Gå til innhold

Newfoundlandshund

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke hatt selv men muttern hadde 2. De er jo pene å se på , hyggelige bikkjer men de fører med seg mye jobb og ubehag også. De er jo ganske hårete og røyter en del. De sleiver ganske mye - og spes. den ene luktet ofte vondt. De er jo også litt klumsete siden de er såpass store. De krever også en del stell og må ha mye trim. De er tunge slik at du bør være i stand til å takle de når man er ute - de er 'glade' både i sauer, katter o.l.

MEN er du hundeinteressert og både villig og istand til å ta deg av den så er det en flott hund å ha. Mer snille og hengivne hunder skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar. Jeg har hørt at de som har amerikanske linjer i seg sikler mindre enn de andre. Ja de har jo mye pels så de røyter nok en del og trenger en del pelsstell. Jeg er veldig hundeglad, har hatt noen blandingshunder, men aldri renraset. Så jeg har tenkt litt på Nuffe, Leonberer eller Berner Sennen. Som du skjønner er jeg veldig glad i store hunder. Det viktigste for meg er at de er noen rolige familiehunder. Jeg har ikke tenkt å bruke dem til utstilling. Vi bor veldig landelig til, nært til sjøen og fjell. Er veldig glad i å gå på fjellet og turer i skog og mark, så trim er noe de skal få mye av.

Tenkte litt på sånn med oppdragelse, hvordan de er med barn, trim, pelsstell?

Takknemlig for alle svar jeg får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en drøss Labardorer og en nuffe. Forskjellen er definitivt selvsikkerheten og pelsstellet! De drar med seg halve skogen inn i pelsen. Og så tar de litt plass da, selv om de fleste er ganske så sedate.

Beklageligvis måtte jeg avlive min nuffe før han fyllte året på grunn av HD og hudproblemer (som gjorde ham gal i hodet).

Lukt unngår man ved jevnlig pelsstell.

Jeg viser til websidene jeg en gang i tiden startet: www.nnk-newf.com Det er sidene til den norske nuffeklubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...