AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #1 Skrevet 17. desember 2011 Jeg er skikkelig idiot på dette område, så jeg spør dere. Jeg skal altså starte å jobbe etter nyttår som deltid. Jeg har regnet ut at jeg får 5000kr bare timelønn i måneden, og at det kan gå opp til 10000-8000 om jeg regner med provisjon. Har jobbet før og, men da tjente jeg bare 3000-5000 i måneden og sjefen min sa at jeg skulle bestille frikort, så jeg gjorde det uten å tenke over forskjellene. Jeg vet ikke hva jeg skal bestille nå, så jeg lurer på hva dere syns jeg burde ta og kan forklare meg grunner til hvorfor. Vi har hatt om dette på ungdomskolen, men som sagt så er jeg en idiot på det området og har ikke skjønt noe av det dessverre. Takk på forhånd
mufi Skrevet 17. desember 2011 #2 Skrevet 17. desember 2011 Har du tenkt å tjene over ca 40.000 i 2012 bør du ha skattekort 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #3 Skrevet 17. desember 2011 Har du tenkt å tjene over ca 40.000 i 2012 bør du ha skattekort Men om jeg skulle slutte i tilfelle jeg finner en annen jobb innen et år har gått, kan jeg fortsatt få pengene mine som ble trukket for mye?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #4 Skrevet 17. desember 2011 Hvis du trekker for mye skatt får du det tilbake etter skatteoppgjøret, altså året etter. Du får såvidt jeg vet ingenting tilbake samme år. 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #5 Skrevet 17. desember 2011 Hvis du trekker for mye skatt får du det tilbake etter skatteoppgjøret, altså året etter. Du får såvidt jeg vet ingenting tilbake samme år. Takker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå