AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #1 Del Skrevet 18. desember 2011 Jeg trenger tips til selskapslek vi (familien) kan ha på julaften utpå kvelden. Det er ikke små barn tilstede, så stolleken er ikke aktuell. Kjekt å ha noe som engasjerer alle og er morsomt når man er samlet,så kom igjen, fortell hvaselskapsleker dere har, fortell gjerne også hvordan selskapsleken er og spilleregler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chord Skrevet 18. desember 2011 #2 Del Skrevet 18. desember 2011 Hva med gruble? Der du skal liste opp emner og bokstaver, og så skal du finne f eks byer på disse bokstavene. Det er morsomt, byr på hodebry, i tillegg til frustrasjon hvis du ikke kommer på det "kjøkkenutstyret på m". Så er det valgfritt om det skal være en tidsbegrensning, men det er vel best når du har en limit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #3 Del Skrevet 18. desember 2011 Aldri hørt om noen som har hatt selskapsleker på julaften, så der lærte jeg noe nytt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #4 Del Skrevet 18. desember 2011 En annen variant av "gruble" som Chord beskrev er en lek der du skal "pakke til telttur" og tar med deg ting som må begynne på forbokstaven i navnet ditt for at det skal bli rett. Heter du Turid, sier du: Når jeg skal på hyttetur, må jeg ha med telt. Så kommer Per etter og sier at han må ha med seg sovepose, men det blir jo feil. Kanskje er Line heldig og treffer på liggeunderlag, som jo er riktig. Lurt å holde seg til campingrelaterte ting i starten, men etter hvert som få uvitende sitter igjen og ikke skjønner bæret, kan du og de andre hjelpe litt til ved å ta med dere "trampoliner" og "tog" og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chord Skrevet 18. desember 2011 #5 Del Skrevet 18. desember 2011 Aldri hørt om noen som har hatt selskapsleker på julaften, så der lærte jeg noe nytt. Folk har forskjellige tradisjoner, sånn er det bare. Kan være litt greit å ha noe å holde på med mens man venter på at ribba skal bli ferdig Og jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg tror jeg skal våge meg til å påstå at julaften er den (eneste?) tiden på året familien er samlet med god stemning og smilende samvær, og det er jo ikke et dårlig tidspunkt å ta frem et spill i ledige stunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topplue Skrevet 18. desember 2011 #6 Del Skrevet 18. desember 2011 Kortskalle er utrolig moro. Mimelek eller hjemmeversjonen av beat for beat hvor en person nynner melodien eller leser første strofe av en kjent sang også er det første mann til å begynne å synge rikitg sang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoë Castillo Skrevet 18. desember 2011 #7 Del Skrevet 18. desember 2011 Vi spiller mye poker etter at barna har lagt seg. Bruker Knott som penger; en pakke til å gamble med og en til å spise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #8 Del Skrevet 18. desember 2011 Vi har heller ikke selskapsleker, men spill av ymse slag. Finnes jo spill med selskapslek-innslag, f.eks. Cranium, der man av og til må ut på gulvet og mime, etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #9 Del Skrevet 18. desember 2011 Har dere virkelig tid til overs for slikt på JULAFTEN?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #10 Del Skrevet 18. desember 2011 PartyAlias Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumulus Skrevet 18. desember 2011 #11 Del Skrevet 18. desember 2011 Vi har ikke leker på julaften, men derimot på 1.juledag når ungene (fra 8-17 år) begynner å kjede seg litt "dagen derpå". Vi har en lek som vi kaller for "Lappeleken". Vi er ca. 12-16 personer med like mange gutter som jenter. Vi lager lapper med navnet til alle. Så trekker alle en lapp med et navn på. Poenget nå er at i sofaen starter man med to menn og to kvinner, og målet er å få bare menn eller bare kvinner i sofaen. Det er en ledig stol rundt bordet. Den som har den ledige plassen på sin høyre side (la oss si onkel Kåre) leser opp et navn. Den som har dette navnet på lappen sin flytter seg til den ledige plassen og bytter lapp med den som leste opp. Nå vet altså alle hva onkel Kåre har på SIN lapp. Det er ikke lov å lese opp samme navn to ganger etter hverandre. Hvis det er fire jenter i sofaen har jentene vunnet og omvendt. Denne leken er gøy for både voksne og barn fra ca. 6-7 år. Man får til og med beveget seg litt! Vi lekte alltid denne da jeg var barn og det er kjekt å se hvordan mine unger nå snakker om at vi skal leke lappeleken i julen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathFoto Skrevet 18. desember 2011 #12 Del Skrevet 18. desember 2011 Om dere har tradisjon for det, så supert. Om dere ikke har det, så la være. Det er en ting som kunne ødelagt julaften for min del, jeg blir veldig ukomfortabel av å bli tvunget til slikt. Det føles sannsynligvis ikke sånn for de som har det som tradisjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 19. desember 2011 #13 Del Skrevet 19. desember 2011 Jeg signerer CathFoto! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå