Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ca 130 000 på min BSU-konto. Kan enda spare ca 20.000 på denne. Er nå på husjakt og lurer på om det er lurest å benytte seg av BSU-kontoen min eller fortsette å spare på denne? Har egenkapital nok selv om jeg ikke benytter seg av det jeg har spart på BSU-kontoen.

Videoannonse
Annonse
Gjest HuskyPusky
Skrevet

Er det ikke lurt å fortsette å spare i bsu så lenge du har mulighet til det? Kan heller bruke det på noe husrelatert senere?

Skrevet

jeg har ca 130 000 på min BSU-konto. Kan enda spare ca 20.000 på denne. Er nå på husjakt og lurer på om det er lurest å benytte seg av BSU-kontoen min eller fortsette å spare på denne? Har egenkapital nok selv om jeg ikke benytter seg av det jeg har spart på BSU-kontoen.

Fortsett å spar til du har nådd maksbeløp. Du kan også bruke bsu beløpet til å nedbetale boliglån også. Så det beste hadde vært å få lån fra banken til huskjøp og så bruke det du har spart på bsu til å nedbetale lånet:)

Skrevet

Jeg kjøpte meg akkurat leilighet, men rørte ikke BSU`n. Vil spare så lenge jeg kan, da det tross alt er greie skattepenger å ta med seg :)

Du kan bruke den til å betale ned på lånet. Alt på en gang, eller ha faste trekk fra den hver mnd.. Sistnevnte er jo topp dersom man trenger mer penger å leve for i en periode, evt dersom man skal reise o.l

• Liker 1
Skrevet

Det er alltid bedre å ikke røre BSU med mindre du er 33-34 og er ferdig med det.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at dere mener det er bedre å få med seg det lille skattefradraget i 1 år til kontra å betale masse ekstra rente som spiser opp det fradraget med en gang.

Skrevet

Jeg henger med på de over her, og sier at jeg ville ventet med å bruke BSU så lenge som overhodet mulig :)

Skrevet

Jeg skjønner ikke at dere mener det er bedre å få med seg det lille skattefradraget i 1 år til kontra å betale masse ekstra rente som spiser opp det fradraget med en gang.

Renten på de beste BSU-kontoene er nå cirka 1,5 prosentpoeng over beste boliglånsrente. Det vil si at dersom du ikke MÅ bruke den, lønner det seg å vente med BSU-kontoen selv uten skattefradraget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...