Gå til innhold

Katolske prester har sex-misbrukt titusenvis av barn i Nederland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare vent, snartkommer det en eller annen brødgjøk og sier at "man er ikke (en ekte) kristen når man misbruker barn".

"Vi må ikke skylde på religionen, det har ingenting med saken å gjøre", osv :ironi:

Skrevet

Har sagt det før, men den der blygheta til kristne, jøder og muslimer kan dekke over homofili og pedofili. Hvor enn stigmatiserende det er, så kan det å ha respekt religion være å liberalisere overgrep mot barn.

• Liker 2
Skrevet

eg er veldig spent på om hvormange kommer til å kritisere kristene når det gjelder denne saken. :popcorn: .........hadde det vært en muslim imam som stå bak dette så hadde folk bombadert alle muslimer med fordømmene sine :kjefte:

Men jeg sier ingen religion er vondt, det er bare folk som misbruker religionen.

Skrevet

Det er ikke første gang katolsike prester misbruker uskyldige barn, nå er på tide at prester må kontorllers av politiet flere ganger i året mener jeg. slike overgrep mot barn må stoppes og granskes :rope:

• Liker 1
Skrevet

Hvordan kan noen mene at religionen ikke har noe med dette å gjøre? Prestene tvinges av religionen til å undertrykke sin seksualitet, det får konsekvenser og det ser vi her. å si noe annet er bare for dumt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvordan kan noen mene at religionen ikke har noe med dette å gjøre? Prestene tvinges av religionen til å undertrykke sin seksualitet, det får konsekvenser og det ser vi her. å si noe annet er bare for dumt.

jeg mener at det er deres skyld, hvis de har valgt den religionen som hindrer dem fra sex, så må de forholde seg til det. hvis de klarer ikke å forholde seg til den religionen da treng de ikke å følge religionen, skaff dere damer enn å voldta små barn. :kjefte: religionen sier jo ikke at de må voldta små barn.

Endret av jeg skal ha barn
Skrevet

jo det er religions skyld, paven har misbrukt små barn, for mange år hundre nå :kjefte:

Skrevet

hadde det vært en muslim imam som stå bak dette så hadde folk bombadert alle muslimer med fordømmene sine :kjefte:

Vet du i det hele tatt hvordan kristne og jøder kan 'bombarderes' av muslimske miljø?

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

For det første er det ingen nyhet at den katolske kirke har feid under teppet og dermed stilltiende godtatt overgrep mot barn i mange mange år. For noen år tilbake gikk den katolske kirke - ved paven (!) - ut og ba om unnskyldning for dette. Det er verdt å merke seg at overgrepene fikk et slikt omfang fordi de aldri ble anmeldt. Presten ble bare flyttet til neste sogn når ryktene om hans adferd ble for ille, og saken dysset ned fordi kirken insisterte på å "ordne opp selv" internt.

Holdningen til kirken har forhåpentligvis endret seg nå slik at slike forhold nå blir anmeldt.

Man kan ikke si om disse at de ikke var kristne - de var jo tross alt prester med høy respekt i kirken. Biskopene som sendte dem videre til et ferskt guttekor i et nytt sogn var kirkens øverste menn.

Om de er kristne i Bibelsk forstand er et helt annet spørsmål. De kalte seg selv kristne - så da var de vel kristne?

Skrevet

For det første er det ingen nyhet at den katolske kirke har feid under teppet og dermed stilltiende godtatt overgrep mot barn i mange mange år. For noen år tilbake gikk den katolske kirke - ved paven (!) - ut og ba om unnskyldning for dette. Det er verdt å merke seg at overgrepene fikk et slikt omfang fordi de aldri ble anmeldt. Presten ble bare flyttet til neste sogn når ryktene om hans adferd ble for ille, og saken dysset ned fordi kirken insisterte på å "ordne opp selv" internt.

Holdningen til kirken har forhåpentligvis endret seg nå slik at slike forhold nå blir anmeldt.

Man kan ikke si om disse at de ikke var kristne - de var jo tross alt prester med høy respekt i kirken. Biskopene som sendte dem videre til et ferskt guttekor i et nytt sogn var kirkens øverste menn.

Om de er kristne i Bibelsk forstand er et helt annet spørsmål. De kalte seg selv kristne - så da var de vel kristne?

Bravooo!!! :jepp:

Annonse
Skrevet

Jeg syns rett og slett at de burde endre den regelen om at katolske prester må leve i sølibat. Det måå jo være det som gjør at de holder på slik?

enig med deg, men jeg må si jeg har respekt fordi det er deres valg, men da må de ha sterk vilje til å foholde seg til valget deres, og ikke misbruke barna, om de ikke kan holde unna sex, da er det bedre at de velger et normal liv isteden for å toturere små barn. :kjefte:

Gjest BettyBoop28
Skrevet

enig med deg, men jeg må si jeg har respekt fordi det er deres valg, men da må de ha sterk vilje til å foholde seg til valget deres, og ikke misbruke barna, om de ikke kan holde unna sex, da er det bedre at de velger et normal liv isteden for å toturere små barn. :kjefte:

Joo men de har ikke tatt det valget. de klarer ikke å holde seg unna sex. De er mennesker med svakheter, dermed syns jeg de burde forandre på reglene, slik at også katolske prester har lov til å gifte seg og har lov til å ha sex.

En kjent sak at disse prestene besøker prostituerte også, så de lever ikke i sølibat.

Skrevet

Joo men de har ikke tatt det valget. de klarer ikke å holde seg unna sex. De er mennesker med svakheter, dermed syns jeg de burde forandre på reglene, slik at også katolske prester har lov til å gifte seg og har lov til å ha sex.

Har de valgt å bli prest, da har de også valgt bort familieliv og sex. Det vet disse "prestene" godt. Det er jo en grunn til at det er så få heterofile menn (med sunn sexdrift) som ønsker å bli prester i den katolske kirke. Jeg er enig i at kravet om sølibat må bort. Da tror jeg langt flere unge, normale og sunne menn hadde valgt dette yrket, og mange flere homser med pedofile tendenser hadde blitt luket bort. Slik det er nå, virker den katoske kirke som en magnet på homser/pedofile som "prøver" å undertrykke sin seksualitet. For dem er jo dette en måte å slippe å leve i et normalt og heterofilt samfunn på. Lurer på hvor mange av dem som faktisk tror på det de selv preker... Man blir helt paff av alt hykleriet som finnes i religiøse miljøer. :kjefte:

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Har de valgt å bli prest, da har de også valgt bort familieliv og sex. Det vet disse "prestene" godt. Det er jo en grunn til at det er så få heterofile menn (med sunn sexdrift) som ønsker å bli prester i den katolske kirke. Jeg er enig i at kravet om sølibat må bort. Da tror jeg langt flere unge, normale og sunne menn hadde valgt dette yrket, og mange flere homser med pedofile tendenser hadde blitt luket bort. Slik det er nå, virker den katoske kirke som en magnet på homser/pedofile som "prøver" å undertrykke sin seksualitet. For dem er jo dette en måte å slippe å leve i et normalt og heterofilt samfunn på. Lurer på hvor mange av dem som faktisk tror på det de selv preker... Man blir helt paff av alt hykleriet som finnes i religiøse miljøer. :kjefte:

Jaaaa men likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...