Gå til innhold

Hvorfor tror så mange at tynne ikke trener?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er slank, og trener 6-7 dager per uke. Jeg trener både styrke og kondisjon.

Men likevel sitter de store vennene mine og sier '' jaja, det er bedre å være feit å trene enn å være tynn og ikke trene..det er jo ingen tynne som trener''. Grunnen til at de tror det er fordi alle damemagasinene sier at det er bedre å være overvektig og trent, enn tynn og trent. Konklusjonen min utav det er at (uansett kroppsform) så er det beste man gjør å trene, ikke at det er bedre å være overvektig.

Det de ikke tenker på at det aller beste er å være normaltvektig og samtidig trene! Det tror jeg er litt lett å glemme...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og den standar "Hvorfor trener du når du er tynn?". Øhm, det er kanskje derfor jeg er tynn!

Sant at det er bedre å være tykk og trent enn tynn og utrent, men det beste er tynn (som i slank, ikke Fotballfrue-tynn) og trent:)

• Liker 3
Skrevet

Kanskje fordi en del tynne (normalvektige i den lave delen av BMI-skalaen) ser veldig dvaske ut selv om de er tynne? Jeg kjenner en del tynne mennesker som aldri trener (eller trener feks 45 minutter zumba 1 gang hver uke... det er ikke trening det heller) og heller spiser lite, slik at de holder seg tynne. Da er man ikke trent og ser heller ikke trent ut, selv om man er tynn :-)

Selvfølgelig kjenner jeg også en del tynne jenter som trener mye, og de ser ganske annerledes ut enn de tynne som ikke trener! Strammere, bedre kroppsholdning, rett og slett mer fit!

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg vet, når jeg sier at jeg trener ser folk litt rart på meg. Jeg har alltid vært tynn, eller normal, men jeg trener pga overskuddet og mestringsfølelsen, og for å få litt definerte muskler :)

Folk antar ofte at trening = slanking, jeg må stadig poengtere at det ikke nødvendigvis er sant.

Skrevet (endret)

Jeg regner meg selv som relativt tynn, men får ofte kommentarer fra større venninner om at jeg ikke trenger å trene, og det er det dummeste jeg hører. ALLE trenger å trene. Er man for tynn, bør man heller spise mer enn å slutte å trene.

Edit: er jo selvfølgelig like uforståelig for meg når tynne venninner sier at "jeg trenger ikke å trene, for jeg er jo så tynn" . Med mindre man har en ekstremt aktiv hverdag, så vil jeg påstå at trening er nødvendig. En dårlig muskulatur kan gi skader og smerter senere i livet, og hjertet trenger å pumpe litt blod for å bli sterkt det også. Vekt er en indikator, men ikke et endelig bevis på hvor sunn man er eller ikke.

Endret av Viljaa
  • Liker 3
Skrevet

Jeg er slank, og trener 6-7 dager per uke. Jeg trener både styrke og kondisjon.

Men likevel sitter de store vennene mine og sier '' jaja, det er bedre å være feit å trene enn å være tynn og ikke trene..det er jo ingen tynne som trener''. Grunnen til at de tror det er fordi alle damemagasinene sier at det er bedre å være overvektig og trent, enn tynn og trent. Konklusjonen min utav det er at (uansett kroppsform) så er det beste man gjør å trene, ikke at det er bedre å være overvektig.

Det de ikke tenker på at det aller beste er å være normaltvektig og samtidig trene! Det tror jeg er litt lett å glemme...

Hvilke dameblader er det som sier det? Virkelig aldri sett...

Jeg tror som regel at de som er tynne/slanke trener, ikke motsatt! Er de naturlig tynne, så bør man uansett trene ja. Det er positivt å trene pga mye mer enn vekten.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke at tynne ikke trener..

Syns det er enda mer irriterende at de aller fleste mener at trening er det samme som slanking! Jeg har fortsatt til gode å treffe én person som snakker om trening uavhengig av slanking/vekt.

Og den "du er tynn så du trenger ikke trene"-holdningen er irriterende..! Jeg er tynn, og har alltid vært det, men jeg prøver såklart å trene likevel! Og det har ingenting med vekt å gjøre, men helse og kondisjon! Er ikke så gøy å bli anpusten av å gå en liten trapp liksom..

• Liker 1
Skrevet

jeg er tynn og kjenner jeg burde trene mer av å lese dette.. kan ikke huske forrige gang jeg trente. Det går vell på at jeg ikke "ser" vitsen. Men etter å ha lest dette, minner det meg på at trening er viktig uansett.

• Liker 2
Skrevet

Så mange rare store venner dere har da.

• Liker 1
Gjest Cuntzilla
Skrevet

Aldri hørt noen si noe slikt. Har hørt "bedre å være feit og trent enn tynn og usunn"-greia, men ikke at folk derfor regner med at alle tynne er usunne. Min erfaring er omvendt, at folk regner med at tynne folk trener (og at feite ikke gjør det). Når jeg er på treningssenteret så ser jeg også flest normalvektige/tynne og alle jeg kjenner som er aktive innen diverse idretter er det.

Jeg trente aldri før, og det overrasket alltid folk siden jeg var så slank og fin.

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg ser noen som er ekstremt tynn tenker jeg at de umulig kan ha energi til å trene... Men det har de jo.

Skrevet

De fleste spør meg "Hva trener du siden du er så slank og fit?"

Kanskje det kommer litt an på åssen slank en er? Jeg har ganske definerte armer og muskuløse lår og ser trent ut. Andre er mer "tynn" og ser kanskje litt mager ut? Kanskje derfor en del tror at de bare spiser lite eller ikke spiser det sunneste?

Skrevet

Jeg ser flere slanke og tynne mennesker på treningssenteret enn overvektige når jeg tenker meg om.

Skrevet

Det er like irriterende at folk antar at man ikke trener fordi man er overvektig.

Cluet er vel å slutte å bry seg om hva folk antar, siden man sjelden får endret folks forutintatte holdninger uansett. Og man vet jo sannheten selv.

• Liker 5
Skrevet

Snodige venner, jeg kjenenr ingen som tror det. På treningssenteret er det da haugevis med tynne jenter. Kanskje de ikke har vært der og sett selv? :)

Skrevet

De fleste spør meg "Hva trener du siden du er så slank og fit?"

Kanskje det kommer litt an på åssen slank en er? Jeg har ganske definerte armer og muskuløse lår og ser trent ut. Andre er mer "tynn" og ser kanskje litt mager ut? Kanskje derfor en del tror at de bare spiser lite eller ikke spiser det sunneste?

Jeg bare lurer på en ting, hvordan får du muskuløse lår av kun å jogge? Eller er det fordi fettprosenten din er så lav at musklene kanskje bare vises bedre? Jeg elsker å jogge, men trener masse styrke i tillegg for å få definerte muskler, føler ikke at kun jogging fungerer for det, hva synes du?

Skrevet

Jeg har mange ganger fått høre "uff, du er jo så heldig, du kan spise hva som helst uten å gå opp!"

Nei jeg kan ikke det. Selv om jeg trener ganske mye. Derfor gjør jeg det ikke. Det er alle de hverdagene jeg ikke jafser innpå (selv om jeg har lyst) som gjør at jeg kan "fråtse" når det er kake til overs på jobben.

Skrevet

Feite folk rasjonaliserer, som alle andre. De forsøker å rettferdiggjøre egne tilkortkommenheter, i dette tilfellet ved å tro at det er genetikk og ikke innsats i hverdagen hva gjelder mat og aktivitet som gjelder.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bare lurer på en ting, hvordan får du muskuløse lår av kun å jogge? Eller er det fordi fettprosenten din er så lav at musklene kanskje bare vises bedre? Jeg elsker å jogge, men trener masse styrke i tillegg for å få definerte muskler, føler ikke at kun jogging fungerer for det, hva synes du?

Har nok med gener å gjøre i tillegg til lav fettprosent. Har alltid hatt eksplosiv muskelmasse.

Skrevet

Muskel kan overhodet ikke "bygges" i særlig grad av å jogge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...