Gå til innhold

Akseptabelt antrekk på trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde dere tenkt om dere så en jente i treningstights og sportstopp, altså en kort topp, som viste magen? Dette er ikke uvanlig i andre land men virker som det er skikkelig fy-fy i Norge.. Og la oss si at vedkommende hadde med seg håndduk og ikke svettet som en gris overalt, for å sette det på spissen! Er det "ulovlig" å vise fram magen på trening?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er både fint og praktisk :) Flere burde gjøre det for å bryte "fy-fy"-normen

• Liker 1
Skrevet

Veeel, jeg er litt delt. Jeg setter pris på at folk følger reglene ved senteret jeg trener på. En av reglene er at man skal dekke til hud for ikke å bakterie ned og svette ned apparatene og vektene, ikke så koselig for andre å tafse på din svette. Og svetter ikke du i det hele tatt, gnir du ikke av deg døde hudceller osv i det hele tatt? Ikke verst sier jeg bare, for meg kan du kle deg halvnaken hvor du vil, bare ikke der jeg trener og tar i ting du gnir deg mot :)

• Liker 5
Skrevet

Jeg skjønner det med bakterier, men hva om man bruker håndduk der hvor man sitter/lener seg mot? Har så lyst til å trene i kun sportstopp og bukse men tør ikke! Er redd for å få beskjed om å kle på meg :P

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvorfor har du så lyst å trene i sportstopp?

Skrevet

Blir så varmt i noe mer og er veldig behagelig :)

• Liker 1
Skrevet

Du kan vel ta på deg noe fra en butikk som selger treningsklær? De spesialiserer seg på klær i lette stoffer som ikke overoppheter en, se deg rundt. Jeg hadde stussa litt om jeg kom over ei som trente i sportstopp og bukse, og på mitt senter hadde du blitt bedt om å kle på deg, for der er reglene at man skal dekke til huden.

• Liker 5
Skrevet

Synes bare det er så merkelig at til og med i Sverige kan man trene i sportstopp uten at noen ser stygt på deg men i Norge er det uakseptabelt?

• Liker 1
Skrevet

Om man er fornøyd med seg selv, burde man ikke trenge å skjule det fordi det finnes mennesker som ikke er tilfreds med sin egen kropp... Skal man selv skjule det man har jobbet hardt for fordi "tjukkasene" ikke har fått fingeren ut av rumpa tidligere??? DET er MIN mening ihvertfall!!!!

• Liker 4
Skrevet

Du kan vel ta på deg noe fra en butikk som selger treningsklær? De spesialiserer seg på klær i lette stoffer som ikke overoppheter en, se deg rundt. Jeg hadde stussa litt om jeg kom over ei som trente i sportstopp og bukse, og på mitt senter hadde du blitt bedt om å kle på deg, for der er reglene at man skal dekke til huden.

Her er janteloven i full sving.

• Liker 3
Skrevet

Om man er fornøyd med seg selv, burde man ikke trenge å skjule det fordi det finnes mennesker som ikke er tilfreds med sin egen kropp... Skal man selv skjule det man har jobbet hardt for fordi "tjukkasene" ikke har fått fingeren ut av rumpa tidligere??? DET er MIN mening ihvertfall!!!!

Hvor ble det snakk om det? Alle som har svart her nevner ingenting om at ts ikke skal gå i små topper fordi andre kan føle seg ille om sin egen kropp. Kanskje folk ikke setter pris på å se naken, svett hud, eller naken hud på apparater hvor de skal sette seg, ikke vet jeg. Men flere treningssenter her jeg bor har en regel om at man skal ha ermer på overdelene, og lange treningsbukser, av hygeniske grunner.

• Liker 8
Skrevet

Her er janteloven i full sving.

Ja, dette handler nok ikke om hygiene om man faktisk er ren når man kommer på gymmet og bruker håndduk eller tørket etter seg!

• Liker 3
Skrevet

Hvor ble det snakk om det? Alle som har svart her nevner ingenting om at ts ikke skal gå i små topper fordi andre kan føle seg ille om sin egen kropp. Kanskje folk ikke setter pris på å se naken, svett hud, eller naken hud på apparater hvor de skal sette seg, ikke vet jeg. Men flere treningssenter her jeg bor har en regel om at man skal ha ermer på overdelene, og lange treningsbukser, av hygeniske grunner.

Hørt om håndduk og det å tørke etter seg med antibak?????

• Liker 3
Skrevet

Det kan vel ikke handle om at man ikke skal vise seg frem? At det er derfor man ikke skal gå i topp. Folk går da med trangtrange tights og trange topper. Viser da ikke noe mindre da?

Der jeg har trent har det hvertfall vært slike regler pga hygiene. Om man da bruker et håndkle hvor huden ville truffet apparatet, burde vel det vært greit. Men kan tenke meg det blir vanskeligere for de ansatte å kontrollere på den måten, og at det derfor heller er satt en standard regler om at man skal dekke til huden.

• Liker 6
Skrevet

Dette er janteloven på sitt aller beste i Norge; vi later som om det handler om hygiene når det egentlig er ren sjalusi av de som faktisk har en trent kropp og ikke vil skjule den!

Skrevet

Hørt om håndduk og det å tørke etter seg med antibak?????

Hvorfor så mange spørsmålstegn? Skal de som jobber på senteret fotfølge den som vil gå i små klær for å sjekke at vedkommende desinfiserer etter seg, eller? Hvorfor ikke bare overholde reglene, ikke jeg som har satt dem opp.

• Liker 7
Skrevet

Dette er janteloven på sitt aller beste i Norge; vi later som om det handler om hygiene når det egentlig er ren sjalusi av de som faktisk har en trent kropp og ikke vil skjule den!

Javel, da kan jeg si at jeg har en meget trent og stram kropp, men har ikke noe behov for å gå rundt i små topper på treningssenteret for det om. Jeg respekterer reglene om hygiene, og det går ikke over min trang til å vise meg frem :)

• Liker 7
Skrevet

Fordi man kan vel ikke NEKTE noen å kle seg i det vedkommende vil, hva skal de gjøre, stenge vedkommende ut av senteret fordi hun har på seg en mindre overdel enn de andre?

Skrevet

Men man skjuler jo ikke kroppen uansett. Når man går i tights og trang kropp, kan man jo se hele kroppens former og detaljer. Hadde det vært regler om løssittende klær i tillegg, hadde jeg forstått poenget ditt, men dette har hvertfall ikke jeg sett noe sted.

• Liker 6
Skrevet

Fordi man kan vel ikke NEKTE noen å kle seg i det vedkommende vil, hva skal de gjøre, stenge vedkommende ut av senteret fordi hun har på seg en mindre overdel enn de andre?

Enkel måte å komme seg ut av bindingstiden i såfall!! ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...