Achilles Skrevet 17. desember 2011 #1 Skrevet 17. desember 2011 Hei! Jobber fulltid som ufaglært vikar i en kommunal barnehage i Oslo. Fikk jobben via en bekjent og "hoppet over" intervju og CV. Har ikke snakket med noen om timelønn enda, men vet at andre assistenter i barnehagen med lik stilling og de har 115,- i timen (ufaglært). Trives veldig godt og har litt erfaring med barn fra tidligere jobber, men ikke relevant for timelønna. Er dette virkelig min timelønn? Har jobbet på grunnskole i Oslo tidligere og der hadde jeg 180,- i timen som vikar og 140,- som assistent. Kan barnehagen virkelig lønne meg 115kr i timen som vikar? Er dette den laveste timelønnen jeg kan få? Ønsker all informasjon tilgjengelig om emnet, men finner ingenting på google. Setter pris på alle informative svar! :-)
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #2 Skrevet 17. desember 2011 Minstelønna i Oslo kommune er 135,79 kr/time. http://www.byradsavdeling-for-finans.oslo.kommune.no/lonn_og_personal/lonn/lonnstabell/
Achilles Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2011 Takk! Håper det stemmer for meg :-)
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #4 Skrevet 17. desember 2011 Hva man kan lønnes kommer litt an på hvor man faktisk er ansatt. Hvis man jobber på oppdrag via en privat aktør kan man lønnes hvor lite som helst (uansett om oppdragsgiver er det offentlige), i motsetning til om man er ansatt direkte i kommunen. Dette gjør at man ofte kan se store forskjeller i lønn selv om man egentlig har samme stilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå