Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg neste år med min forlovede fra tyrkia, i tyrkia.Og jeg lurer på hvor lang tid det tar for ham å få visum hit? kameraten hans er en fra tyrkia, og han bor i sverige, og han mener at det tar bare en måned eller to for min forlovede å få visum hit? han tenkte å søke om familievisa etter at vi har giftet oss nede i tyrkia.kameraten hans sa at det var noenlunde like regler for å få visum i skandinavia??

Noen som vet noe om dette?

Er veldig takknemlig for svar, jeg hadde tenkt å ringe til UDI, men måtte jo høre litt med dere. :skravle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tror så mange at det bare er å gifte seg i forlovedens hjemland og søke om visum?? Man får ikke automatisk familiegjenforening selv om man gifter seg med en utlending i utlandet.

• Liker 2
Gjest Surrehodet
Skrevet

Du må kunne garantere for ham økonomisk. Og de bruker ganske høye satser når de regner for Tyrkere virker det som. Jeg kjenner flere som er/har vert i den samme situasjonen, og det er ikke en enkel sak å få dem til Norge (gjelder forøvrig andre nasjonaliteter også om ikke de er flyktninger/asylsøkere)

• Liker 2
Skrevet

ja ha garantere, ja det vet jeg, men hvorfor sa da kameraten at det tok for ham bare 2 måneder å få visum til sverige for ham?

så hvis jeg ikke tjener nok da så er det ingen vits at vi gifter oss i tyrkia??

Skrevet

Tror de er raskere til å behandle søknader i sverige.

Om dere gifter dere for at han skal få visum så er ikke det vits før du oppfyller alle kravene.

• Liker 3
Gjest Surrehodet
Skrevet

ja ha garantere, ja det vet jeg, men hvorfor sa da kameraten at det tok for ham bare 2 måneder å få visum til sverige for ham?

Sverige er Sverige, Norge er Norge. En kan ikke sammenligne uansett hva de kjekke herrer måtte tro.

Og det koster deg endel å få oversatt de vielses papirene til Norsk også (så fremt dere ikke gifter dere i den Norske ambassaden)

Sjekk du hvor mye du må ha i årsinntekt først, så begynner du å planlegge om det er hensiktsmessig.

• Liker 2
Skrevet

Mulig jeg er treg men????

Hun mener at TS bør glemme hele opplegget ;)

• Liker 2
Skrevet

Hun mener at TS bør glemme hele opplegget ;)

Stemmer.

• Liker 1
Gjest Surrehodet
Skrevet

Stemmer.

Ahh.....

Verden vil bedras tenker jeg, og den unge damen finner nok tidsnok ut om det er ekte kjærlighet.

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg kjenner ei som er gift med og har barn med en fra Tyrkia. De har vært sammen i mange år, gift i 2, og barnet er 1 år nå. Han har ennå ikke kommet hit til landet.

Skrevet

Selvfølgelig er det vits, dere skal jo elske og ære hverandre i gode og onde dager til døden skiller dere ad! Det har da ingenting med visum å gjøre.

:) :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener du må tjene over 285000 for å kunne garantere.

Og du må ikke ha vært innunder sosial hjelp siste 12 måneder.

Og du må selvfølgelig ha fast stilling.

Det er den delen. Men selv om du har det er det slettes ikke sikkert han får visum. Han må selvfølgelig ikke ha vært i noe form for problemer med politiet.

For å få familie gjenforening tar mye lenger tid enn besøksvisum.

Besøksvisumet har behandlingstid på 2-4 uker. Men dette kan variere ettersom hvor mange søkere det er.

For familiegjenforening mener jeg det er 6 mnd. Og mens den behandles må han være i Tyrkia. Og får dere avslag, så kan dere anke, og den vil kunne ta opp til ett år.

Det er svært vanskelig å få familiegjenforening for tyrkere.

Og det er nok mye lettere å få til Sverige, så det kan nok ikke sammenlignes.

Skrevet

Du må ha en inntekt tillsvarende lønsstrinn 8 i statens lønnsregulativ som er 232 400 i 2011.

Ser mange tror det er mye høyere en det faktisk er. Det er veldig lett og finne denne informasjonen på udi sine nettsider.

Skrevet

Tydeligvis mange som ikke gidder å svare på det du spør om, men som bruker masse tid på å snakke nedsettende om tyrkere. Er utrolig glad for at en god del mennesker ikke dømmer andre, før de faktisk har blitt kjent med persone. Noen tyrkere lurer damer for å komme til Norge, mens andre vil komme på grunn av kjærligheten. Det er lettere for de å flytte hit, rett og slett fordi vårt system er bedre og det er vanskelig for en nordmenn å få jobb i tyrkia.

Uansett ville jeg snakket med UDi, som faktisk er de rette prsonene å stille spørsmål til. Her inne er folk alt for opptatt med å dømme tyrkere, og bare det å dra inn forhold der det har endt etter kort tid som noe negativt og som om akkurat det har noe å gjøre med nasjonaliteten å gjøre, men det igjen sier jo mye om disse menneskene. Vi kan treffe norske menn, der ting kan gå gale etter kortere tid. Men det er liksom lov å kritisere tyrkere basert på slike ting, for tyrkere må liksom komme med en helt annen garanti i forholdet enn noen andre.

Soms agt finnes det ulike tyrkere, og du selv kjenner han best og vet hvordna han er. Snakk med UDI, og hør med de hva dere skal gjøre, og hva som er best for dere å gjøre. Lykke til med kjærligheten :)

Skrevet

Hei :)

Jeg vil bare at du skal tenke deg om. Ikke noe mobbing eller hetsing. Jeg har en venninne som sliter veldig. Og kjenner andre.

MEN UDI har altså nå enda strengere regler enn før når det gjelder Tyrkisk/norske ekteskap - nettopp pga mye lureri.

De innførte dette for et par år siden tror jeg.

Iallefall så var det ikke mulig å få besøksvisum først........min venninne prøvde. De var gift i to år før han fikk omme til Norge.

Og da giftet de seg der nede.

Det som er dumt er jo nettopp at man ikke få sjansen til å prøve ut noe samlig og bli kjent pga de ikke får komme FØR man er gift.

Sverige har nok helt andre regler.........

Jeg vet om en dame som er gift på 4 året og fortsatt venter på sin mann.

Så undersøk nøye med UDI før du gifter deg......og spør om behandlingstid osv. For den er lang.

Og de er veldig nøye på dette med fast jobb og hvor mye man tjener - for du skal være den som kan forsørge han inntil han får jobb.

Lykke til!

Men tenk deg iallefall godt om - jeg vet desverre ikke om en historie med lykkelig utgang. Desverre :(((((

• Liker 1
Skrevet

Hei :)

Jeg vil bare at du skal tenke deg om. Ikke noe mobbing eller hetsing. Jeg har en venninne som sliter veldig. Og kjenner andre.

MEN UDI har altså nå enda strengere regler enn før når det gjelder Tyrkisk/norske ekteskap - nettopp pga mye lureri.

De innførte dette for et par år siden tror jeg.

Iallefall så var det ikke mulig å få besøksvisum først........min venninne prøvde. De var gift i to år før han fikk omme til Norge.

Og da giftet de seg der nede.

Det som er dumt er jo nettopp at man ikke få sjansen til å prøve ut noe samlig og bli kjent pga de ikke får komme FØR man er gift.

Sverige har nok helt andre regler.........

Jeg vet om en dame som er gift på 4 året og fortsatt venter på sin mann.

Så undersøk nøye med UDI før du gifter deg......og spør om behandlingstid osv. For den er lang.

Og de er veldig nøye på dette med fast jobb og hvor mye man tjener - for du skal være den som kan forsørge han inntil han får jobb.

Lykke til!

Men tenk deg iallefall godt om - jeg vet desverre ikke om en historie med lykkelig utgang. Desverre :(((((

Så ille som du beskriver det, er det nå ikke da.

Jeg kjenner flere som er gift med eller er i forhold med tyrkere. Mange har fått besøksvisum opptil flere ganger før de er gift.

Når man har giftet seg, søker man om familiegjenforening, og det tar ca 6 mnd nå.

De du kjenner, som ikke har fått besøksvisum før de er gift, fyller sikkert ikke vilkårene for det. Enten tyrkeren eller dama. Fyller man vilkårene (les på UDI sine nettsider, ts), så er det ikke vanskelig å få besøksvisum.

Videre er det nå 6 mnd behandlingstid for familiegjenforening, og da gjelder dette med at man må ha jobb, og tjene minimum lønnstrinn 8.

Jeg vet også om en dame som har vært gift i 3-4 år med sin tyrker, og han bor enda i Tyrkia. Det er fordi hun går på AAP, og fyller dermed ikke vilkårene for inntekt/jobb.

Kjenner flere damer som har vært gift i årevis med sin tyrker, og som har det veldig bra.

Ts, du kan melde deg inn i dette forumet:

http://s4.zetaboards.com/Its_all_about_Turkey/forum/3176818/

Her finner du flere damer i samme situasjon. Noen er gift med tyrkere, andre er kjærester.

Skrevet

Tråden er ryddet for spøsrsmål avsporinger.

Kråkesaks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...