Gå til innhold

Bil med plass til tre barneseter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får tre relativt tette barn (2 år mellom hver), og det betyr at vi trenger en større bil. Har noen anbefalinger til biler hvor det er plass til 2 bakovervendte og ett forovervendt barneseter? Evt. forslag til gode, men små seter? Med de to vi har idag er det knapt plass til en stelleveske mellom dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

s-max :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Scoda Octavia, vi fikk inn alle tre der. Måtte hjelpe med selen men gikk helt greitt.

Skrevet

Er enda bedre plass i Skoda superb enn octavia.

Skrevet

Hvilke seter er det du har etter som du får plass til tre seter i octaviaen? Jeg har octavia og synes det er fryktelig trangt til passasjeren med bakovervendt sete. Har nå britax multitex, var også trangt med maxi-cosi cabriofix. Gleder meg til jeg kan snu han andre veien :)

Skrevet

Citroen C5 er mye større innvendig enn Mondeoen. Jeg har begge deler. C5 er også litt høyere, så det er lettere når man må bøye seg inn og ordne belter og styr. Og er den ikke høy nok kan du bare heise den opp 20cm til. :-) Når mine står hekk mot hekk er størrelsesforskjellen betydelig. Også er C5 MYE stillere i kupeen. Me forbehold om at nyere Mondeoer er bedre enn min gamle, men splitter ny Focus er i hvertfall ikke stille i forhold.

Skrevet (endret)

Vi får tre relativt tette barn (2 år mellom hver), og det betyr at vi trenger en større bil. Har noen anbefalinger til biler hvor det er plass til 2 bakovervendte og ett forovervendt barneseter? Evt. forslag til gode, men små seter? Med de to vi har idag er det knapt plass til en stelleveske mellom dem.

Volkswagen Sharan, Ford S-Max og Peugeot 5008 er de tre beste alternativene jeg vet om. I tillegg har Citroen er stor modell jeg ikke vet hva heter. Alle disse modellene har separate seter i 2. seterad. VW Sharan har størst bagasjerom.

Endret av Montefalco
Skrevet

VW Touran.

Ja, det er plass i den til setene. Men det blir litt dårlig bagasjeplass. Spesielt dersom en har to barn som trenger vogn.

Skrevet

Kan anbefale XC90 og Q7.

Mercedes Viano som nevnt over er fantastisk bil.

Skrevet

Kan anbefale XC90 og Q7.

Mercedes Viano som nevnt over er fantastisk bil.

Ja, vi har nettopp byttet ut vår andre eller tredje Viano med en XC90. Ikke de billigste bilene som er å få, men kjøreglede, komfort og plass er supert, skyvedør er kjempepraktisk når man har flere barn og gjerne skal ha barnesetene litt ut og inn.

Setene er også enkle å flytte på/brette sammen når de ikke er i bruk, selv når man bare er en person som ikke er Supermann.

Ellers har vi hatt svært lite tull med dem, og jeg er spent på XC90en nå i vinter.

Mercedes R-klasse kan kanskje også være noe, men den har jeg ikke testa selv enda.

For øvrig vil jeg anbefale TS å ha sjuseter i stedet for femseter.

Hilsen datteren til en mann med kronisk bildilla og fem unger :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...