Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, som overskrifta sier; er det noen her som har gått service og samferdsel, da altså vgs 1, 2 osv..?

Av erfaringer, hvordan var det?

Anbefaler du det?

Bra miljø?

Hvor gikk du?

Vanskelige krav?

Snitt for å komme inn?

Hvordan er folka som går der?

Grunnen til at jeg spør er at jeg skal nemlig søke på denne linja før 1. Mars.. Jeg er ganske sikker på at det er denne linja jeg vil gå, men synes det er greit å høre litt om andre sine erfaringer også :klo:

Skrevet

Om det er bra miljø og hvordan folka er betyr ikke at det er slik over hele landet, da.

Skrevet

Høres ganske planke ut.

Skrevet

Jeg gikk VG1 service og samferdsel og VG2 reiseliv, er nå lærling innen reiseliv. Trivdes veldig godt begge årene, interessante fag og ikke FOR vanskelig. Vet ikke hva snittet var, men var ikke noe problem å komme inn.

Jeg fikk på østlandet.

Skrevet

Om det er bra miljø og hvordan folka er betyr ikke at det er slik over hele landet, da.

Jeg skjønte jo det.. derfor spurte jeg hvor du gikk/går :)

Skrevet

Jeg gikk VG1 service og samferdsel og VG2 reiseliv, er nå lærling innen reiseliv. Trivdes veldig godt begge årene, interessante fag og ikke FOR vanskelig. Vet ikke hva snittet var, men var ikke noe problem å komme inn.

Jeg fikk på østlandet.

Tusen takk for seriøst svar ;)

Så bra du trivdes og forhåpentligvis fortsatt trives :)

Skrevet (endret)

ingen? :sukk:

Endret av loler
  • 4 uker senere...
Skrevet

Søknadsfristen er om under 2 måneder... er flere? :-)

Skrevet

Anbefaler du det?

Bra miljø?

Hvor gikk du?

Vanskelige krav?

Snitt for å komme inn?

Jeg gikk Service & samferdsel GK og deretter hoppet jeg over til IKT Servicefag. Så GK er det eneste som sannsynligvis er relevant for deg ut ifra min opplevelse.

Hvor gikk du?

Jeg gikk S&S på vestlandet, nærmere sagt Stord.

Snitt for å komme inn?

Ingen problem å komme inn (tror snittet på de som søkte låg rundt 2 til 4 i karakterer), fagene var veldig lette og enkle å følge med i. På grunn av dette, så er det dog også mange som ikke er interessert i faget som kommer inn fordi det er "lett" fag, og mange driter i å gjøre en innsats.

Miljøet i klassen var stort sett bra og vi som gadd bruke noen hjerneceller på linjen fikk karakterer deretter. Som jeg nevnte så syns jeg fagene var enkle så å få 5 eller 6 krevde ikke så kolossalt mye innsats.

Anbefaler du det?

Tja. Det kommer i grunn mer ann på hva du tenker om linjen. Syns du den virker interessant ? Ut ifra det jeg husker vi lærte endel om er:

Excel - sette opp priskalkyler, dekningsbidrag, resultatbudsjett osv.

Word - Generell bruk av word.

Powerpoint - Lære hvordan man setter opp presentasjoner

Lære hvordan man utarbeider en forretningsidé samt å sette opp en markedsplan.

Hvordan utarbeide stillingsannonser

Vi hadde også en ungdomsbedrift som man lagde med klassekamerater. Her måtte en tildele hverandre forskjellige stillinger som daglig leder, økonomiansvarlig, markedssjef osv. Det var ganske lærerikt, men veldig mye låg i egeninnsats og hvor mye en valgte og gjøre ut av det selv.

Håper det hjalp litt! (:

Skrevet

Anbefaler du det?

Bra miljø?

Hvor gikk du?

Vanskelige krav?

Snitt for å komme inn?

Jeg gikk Service & samferdsel GK og deretter hoppet jeg over til IKT Servicefag. Så GK er det eneste som sannsynligvis er relevant for deg ut ifra min opplevelse.

Hvor gikk du?

Jeg gikk S&S på vestlandet, nærmere sagt Stord.

Snitt for å komme inn?

Ingen problem å komme inn (tror snittet på de som søkte låg rundt 2 til 4 i karakterer), fagene var veldig lette og enkle å følge med i. På grunn av dette, så er det dog også mange som ikke er interessert i faget som kommer inn fordi det er "lett" fag, og mange driter i å gjøre en innsats.

Miljøet i klassen var stort sett bra og vi som gadd bruke noen hjerneceller på linjen fikk karakterer deretter. Som jeg nevnte så syns jeg fagene var enkle så å få 5 eller 6 krevde ikke så kolossalt mye innsats.

Anbefaler du det?

Tja. Det kommer i grunn mer ann på hva du tenker om linjen. Syns du den virker interessant ? Ut ifra det jeg husker vi lærte endel om er:

Excel - sette opp priskalkyler, dekningsbidrag, resultatbudsjett osv.

Word - Generell bruk av word.

Powerpoint - Lære hvordan man setter opp presentasjoner

Lære hvordan man utarbeider en forretningsidé samt å sette opp en markedsplan.

Hvordan utarbeide stillingsannonser

Vi hadde også en ungdomsbedrift som man lagde med klassekamerater. Her måtte en tildele hverandre forskjellige stillinger som daglig leder, økonomiansvarlig, markedssjef osv. Det var ganske lærerikt, men veldig mye låg i egeninnsats og hvor mye en valgte og gjøre ut av det selv.

Håper det hjalp litt! (:

Ja, tusen takk! Passer bra for meg at det ikke er så vanskelig.. karaktersnittet mitt er ikke akkurat høyt.. Slitt en del psykisk, og da har andre ting vært viktigere enn skolen ;)

men btw. det hjalp meg veldig det svaret du gå : ))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...