Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2011 #1 Skrevet 18. desember 2011 Noen som har forslag til en bok jeg kan kjøpe til en gutt på 14 år? Helst på norsk. Men engelsk kan gå greit den er lettlest. Han har lest alle Harry Potter bøkene. Siste boken han leste var Slumdog Millionaire.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #2 Skrevet 18. desember 2011 (endret) Kanskje han ville likt "the maze runner" er ikke sikker på hva den heter på norsk, men det finner du lett ut:) Har nettopp lest hele triologien og jeg tror den ville passet fint til en 14åring... det er vel egentlig den alderen serien er myntet på Lagt til: det ser ikke ut til at den har kommet på norsk ennå. Men sjekk ut f.eks dødslekene/the hunger games, den triologien er også i hans målgruppe, og jeg syns den var spennende:) Endret 18. desember 2011 av uAnonymBruker
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2011 #3 Skrevet 18. desember 2011 Kanskje han ville likt "the maze runner" er ikke sikker på hva den heter på norsk, men det finner du lett ut:) Har nettopp lest hele triologien og jeg tror den ville passet fint til en 14åring... det er vel egentlig den alderen serien er myntet på Lagt til: det ser ikke ut til at den har kommet på norsk ennå. Men sjekk ut f.eks dødslekene/the hunger games, den triologien er også i hans målgruppe, og jeg syns den var spennende:) Takk for tips! Leste omtalen og den er absolutt aktuell som julegave. Ser at den kun finnes på engelsk. Hvordan er språket? Er den lettlest?
Gjest Tekola Skrevet 18. desember 2011 #4 Skrevet 18. desember 2011 Hva med Eragon-bøkene? Eller Philip Pullman-bøkene? Husker ikke hva serien heter akkurat nå.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #5 Skrevet 18. desember 2011 Takk for tips! Leste omtalen og den er absolutt aktuell som julegave. Ser at den kun finnes på engelsk. Hvordan er språket? Er den lettlest? Lettlest vil jeg nok ikke si den er, men den er ikke vanskelig med mange store ord osv. Jeg vet ikke hva engelsknivået til 14årige gutter er egentlig. Sjekk ut dødslekene, det er samme type serie bare med en jente i hovedrollen, men det gjør vel ingenting?
Vulpes Skrevet 18. desember 2011 #6 Skrevet 18. desember 2011 (endret) Min leseglade 13 år gamle lillesøster leser (eller leste?) en bokserie som heter Gone. Hun likte den visst godt http://en.wikipedia.org/wiki/Gone_(series) Hva med Eragon-bøkene? Eller Philip Pullman-bøkene? Husker ikke hva serien heter akkurat nå. Philip Pullman-bøkene vil jeg tro blir for voksne. Jeg har lest dem selv, og synes ikke de er barne-/ungdomsbøker. Filmen(e?) derimot er mye mer barnevennlig, sikkert for å nå et bredere publikum. Endret 18. desember 2011 av Tonje!
Gjest Tekola Skrevet 18. desember 2011 #7 Skrevet 18. desember 2011 Min leseglade 13 år gamle lillesøster leser (eller leste?) en bokserie som heter Gone. Hun likte den visst godt http://en.wikipedia.org/wiki/Gone_(series) Philip Pullman-bøkene vil jeg tro blir for voksne. Jeg har lest dem selv, og synes ikke de er barne-/ungdomsbøker. Filmen(e?) derimot er mye mer barnevennlig, sikkert for å nå et bredere publikum. Jeg leste dem som 14-åring selv, ikke noe problem det. Narnia-bøkene er jo også sånne som gir ulike meninger i forhold til når man leser dem.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2011 #8 Skrevet 18. desember 2011 Tusen takk for mange gode tips! Skal sjekke ut alle forslagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå