 Hvilken kvalitet er det? Heter det Texstyle eller Extra eller noe annet??? Vinylbelegg kan være så mange forskjellige kvaliteter. Har du valgt en kvalitet med god slitestyrke så er det helt topp og bruke i gangen også.
Gjest *Røyskatt* Skrevet 18. desember 2011 #3 Skrevet 18. desember 2011 Står Extra på kvitteringa, ja. Det kjentes veldig tjukt og godt ut, med litt ru overflate.
Gjest Best Skrevet 18. desember 2011 #4 Skrevet 18. desember 2011 Extra er en fantastisk kvalitet som har vært på markedet leeeeeeenge. Det har ikke så veldig stor totaltykkelse så da unngår man inntrykksmerker, mens slitestyrken er veldig god! Har vært 0,3 mm i alle år, men er nå enda bedre med 0,4 mm! Gratulerer med ett godt valg av belegg!
Gjest *Røyskatt* Skrevet 18. desember 2011 #5 Skrevet 18. desember 2011 Da tror jeg jaggu meg at jeg kjøper til gangen i morgen. Er salg på gulvbelegget nå
sussa Skrevet 18. desember 2011 #6 Skrevet 18. desember 2011 Hvis du er usikkert på om vinyl er bra nok kan du jo legge linoleum istede. F.eks sånne som kan brukes i offentlige bygg, da er du jo sikker på at det vil holde i en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå