AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #1 Skrevet 17. desember 2011 det er millioner av kvinner i verden som lever under elendige forhold, bare i norge er det hundre tusenvis som lever i forhold hvor det er vold og misshandling. leste seinest i dag om ei som fikk hendene kuttet av fordi hun prøvde og lære noe( nei, det var ikke i norge), satt og så på det bilde hvor hun ligger med bandasjerte hender, så på det lenge og måtte tilbake og se flere ganger i løpet av kvelden mens jeg så de triste øynene og tenkte på hvilket liv en kar som meg kunne ha tilbydt henne. så et program om hvordan kvinner har det i andre land, hvor de blir voldtatt for deretter og bli fengslet, hvor vold er en vanlig, dagligdags ting, hvor de blir giftet bort som småjenter og hvor de er lavest på rangstigen uanset, et liv hvor de er fødemarskiner, sex-dukker og noe du banker opp om du har lyst. her i norge er det mange som bor under elendige forhold med barna sinne alene, ingen familie eller avlastning, mange av de kommer fra et forhold med vold og dritt, fyll og faenskap og jeg føler meg så hjelpesløs! jeg føler at her sitter jeg i mit lune hjem med verdens herligste unge, klarer meg økonomisk om jeg ikke sløser, jeg har venner som bryr seg og livet smiler for det meste, men samtidig skulle jeg ønske jeg kunne gjort noe, at jeg kunne hjulpet noen. at det ikke var et bilde i avisen i dag av ei som var mshandlet, sikkert ikke for første gang....
Aldrisur Skrevet 17. desember 2011 #2 Skrevet 17. desember 2011 Tenker mye på akkurat det du tar opp her TS. Dessverre er det ikke så mye vi kan gjøre for å forandre kvinners livskvalitet og alt det urettferdige som skjer rundt om i verden. Men en ting vi kan gjøre er å vise solidaritet med kvinner, både innen familien, i vårt nærmiljø, på arbeidsplassen, nasjonalt og så globalt som vi bare makter. Vi må bli mye bedre på å støtte hverandre i stedet for å sladre, baksnakke og tråkke på andre jenter. Hørt om Gutteklubben Grei? Har vi noen klubb? 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #3 Skrevet 17. desember 2011 Jenteklubben Janteloven.... Ikke særlig oppmuntrende!
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #4 Skrevet 17. desember 2011 TS her. gutteklubben grei er ikke hva den var når mann hører om slike "mannfolk"
Aldrisur Skrevet 17. desember 2011 #5 Skrevet 17. desember 2011 Enig, men jeg mener ikke at vi skal kopiere den type gutteklubb, bare huske på at vi også må støtte og stille opp for hverandre når det trengs. Akkurat som jeg synes du gjør nå ved å starte denne tråden. Det er en dråpe i havet, ja, men i hvert fall - en dråpe...
Steinar40 Skrevet 18. desember 2011 #6 Skrevet 18. desember 2011 Gutteklubben Grei dreier seg i praksis om ren korrupsjon. Det finnes garantert noen kvinnfolk med i denne klubben også. Og den trenger absolutt IKKE flere medlemmer.
Gjest Jim Jones Skrevet 18. desember 2011 #7 Skrevet 18. desember 2011 feminisme i Norge i dag er bare for de rike og vellykkede. Feminisme i Norge i dag handler om ha styreplass og champagne. Feminisme i Norge i dag handler om å bli mer menn en menn selv. De svake gruppene, de seksuelt missbrukte, de voldsutsatte, de psykisk misshandlede, de er så slitsomme å gjøre no for at de driter en i. Feminisme i Norge i dag, det handler om å syte mest mulig og yte minst mulig. 1
Aldrisur Skrevet 18. desember 2011 #8 Skrevet 18. desember 2011 Gutteklubben Grei dreier seg i praksis om ren korrupsjon. Det finnes garantert noen kvinnfolk med i denne klubben også. Og den trenger absolutt IKKE flere medlemmer. Misforstå meg rett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå