Gå til innhold

Christopher Hitchens er død! :(

Lutetium 71

Anbefalte innlegg

Har ærlig talt ikke fulgt godt med på hva denne herremannen har drevet med, annet enn jeg visste han var en krass samfunnsdebattant, forfatter, og ateist. Han døde 15 desember, 62år gammel.

Siden han led av kreft, og døde mye før tiden, skulle man kanskje tro at han "krøp til korset" på slutten, bokstavelig talt. Men ikke dette mannen, han var antireligiøs

Sannsynligvis kommer jeg ikke til å "snu om selv" heller, når jeg havner i hans situasjon, men det er ihvertfall fascinerende å se mennesker med begge beina i grava, som ikke har den sedvanlige gudstroen å halte på..

Få også med deg kvartetten Dawkins, Dennett, Harris, Hitchens,

Edit: Rettet opp nederste link. Nå er den klikkbar.

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ærlig talt ikke fulgt godt med på hva denne herremannen har drevet med, annet enn jeg visste han var en krass samfunnsdebattant, forfatter, og ateist. Han døde 15 desember, 62år gammel.

Siden han led av kreft, og døde mye før tiden, skulle man kanskje tro at han "krøp til korset" på slutten, bokstavelig talt. Men ikke dette mannen, han var antireligiøs

Sannsynligvis kommer jeg ikke til å "snu om selv" heller, når jeg havner i hans situasjon, men det er ihvertfall fascinerende å se mennesker med begge beina i grava, som ikke har den sedvanlige gudstroen å halte på..

Få også med deg kvartetten Dawkins, Dennett, Harris, Hitchens, her.

RIP.

Har selv hatt stor glede av å følge med på hans diskusjoner og forelesninger, og har i tillegg lest alle hans offisielle bøker. Trist, og jeg håper inderlig at noen tar opp stafettpinnen, for det trengs virkelig.

Ble en kopp engelsk te istedet for kaffe i morges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker

Få også med deg kvartetten Dawkins, Dennett, Harris, Hitchens, her.

De har jo sin egen religion de der... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...