Gå til innhold

Oversikt over hvor mye aktivitet når man har spist forskjellig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som veit om noe sånt? Har lest det før, men husker ikke hvor. Sånn typ: Når du har spist 100 g sjokolade tar det kroppen 1,5 t å bli ferdig med den. Du må gå i så og så lenge for å bli kvitt det.

Når du har spist 20 g potetgull må du hoppe 100 ganger.

Noen som skjønner hva jeg mener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om en så detaljert oversikt, men f.eks her er en oversikt over hvor mye man forbrenner ved ulike aktiviteter, så da er det jo bare å finne antall kalorier i det du har spist og regne det ut.

Et annet forslag er diett.no. Der kan man loggføre både det man spiser og aktiviteten man gjør på en enkel måte :)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Hei Cha, ting er desverre ikke så enkle! Hvor raskt kroppen forbrenner, og hvor mye aktivitet du må være i, avhenger fra person til person :)

jeg har også lest sånne oversikter du snakker om, men de har ingenting for seg, fordi det er et gjennomsnitt.

Støtter isbiten! Finnes forresten en flott app til iphone som heter calorie counter, den bruker jeg mye værtfall :)

Skrevet

Hei Cha, ting er desverre ikke så enkle! Hvor raskt kroppen forbrenner, og hvor mye aktivitet du må være i, avhenger fra person til person :)

jeg har også lest sånne oversikter du snakker om, men de har ingenting for seg, fordi det er et gjennomsnitt.

Støtter isbiten! Finnes forresten en flott app til iphone som heter calorie counter, den bruker jeg mye værtfall :)

Takk for svar:-) Men det gjør ikke noe om det ikke har noe for seg, synes det bare er gøy å lese. Så hvis du husker hvor du fant det, så tusen takk:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...