Gjest toro Skrevet 17. desember 2011 #21 Skrevet 17. desember 2011 Har de valgt å bli prest, da har de også valgt bort familieliv og sex. Det vet disse "prestene" godt. Det er jo en grunn til at det er så få heterofile menn (med sunn sexdrift) som ønsker å bli prester i den katolske kirke. Jeg er enig i at kravet om sølibat må bort. Da tror jeg langt flere unge, normale og sunne menn hadde valgt dette yrket, og mange flere homser med pedofile tendenser hadde blitt luket bort. Slik det er nå, virker den katoske kirke som en magnet på homser/pedofile som "prøver" å undertrykke sin seksualitet. For dem er jo dette en måte å slippe å leve i et normalt og heterofilt samfunn på. Lurer på hvor mange av dem som faktisk tror på det de selv preker... Man blir helt paff av alt hykleriet som finnes i religiøse miljøer. helt enig med deg
Lutetium 71 Skrevet 17. desember 2011 #23 Skrevet 17. desember 2011 Har de valgt å bli prest, da har de også valgt bort familieliv og sex. Det vet disse "prestene" godt. Det er jo en grunn til at det er så få heterofile menn (med sunn sexdrift) som ønsker å bli prester i den katolske kirke. Jeg er enig i at kravet om sølibat må bort. Da tror jeg langt flere unge, normale og sunne menn hadde valgt dette yrket, og mange flere homser med pedofile tendenser hadde blitt luket bort. Slik det er nå, virker den katoske kirke som en magnet på homser/pedofile som "prøver" å undertrykke sin seksualitet. For dem er jo dette en måte å slippe å leve i et normalt og heterofilt samfunn på. Lurer på hvor mange av dem som faktisk tror på det de selv preker... Man blir helt paff av alt hykleriet som finnes i religiøse miljøer. Det der tror jeg er en langt mer sannsynlig grunn til at "sånne" dukker opp i de miljøene, enn at man blir pedo av å være sølibaterende prest. Det er rett og slett en usunn filtreringsprosess, der "gærningene" i større grad enn vanlige menn blir ansatt. Det er trist at slik overtro fortsatt får holde på (jeg tolker all religion som overtro, ingen vits i å skille). Religion er en anakronisme som ett moderne samfunn burde lagt igjen på historiens skraphaug på 1700tallet, sammen med astrologi, alkymi og whathaveyou.
Gjest fustrert jente Skrevet 17. desember 2011 #24 Skrevet 17. desember 2011 helt riktig, disse prestene undertrykker sin sexualitet og det går utover små barn...kanskje i deres øyne er barn de "reneste" de kan ha omgang med......siden nonnen blir ikke misbrukt...(just a thought).. man hører aldri om imam, rabiner,,,protostant prest gjøre slikt, nettop fordi de har et sexliv, de har rett til å gifte seg osv. Hvor lenge skal vi feie dette under teppet, den katolske kirke bør revurdere deres "sølibat", cus it aint workin!
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2011 #25 Skrevet 17. desember 2011 jeg kjenner ikke en ting, kanskje litt dumt til å spørre, men hvordan får de tilgang til barn, og hvorfor kan ikke foreldrene deres oppdage det. foreldrene må også holde seg våkne
Gjest BettyBoop28 Skrevet 17. desember 2011 #26 Skrevet 17. desember 2011 jeg kjenner ikke en ting, kanskje litt dumt til å spørre, men hvordan får de tilgang til barn, og hvorfor kan ikke foreldrene deres oppdage det. foreldrene må også holde seg våkne altergutter..
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2011 #28 Skrevet 18. desember 2011 Det er ikke bare katolikkene som er pedofile. Har du hørt om Franklin-skandalen i USA? FRANKLIN skandalen er historien om en pedofil ring som skaffet barnehjemsbarn til de rike og mektige. Hallikk-ringen var ledet av et par politikere som hadde tilgang til de høyeste nivåene i den amerikanske regjeringen, inkludert daværende president George H. W. Bush (den første Bush). Lokale myndigheter avslørte nesten ringen i 1990, men fordi ringen var beskyttet på høyeste politiske nivå i USA ble etterforskningen stoppet. Arbeide med å avsløre ringen resulterte i en rekke mystiske dødsfall. Samtidig viste det seg at føderale myndigheter, inkludert FBI, Secret Service, og Justice Department, var tvers igjennom korrupte. http://franklinscandal.com/
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2011 #29 Skrevet 18. desember 2011 Det er ikke bare katolikkene som er pedofile. Har du hørt om Franklin-skandalen i USA? FRANKLIN skandalen er historien om en pedofil ring som skaffet barnehjemsbarn til de rike og mektige. Hallikk-ringen var ledet av et par politikere som hadde tilgang til de høyeste nivåene i den amerikanske regjeringen, inkludert daværende president George H. W. Bush (den første Bush). Lokale myndigheter avslørte nesten ringen i 1990, men fordi ringen var beskyttet på høyeste politiske nivå i USA ble etterforskningen stoppet. Arbeide med å avsløre ringen resulterte i en rekke mystiske dødsfall. Samtidig viste det seg at føderale myndigheter, inkludert FBI, Secret Service, og Justice Department, var tvers igjennom korrupte. http://franklinscandal.com/ Takk for du kom på dette, jeg husker det.
Xenos Skrevet 18. desember 2011 #30 Skrevet 18. desember 2011 http://www.dagbladet.no/2011/12/16/nyheter/nyhet/katolske_kirke/sex-misbrukt/19445517/ det er ikke første gang det skjer, selv i dagens europa skjer slike ting. stakkers barna Dette er en av mange forskrudde ting som skjer når man undertrykker sin egen seksualitet. Svaret her ligger i indoktrinen og liturgien. Der onani og sex før ekteskapet er sett på som en synd. Læren om helvete gjør det ikke akkurat bedre. Skyld og skam følelsen etter onani eller sex før ekteskapet fungerer ofte som en katalysator. De symptomene man opplever under angst er svette, økt hjerterytme, økt åndedrett og skjelving. Symtomene på å være seksuellt opphisset er Svetting, økt hjerte rytme, økt åndedrett og skjelving. Denne samenbalandingen av følelser forsterker hverandre. For en dypt religiøs person så blir vel sex med barn den ultimate synd og opplever en salgs supernova som går av og all form for sunnfornuft forsvinner. Det er en opparbeidning igjennom tid der skyld og skam står sentralt. Hadde de bare dratten av til og samtidelig forstått at det er ingen ting å skjemmes over så ville omfavnet av denne saken vært redusert, men hvor mye vet jeg ikke. Man kan aldrig fjerne et problem, bare minimalisere det.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #31 Skrevet 18. desember 2011 Dette er en av mange forskrudde ting som skjer når man undertrykker sin egen seksualitet. Svaret her ligger i indoktrinen og liturgien. Der onani og sex før ekteskapet er sett på som en synd. Læren om helvete gjør det ikke akkurat bedre. Skyld og skam følelsen etter onani eller sex før ekteskapet fungerer ofte som en katalysator. De symptomene man opplever under angst er svette, økt hjerterytme, økt åndedrett og skjelving. Symtomene på å være seksuellt opphisset er Svetting, økt hjerte rytme, økt åndedrett og skjelving. Denne samenbalandingen av følelser forsterker hverandre. For en dypt religiøs person så blir vel sex med barn den ultimate synd og opplever en salgs supernova som går av og all form for sunnfornuft forsvinner. Det er en opparbeidning igjennom tid der skyld og skam står sentralt. Hadde de bare dratten av til og samtidelig forstått at det er ingen ting å skjemmes over så ville omfavnet av denne saken vært redusert, men hvor mye vet jeg ikke. Man kan aldrig fjerne et problem, bare minimalisere det. Det der vil jeg tro er pølsevev. Vel blir de nok skrudde i hodet når de må avstå fra sex og onani til og med, men jeg tror de er rimelig skrudde de gærningene som søker seg inn der fra begynnelsen av. Tipper de som allerede er pedofile tror de vil bli "renset" eller noe sånn, om de søker religionen. Tvertimot blir det ett skalkeskjul. Så er det jo sånn at pedofile lager nye pedofile gjennom overgrepene sine, så da har man det gående. De religiøse miljøene er på mange måter de siste restene av tildekkingskulturen rundt overgrep mot barn. Slik det var i resten av samfunnet før, finner man igjen her. Satans bolverk!
Mann 42 Skrevet 19. desember 2011 #32 Skrevet 19. desember 2011 Dette er en av mange forskrudde ting som skjer når man undertrykker sin egen seksualitet. Svaret her ligger i indoktrinen og liturgien. Der onani og sex før ekteskapet er sett på som en synd. Læren om helvete gjør det ikke akkurat bedre. Skyld og skam følelsen etter onani eller sex før ekteskapet fungerer ofte som en katalysator. De symptomene man opplever under angst er svette, økt hjerterytme, økt åndedrett og skjelving. Symtomene på å være seksuellt opphisset er Svetting, økt hjerte rytme, økt åndedrett og skjelving. Denne samenbalandingen av følelser forsterker hverandre. For en dypt religiøs person så blir vel sex med barn den ultimate synd og opplever en salgs supernova som går av og all form for sunnfornuft forsvinner. Det er en opparbeidning igjennom tid der skyld og skam står sentralt. Hadde de bare dratten av til og samtidelig forstått at det er ingen ting å skjemmes over så ville omfavnet av denne saken vært redusert, men hvor mye vet jeg ikke. Man kan aldrig fjerne et problem, bare minimalisere det. En annen sak er kanskje at den katolske kirken, med sitt forbud mot ekteskap og ideal om sølibat for prestene, kanskje kan trekke til seg mennesker som fra før har dragninger som de oppfatter som problematiske. For dem kan kirken og den seksuelle avholdenheten se ut som en redning og en hjelp til å kontrollere og undertrykke disse lystene. Men selvfølgelig fungerer ikke dette, tvert imot, det setter dem i en posisjon der det blir LETTERE for dem å forgripe seg, ettersom de blir øvrighetspersoner, og har tilgang til barn som en del av prestegjerningen.
Xenos Skrevet 19. desember 2011 #33 Skrevet 19. desember 2011 Det der vil jeg tro er pølsevev. Vel blir de nok skrudde i hodet når de må avstå fra sex og onani til og med, men jeg tror de er rimelig skrudde de gærningene som søker seg inn der fra begynnelsen av. Tipper de som allerede er pedofile tror de vil bli "renset" eller noe sånn, om de søker religionen. Tvertimot blir det ett skalkeskjul. Så er det jo sånn at pedofile lager nye pedofile gjennom overgrepene sine, så da har man det gående. De religiøse miljøene er på mange måter de siste restene av tildekkingskulturen rundt overgrep mot barn. Slik det var i resten av samfunnet før, finner man igjen her. Satans bolverk! For å si det enkelt så er undertrykking det samme som å frata sin egen eller andres sin naturlige utvikkling. Å undertrykke sin egen seksualitet som også er kjent for å være mennesket nest sterkeste drivkraft kan være svært skadelig. Nå betyr ikke dette at alle som avstår fra seksuelle handlinger utvikkler seksuelle vrangforestillinger, det betyr bare at noen tåler dette dårligere enn andre. Det var heller aldri meningen å forklare absolutt alle overgrep. For tro det eller ei så finnes det mange sannheter. Jeg presangterte en og du presangterer en anen. Og ja, begge er sanne. Må ikke tro at en forklaring kanselerer den andre, ikke i dette tilfellet i hvertfall. Folk er forskjellige og vrangforestillingene som opparbeides over tid er individuelle og det gjør problemet komplekst. Du har nok rett i det at mange som føler seg seksuelt tiltrukket barn og mindreårige søker seg inn i kirken som en desperat handling for å bli kvitt følelsene. Man føler sikkert også en lettelse over å slippe å føle seg mistenkligjort av venner som f.eks å oppleve det langt lettere å bortforklare sin manglendes lyst på seksuell kontakt med voksne. Men er det virkelig urimelig å anta at skyld og skam følelsen er den avgjørende faktor til innmeldelsen i utgangspunktet. De fleste av disse ble nok også utsatt for en del indoktrinering som små barn. Min oppgave var bare å sette ord på det jeg mener forklarer majoriteten av overgrepene. Har man seksuelle vrangforestillinger før man søker seg til kirken så blir det i allefall ikke bedre av å tro at onani er en synd og man kommer til å brenne i helvete for evig og alltid på begunn av en liten sædavgang i sin egen hånd. Seksualitet kommer til å presse seg på uansett om man liker det eller ikke og når det gjør det så mistenker jeg at indoktrineringen skaper et seksuelt kick som er langt sterker enn hva det normaltvis er.
Xenos Skrevet 19. desember 2011 #34 Skrevet 19. desember 2011 En annen sak er kanskje at den katolske kirken, med sitt forbud mot ekteskap og ideal om sølibat for prestene, kanskje kan trekke til seg mennesker som fra før har dragninger som de oppfatter som problematiske. For dem kan kirken og den seksuelle avholdenheten se ut som en redning og en hjelp til å kontrollere og undertrykke disse lystene. Men selvfølgelig fungerer ikke dette, tvert imot, det setter dem i en posisjon der det blir LETTERE for dem å forgripe seg, ettersom de blir øvrighetspersoner, og har tilgang til barn som en del av prestegjerningen. Ja da jeg er enig. I stedenfor å skrive det samme to ganger så henviser jeg til inlegget rett over.
Norna Skrevet 19. desember 2011 #35 Skrevet 19. desember 2011 Blyghet er et onde, det må bli mer åpenhet rundt kropp og seksualitet.
Gjest BamseB Skrevet 19. desember 2011 #36 Skrevet 19. desember 2011 Ånei... nå ble jeg overrasket....
Gjest hmrk Skrevet 19. desember 2011 #37 Skrevet 19. desember 2011 Man får nesten inntrykk av at pedofile nesten tiltrekkes av den katolske kirke fordi de vet at de kan få 'utfolde' sin syke seksualitet der fordi de vil bli dekket over. Men selvfølgelig er ikke den katolske tro og kirke oppstått på den bakgrunn. Desverre har et ekstremt ønske fra øvre hold om å fremstå som 'fromme' mye av skylden. Og ego'er i toppen og det å ikke å ville/kunne ta tak i de VIRKELIGE problemer. Skjønner om folk flykter fra denne religion pga de som sitter høyere i makteliten. Desverre har det INGENTING med selve religionen å gjøre. Selv er jeg hverken det ene eller det andre hva religion angår, men respekterer andres. Og synes det er synd at folks trosopplevelse skal ødelegges pga noen dumme svin som ikke kan/vil styre seg og at andre tror at de må dekke over dette.
Gjest Blondie65 Skrevet 19. desember 2011 #38 Skrevet 19. desember 2011 Man får nesten inntrykk av at pedofile nesten tiltrekkes av den katolske kirke fordi de vet at de kan få 'utfolde' sin syke seksualitet der fordi de vil bli dekket over. Men selvfølgelig er ikke den katolske tro og kirke oppstått på den bakgrunn. Desverre har et ekstremt ønske fra øvre hold om å fremstå som 'fromme' mye av skylden. Og ego'er i toppen og det å ikke å ville/kunne ta tak i de VIRKELIGE problemer. Skjønner om folk flykter fra denne religion pga de som sitter høyere i makteliten. Desverre har det INGENTING med selve religionen å gjøre. Selv er jeg hverken det ene eller det andre hva religion angår, men respekterer andres. Og synes det er synd at folks trosopplevelse skal ødelegges pga noen dumme svin som ikke kan/vil styre seg og at andre tror at de må dekke over dette. Det å tro - på det ene eller det andre - er en personlig sak som jeg ikke har noe problem med å respektere. I det øyeblikket man dytter sin egen religion ned over andre, og organiserer seg med prester, imamer, etc som skal vokte over eller dømme over de troende og som da også - i noen tilfeller - ikke klarer å la være å sole seg i makten og misbruke den, det er da religion blir et problem. Når det gjelder pedofile og den katolske kirke - jeg har min egen teori. Den handler ikke nødvendigvis bare om den katolske kirke. Det kan illustreres slik: Peder tror sterkt på Gud. Peder er også pedofil. Dette vet han er galt, samfunnet har fortalt han det. Hver dag ber Peder til Gud om at dette blir tatt bort fra han. Peder er villig til å gå ganske langt i sin gudsdyrkelse - i menigheten blir han kjent som veldig from og gudfryktig. Det er derfor ingen overraskelse for noen når Peder velger å bli prest og stiger fort i gradene i menigheten. Men Peder er fortsatt pedofil, og en gang i mellom har det dessverre hendt at lystene har tatt overhånd når Peder har hatt ansvar for et av menighetens barn. Hver gang dette har skjedd har Peder bedt Gud 1000 ganger på sine knær om forlatelse - han har til og med bedt Gud om direkte inngripen for å hindre nye overgrep. Men Gud har ikke grepet inn, kan det da være så galt? Dessverre får "Peder" og svært mange andre av hans (eller hennes) type fortsette og menigheten ser bare den gudfryktige Peder - helt til en eller annen altergutt/soknebarn ikke lenger tier stille. Den gangen på 80-tallet da verden enda var et pedofilfritt sted - vi hadde ikke lært ordet incest enda, men visste det fantes "lokkeMENN" - var det ingen som helt trodde på altergutten/soknebarnet. "Livlig fantasi" sa de - har alltid hatt det. Skulle Peder ha gjort noe sånt? Måtte Gud slå løgneren til bakken. Og slik fortsatte det helt til Peder blir anklaget på nytt, og flere står frem. Kirken/menigheten insisterer på å unngå skandale og formaner Peder til å "ikke synde mer" og sender han til et nytt sokn. Hvor det straks begynner å gå nye rykter. Og slik gikk 80-tallet for den katolske kirke (og en del andre religionssamfunn).
Phaedra Skrevet 20. desember 2011 #39 Skrevet 20. desember 2011 Tråden er ryddet for avsporinger, ensidig meningspåvirkning og utestengt bruker. Phaedra,mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå