Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mørkt blondt hår egentlig, med litt rødt og litt askegrått. Jeg vet ikke det er mye rart der. Men i mange år har jeg bleiket håret. Det har jeg ikke lyst til lenger så jeg har latt det vokse ut en god del og har ikke farget etterveksten på noen mnd. Det jeg lurer på er om jeg nå kan farge hele håret mitt i en mørkere blondfarge. Altså farge det og ikke bleike det.

Vurderer også å prøve en mørkere farge. som mørk blond men er usikker på om jeg passer det. Det vil nok være nærmere min egen farge, men hvordan vil det bleika håret bli i forhold til etterveksten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den nye fargen vil jo dekke over både bleikinga og etterveksten. Kanskje best å bruke to pakker med farge og gjøre det over to dager. Siden det bleika håret vil nok synes gjennom når det er så lyst hvis du bare gjør det en gang.

Skrevet

Vil ikke det ta drepen på håret å gjøre det over to dager?

Skrevet

Vil ikke det ta drepen på håret å gjøre det over to dager?

Jeg sitter og farger håret nå, hehe. Og tenker på at denne fargen fra country colors, (medium brown) ikke svir eller lukter i det hele tatt. Og tror derfor at den er i hvert fall ganske trygg når det gjelder å ikke ødelegge håret.

Før hadde jeg også bleika hår, og brukte en pakke, det gikk helt fint. Men litt ujevnheter siden noen steder kunne man se at fargen var sånn tynn, grunnet bleiket hår under.

Du kan jo prøve deg frem.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Avfarging først! Ellers blir det grønt, been there, done that. Du må avfarge først, i bleking finnes det blå pigmenter, og i mørkere farger er det rød pigmenter. Når rødt og blått blandes, blir det grønt. Det er ikke pent. Ta deg en tur til frisøren, det blir billigere og tryggere enn hvis det blir grønt og du må til frisør alikavel. Grønt hår er IKKE pent!!

Skrevet

Avfarging først! Ellers blir det grønt, been there, done that. Du må avfarge først, i bleking finnes det blå pigmenter, og i mørkere farger er det rød pigmenter. Når rødt og blått blandes, blir det grønt. Det er ikke pent. Ta deg en tur til frisøren, det blir billigere og tryggere enn hvis det blir grønt og du må til frisør alikavel. Grønt hår er IKKE pent!!

Det er visst noen som opplever det, men er ikke det sjeldent?

Jeg har farget håret fra blondt til brunt og eller svart utallige ganger siden jeg var fjortis, og har aldri opplevd det.

Skrevet

Nei... Det trenger ikke være røde pigmenter i en mørk farge. MEN noen farger har røde pigmenter. Og det er de man må bruke på et bleket hår. Er det IKKE røde pigmenter, så blir det grønt. Skal man bruke en farge uten røde pigmenter, må man forpigmentere, med røde pigmenter : -)

Tar man en kald farge på bleket hår, DA blir det grønt. Og forresten... rødt og blått blir lilla. Gul og blå blir grønn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...