Gå til innhold

Forlovelses- og giftering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig dette er et dumt spørsmål, men jeg må bare spør for dette har jeg lurt på lenge :P Hva gjør man med forlovelsesringen når man gifter seg? Har man den på samme finger som gifteringen? På en annen finger eller andre hånden? Eller brues forlovelsesringen som giftering også??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DYTT, dette har jeg lurt på også!!! (Noen som kan svare, slik at jeg kan poste det i den "Hva tok det lang tid før du skjønte"-tråden..) :jepp:

Skrevet

Bra det ikke bare er meg :P Men ingen som vil svare jo!

Skrevet

Vi smeltet om våre, og lagde nye ringer til bryllupet. Kjenner flere som har forlovelsesringen innenfor gifteringen, og spesielt om de har en ring med stein i. Da har de gjerne valgt en enkel giftering, og andre har valgt en giftering med stein i siden forlovelsesringen er enkel. Andre legger vekk forlovelsesringen, rett og slett fordi de ikke bruker to ringer. Andre flytter forlovelsesringen over på den andre hånden. Forskjellige måter å gjøre det på, og man bestemmer selv hvaman ønsker å gjøre.

Skrevet

Jeg flytter min over til venstre hånd og har bare gifteringen på høyre hånd. Har en enstens diamantring som forlovelsesring og en ring med tolv diamanter i som giftering(er diamanter rundt halve ringen ca)

Skrevet

Jeg har faktisk ikke helt bestemt meg enda, men trolig vil jeg ha forlovelsesringen på venstre hånd også etter bryllupet. Det er i hvert fall helt uaktuelt å ta den av!! :rodmer:

Jeg har en safirring med diamanter, ganske stor, så tror ikke jeg kan ha den på samme finger.

Skrevet

De fleste jeg kjenner har brukt forlovelsesringene også som giftering. ;)

Skrevet

Vi har begge to hatt forlovelsesringer (enkle gullringer) og skal bruke disse som gifteringer også. Var allerede gravert inn noe da sambo fridde med disse for et år siden. Vil levere de inn til pussing etc så de ser nye ut før bryllupet. Dato er nå satt inn i forkant av bryllupet.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi bruker de samme ringene. Har ikke gravert noe i de enda så det gjør vi før bryllupet!

Skrevet

Jeg skal ha forlovelsesringen på høyre og gifteringen på venstre, nærmest hjertet (selv om det er "feil" i Norge - vi følger resten av verden når det gjelder dette). Innimellom tenker jeg å ha ringene sammen, med forlovelsesringen bak gifteringen (f.eks. når jeg vil bruke andre ringer).

Skrevet

Vi gifter oss til sommeren og setter ikke ringene på før da. Skal ha en helt enkel,glatt ring i gult gull. For meg blir det kjempestort å få ring på fingeren ettersom jeg ikke har gått med det i flere år allerede og jeg gleder meg som bare det!

AnonymBruker
Skrevet

Det korrekte er vel å ha forlovelsesringen på venstre og gifteringen på høyre dersom man har to..

Men jeg tror jeg kommer til å bruke forlovelsesringen under gifteringen siden min er såpass enkel å matche og siden jeg er keivhendt og det derfor er mest praktisk å ha den på høyre..

Vil ha giftering i hvitt gull da, men synes også giftering i rosegull er nyydelig.

Uansett så skal jeg ha en nokså enkel giftering med glatt og buet overflate slik at jeg alltid har muligheten til å bære dem på samme hånd hvis jeg vil.

Praktisk å ha begge på samme sted :D

post-37809-0-62281100-1325703206_thumb.j

post-37809-0-42117500-1325703215_thumb.j

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...