Gjest Vena Cava Skrevet 17. desember 2011 #1 Skrevet 17. desember 2011 (endret) Jeg finner aldri en som passer meg, pga at jeg har ganske tørr hud. Ihvertfall i området ved nesen og i pannen. Fins det noen gode (fete) foundations som dekker bra men ikke etterlater huden som Sahara og som legger seg som striper i smile-"rynkene" rundt øynene....? Og gjerne en som gir en fin glød til huden, ikke noe sånn matt greier det passer ikke på meg. Og bør man legge den med kost, svamp eller bare fingrene? Er ikke så veldig rutinert når det gjelder foundation, har alltid kun brukt pudder og litt rouge. Endret 17. desember 2011 av Muff.
Maria.91 Skrevet 17. desember 2011 #2 Skrevet 17. desember 2011 Har du prøvd å bruke en pudderfoundation, for eksempel mineralpudder?
Gjest Vena Cava Skrevet 17. desember 2011 #3 Skrevet 17. desember 2011 Har du prøvd å bruke en pudderfoundation, for eksempel mineralpudder? nei, men det er vel bare vanlig pudder..? trenger en som dekker ganske ok, men ikke for mye heller. liker å blande det ut litt med fuktighetskrem, da blir den ikke så tjukk.
Rusken Skrevet 17. desember 2011 #4 Skrevet 17. desember 2011 nei, men det er vel bare vanlig pudder..? trenger en som dekker ganske ok, men ikke for mye heller. liker å blande det ut litt med fuktighetskrem, da blir den ikke så tjukk. Åå, du burde så absolutt prøve mineralpudder Det er fondation i pudderform og det dekker fint uten å bli "maskete". Jeg anbefaler id bareminerales , og der kan du velge om du vil ha matt versjon eller den orginale
Cerasus Skrevet 17. desember 2011 #5 Skrevet 17. desember 2011 (endret) TS: Anbefaler å gå til en hudpleiesalong, om du har veldig tørr hud: De har som oftest også noen sminkeserier, og kan anbefale deg noe som vil passe godt til din hud. Alternativet er parfymeriet, der du i så fall må passe på å si at du ikke ønsker en oljefri foundation, begrunnet med at du har tørr hud. Og... Har enda en idé: Dermalogica fører f.eks. sheer tint moisturizer, og treatment foundation. Begge disse er veldig gode for huden. Ingen av dem dekker supergodt, men mer enn godt nok om du bare ønsker en litt freshere og jevnere hud. Førstnevnte er dog mer en hudkrem, enn en foundation. :-) Endret 17. desember 2011 av Cerasus
Gjest "gjest" Skrevet 18. desember 2011 #6 Skrevet 18. desember 2011 Chanel Vitalumiere Aqua. Du vil elske den.
Chocoholic Skrevet 19. desember 2011 #7 Skrevet 19. desember 2011 Jeg finner aldri en som passer meg, pga at jeg har ganske tørr hud. Ihvertfall i området ved nesen og i pannen. Fins det noen gode (fete) foundations som dekker bra men ikke etterlater huden som Sahara og som legger seg som striper i smile-"rynkene" rundt øynene....? Og gjerne en som gir en fin glød til huden, ikke noe sånn matt greier det passer ikke på meg. Og bør man legge den med kost, svamp eller bare fingrene? Er ikke så veldig rutinert når det gjelder foundation, har alltid kun brukt pudder og litt rouge. Jeg har kombinasjonshud, og i vinterhalvåret er den på den tørrere siden. Da bruker jeg en farget dagkrem fremfor standard foundation fordi den tilfører noe fukt og legger seg mye finere. Gode er fra Laura Mercier og Clinique (moisture surge eller noe sånt), men jeg foretrekker den fra Clinique fordi den gir mer fukt og holder gjennom en hel dag. Selv om det er en farget dagrem dekker den relativt godt og man kan legge på et nytt lag på området man ønsker mer dekkevne. Så varierende dekkevne, naturlig finish og holder gjennom en hel dag. Jeg påfører denne med fingerene fordi det går fortere, men vil jeg ha mer dekkevne bruker jeg en kabukikost. DEnne er ikke så god med svamp da den er ganske fet og vannete samtidig (er veeeeeldig flytende) og dette absorberes lett i svampen.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #8 Skrevet 19. desember 2011 The Balm har også en god farget dagkrem. https://www.thebalm.com/makeup/balmshelter_moisturizer.htm
Kassiopeia Skrevet 19. desember 2011 #9 Skrevet 19. desember 2011 Jeg har fet/sensitive hud, så har hovedsaklig brukt flytende foundation i alle år. Men nå for en måneds tid siden ble jeg plutselig plaget med fryktelig tørr hud. Når jeg påførte min standar foundation som er Chanel Vitalumiere Aqua, så huden min flakete og unaturlig ut. Akkurat som jeg hadde en maske på. Jeg begynte rett og slett å flasse på enkelte områder også. Så jeg kjøpte meg Tikei's mineral foundation samt concealer, og angrer ikke et sekund på det! Huden blir ikke flakete og flasser ikke i det hele tatt når jeg påfører det. Resultatet er naturlig og glødende hud, og man kan ikke se spor av sminke på huden. Jeg vil absolutt anbefale deg å prøve det!! Men vær obs når du påfører. De dagene jeg er ekstra tørr funker det ikke med en vanlig foundation børste (med rundt og mykt hode), huden begynner å flasse når jeg prøver å påføre på vanlig måte. Da bruker jeg heller en stor concealer børste som jeg påfører forsiktig med, uten å bruke sirkulasjon (slik man egentlig skal påføre med mineral foundation). Dette fungerer kjempe bra Vil forresten anbefale deg å prøve andre mineral merker enn ID Bare Minerals, da det inneholder bismuth. Lykke til
Honesty Skrevet 20. desember 2011 #10 Skrevet 20. desember 2011 Vitalumiere Aqua legger seg rart i tørre hudflak hos meg, og føles ukomfortabel på huden. Når det er kaldt ute som nå, er det kun Kanebo Sensai Fluid Finish som fungerer noenlunde, med bra produkter som underlag. Jeg bruker mineralfoundation det meste av året, men akkurat når det er som kaldest og tørrest må jeg kapitulere. Generelt vil jeg gjerne like Chanel, men fargene er off, og bortsett fra de gamle Teint Innocence og Teint Fluide Universel er fargene enten for gule eller for rosa for meg, men dersom du er medium i hudtone eller mørkere, går det sikkert greiere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå