Gjest Tise Skrevet 18. desember 2003 #1 Del Skrevet 18. desember 2003 Hei! Lurer på om noen kan hjelpe meg med hvordan man lager slike gammeldagse hjerter man pleide å ha på juletrærne før... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. desember 2003 #2 Del Skrevet 18. desember 2003 Tenker du på tøyhjerter? Vi hadde alltid filthjerter på treet. Klippet ut to like hjerter av filt og sydde dem sammen på vranga. Så vrengte vi dem og stappet dem med vatt. Men det var kanskje ikke dusse du tenkte på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tise Skrevet 18. desember 2003 #3 Del Skrevet 18. desember 2003 Tenkte på slike man lager av to forskjellige farger - i papir. Endene på hjertene er flettet inn i hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. desember 2003 #4 Del Skrevet 18. desember 2003 Åh.. julekurver. Litt vanskelig å forklare uten å kunne tegne, men jeg skal se om jeg finner en beskrivelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. desember 2003 #5 Del Skrevet 18. desember 2003 Åh, du skulle ha snakket med faren min!! Han er barneskolelærer, og har som fast jobb på det årlige juleverkstedet å lære ungene å lage sånne julekurver... Altså - la meg få prøve å forklare dette. Du tar to A4-ark og bretter på midten. Så klipper du dem slik at de ser ut som en D, bretten er den rette kanten til venstre. Så klipper du "hakk" inn i D-en fra den rette siden, tre hakk. Og så er det altså flettingen.. Da dytter du strimlene fra det ene arket inn i det andre. Hm. Det ble plutselig veldig vanskelig å forklare.... Men du bruker altså bretten til å feste dem sammen med, liksom... Jeg er ikke så god til å forklare skriftlig, sorry!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. desember 2003 #6 Del Skrevet 18. desember 2003 Her Her Her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. desember 2003 #7 Del Skrevet 18. desember 2003 Og her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå