AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #41 Skrevet 19. desember 2011 Jeg savner en million koselige bakerier og lignende som ikke finnes lenger men nå er blitt baker hansen, kiwi, nille etc. Hysj Hysj ble vel kjøpt opp i sin tid tror jeg. Det fantest jo noe som het free record shop og. Jc har jeg ikke sett på evigheter. La senza er og en butikk som bare ble borte. Noen som husk Jens Evensen butikkene? Nille?? Det er jo overalt! Til og med på Hamar av alle steder. 1
Mynona Skrevet 19. desember 2011 #42 Skrevet 19. desember 2011 AH, visste jeg hadde hørt EPA før. Mamma bruker det slanguttrykket noen ganger.
Gjest Cuntzilla Skrevet 19. desember 2011 #43 Skrevet 19. desember 2011 Hva med Safari? Husker jeg handlet på den matbutikken da jeg bodde i Bergen. Safari har fremdeles butikker i Bergen og omegn, blant annet på støletorget. http://www.safari.no/ Jeg savner Middelthon som lå i Arkadaen i Stavanger sentrum, de solgte mye amerikanske dagligvarer. Vi gikk alltid der og kjøpte dr pepper og cherry coke (nå får man det jo "overalt" så det er ikke SÅ eksotisk lengre). Grossisten finnes vel enda og jeg synes og ha hørt at en Meny eller Helgø utenfor sentrum kjører Middelthon-konseptet (?), men ikke vært der.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #44 Skrevet 19. desember 2011 Nille?? Det er jo overalt! Til og med på Hamar av alle steder. Les innlegget skikkelig før du svarer.Hun skrev tross alt "men nå er blitt baker hansen, kiwi, nille etc." 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #45 Skrevet 19. desember 2011 Samvirkerlaget. Husker at da jeg var liten snakket alle om det. Kan ikke huske å ha vært der. Er du seriøs nå???
Mynona Skrevet 19. desember 2011 #46 Skrevet 19. desember 2011 Er du seriøs nå??? Hvorfor var det så dumt spørsmål? 1
Fanta Exotic Skrevet 19. desember 2011 #47 Skrevet 19. desember 2011 Mix er det mye færre butikker av. Jeg ser det innimellom, men før var det på hvert gatehjørne..
Roadrunner Skrevet 19. desember 2011 #48 Skrevet 19. desember 2011 esso er jo overalt! og hydro texaco ble til shell-7/11 Hydro Texaco ble vel til YX? Her har heller flere Shell-stasjoner blitt endret til YX, av ulike grunner. (business-modell, kostnadskontroll etc)
Gjest Koala Lompa Skrevet 19. desember 2011 #49 Skrevet 19. desember 2011 Mix er det mye færre butikker av. Jeg ser det innimellom, men før var det på hvert gatehjørne.. Det fikk jeg merke en sen torsdagskveld da jeg hadde enorm mix-lakrislyst. Fant ikke Mix der den pleier å være,alt var borte. snopet også. BellaDonna var en butikk jeg likte godt men de gikk vel konk tenker jeg.
Rainbow Skrevet 19. desember 2011 #50 Skrevet 19. desember 2011 Ja, jeg lurer på hvor det ble av Hysj Hysj og JC? Er Platekompaniet bare et nytt navn for Hysj Hysj? Og JC, finner egentlig den klesbutikken lenger? Handlet mye der før. Hysj Hysj ble kjøpt opp av Free Record Shop, som igjen ble til Game Stop. Nå er det vel bare Platekompaniet igjen av kjedemusikkbuttikker. JC finnes flere steder i Oslo, hvertfall. Hva med Adelsten? Adelsten ble en del av Kappahl for en god del år siden. Noen som husk Jens Evensen butikkene? Det ble vel kjøpt opp av Meny? Her har vi en Meny som har Jens Evensen-skilt også. Jeg ser nesten aldri Esso lenger, jeg. Før var det Esso over alt, nå ser jeg bare Hydro/Texaco, Shell og Statoil. Kanskje det bare er jeg som er blind? Syns det kryr av Essoer, jeg. Både den vanlige og døgnåpne Esso on the Run. Hydro/Texaco (YX) har jeg ikke sett på lenge, tror ikke de finnes i Oslo lenger. Men er et par Shell-varianter (Shell Fresh og Shell 7/12). Leatherman er borte, men det er helt greit! Desverre erstattet av en annen dårlig butikk. Jeg likte skikkelig godt toppene og kjolene som var der! Ikke alle, da. Noen var skikkelig fjortis, men kjøpte endel der. LMC har ikke erstatt alle Leatherman her, noen steder er de bare borte. Jeg savner en enkeltstående butikk som var i kjeller'n på Grorud senter. Der solgte de Outlet-varer fra blant annet Floyd. Var så kult å kunne få nydelige Floydkjoler til 300 kroner og Floyd-bukser til 100!! Lurer på om de ble nedlagt eller bare har flytta til et hemmelig sted.
Dragonfly84 Skrevet 19. desember 2011 #51 Skrevet 19. desember 2011 EPA er blitt Åhlens, faktisk! http://no.wikipedia.org/wiki/EPA_(varehus) Her står det også at: OT: Dette minner meg om Tommy og Tigeren der Tommy spør faren om hvordan barn blir til. Faren svarer at noen kjøper byggesett på Jernia. "Kommer jeg fra Jernia?" Neida, vi kjøpte deg på EPA. Nesten like bra, men myyye billigere.... Simpel og billig, faktisk! Slik jeg husker det, var det hele kjøpesenteret som het EPA, men det ble kanskje bare kalt det på folkemunne... Takk for oppklaringen Åå, den Tommy og Tigern-stripa husker jeg faktisk 1
Tonka Skrevet 19. desember 2011 #52 Skrevet 19. desember 2011 Vet at Leatherman er LMC, men trodde det sto for Love My Clothing? Stemmer det, Love My Clothing. Men de selger fortsatt ikke noe jeg kunne tenke meg å kjøpe.
Sol79 Skrevet 19. desember 2011 #53 Skrevet 19. desember 2011 Stemmer det, Love My Clothing. Men de selger fortsatt ikke noe jeg kunne tenke meg å kjøpe. Haha, akkurat det er jeg HELT enig i. Søppelklær. 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #54 Skrevet 19. desember 2011 Hvorfor var det så dumt spørsmål? Hvor gammel er man når man ikke vet hva samvirkelaget er egentlig?
Especially Skrevet 19. desember 2011 #55 Skrevet 19. desember 2011 Hva med Safari? Husker jeg handlet på den matbutikken da jeg bodde i Bergen. Jeg vet om 3 stk, men de fleste er vel kjøpt opp
Gjest Badabing Skrevet 19. desember 2011 #56 Skrevet 19. desember 2011 Hvor gammel er man når man ikke vet hva samvirkelaget er egentlig? Man er vel heller ung? Og har kanskje ikke bodd på landet? Vi hadde Oluf Lorentzen og en annen kjedebutikk. Først da jeg flyttet på bygda hørte jeg om Samvirkelaget. Og de eldre kaller fortsatt Coop Mega for Samvirkelaget. 1
Sol79 Skrevet 19. desember 2011 #57 Skrevet 19. desember 2011 Mange eldre kaller det for kooperativen også.
Mynona Skrevet 19. desember 2011 #58 Skrevet 19. desember 2011 Hvor gammel er man når man ikke vet hva samvirkelaget er egentlig? Nei si det.. Men det er folk i alle aldre her, og vi har alle forskjellige referanser ut fra hvor vi er vokst opp og hvor gamle vi er. Du er kanskje 40 og den som spurte er kanskje 18, det er klart du har større sjans for å ha samvirkelaget som referanse da. Tviler på at alle her inne har hørt om f.eks pog, men det er noe som jeg synes er selvsagt - fordi det var noe vi drev med som barn. Slutt å være så nesevis! Det kler deg ikke! 5
cellar Skrevet 19. desember 2011 #59 Skrevet 19. desember 2011 Hva skjedde med Lidl her til lands. Fikk aldri sjansen å handle der:P Lidl hadde liten suksess i Norge, og Reitangruppen kjøpte opp alle (eller de fleste, litt usikker) butikkene, og gjorde dem om til Rema 1000. 2
Casall Skrevet 19. desember 2011 #60 Skrevet 19. desember 2011 Stemmer det, Love My Clothing. Men de selger fortsatt ikke noe jeg kunne tenke meg å kjøpe. Hadde aldr hørt om LMC før det kom på senteret her.. Ikke mye som fristet, nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå