Gå til innhold

Vestlandslefsa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har gått til innkjøp av vestlandslefsa, de man lager selv(ikke de ferdigsmurte, blå pakkene). Per 100 gram er det ca 350 kcal, per lefse rundt 100. Har kun kanel på, ikke sukker. Kan jeg nyte av dette på en kald søndag? Er ikke helt fanatisk, men holder på med vektreduksjon, så er litt nøye på det jeg putter i meg. Men dette er vel bedre snack enn f.eks is og sjokolade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville heller hatt på smør og sukker og spist en halv porsjon, enn én hel med bare kanel, jeg da. Vi er jo selvfølgelig alle forskjellige, men for meg er det viktig at slanking ikke representerer et stort tap i smaksopplevelsen. Så glad som jeg er i mat, så ville jeg kjedet meg i hjel og droppet hele vektnedgangen ganske raskt. Heldigvis er ikke det et problem siden det finnes masse mat som er både sunn, kalorifattig og god. Og for den typen kosemat som ikke er så kalorifattig, så spiser jeg heller en mindre porsjon med smør, sukker og gud vet hva til 200 kcal, enn en større, tørr og smakløs porsjon til 200 kcal. Mulig du tenker helt annerledes da, men det var ihvertfall mitt syn på saken!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det spørs jo åpenbart hvor mye du spiser resten av dagen... Man må se litt mer helhetlig på kostholdet enn kun ett og ett måltid hver for seg. :gjeiper: Har du spist mer kalorier enn du forbruker på en dag, vil selv en tørr vestlandslefse med kanel være for mye. Har du spist for lite i forhold til hva du trenger å få i deg pr dag, kan en skål iskrem være helt akseptabelt (kalorimessig).

Se på helheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...