AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #1 Del Skrevet 16. desember 2011 Ja, når skal/bør man begynne med det? Jeg vet at man ikke skal bruke sko før de går selv, at de helst skal gå barbent, og min har ikke brukt annet enn sokker til nå. Men min har nettopp lært seg å gå og har begynt i barnehagen. Nå bruker hun kun sokker med antiskli under, men bør jeg begynne med tøfler/innesko med hard såle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tine Skrevet 17. desember 2011 #2 Del Skrevet 17. desember 2011 Mitt barn begynte i barnehage i august, og han bruker kun sokker med antiskli. Jeg spurte de ansatte i barnehagen om deres syn på saken, og de mente sokker med antiskli er bedre enn tøfler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 17. desember 2011 #3 Del Skrevet 17. desember 2011 Her bruker han ikke tøfler i barnehagen. Hadde han hatt det der hadde de nok ikke tatt de på ham heller Jeg har lagt sånne "gymsokker" i hylla hans, men han går som oftest i antisklisokkene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #4 Del Skrevet 17. desember 2011 Men er det noe de trenger? Tenker mest på når de kan gå skikkelig, om de trenger den støtten en hard såle gir når de går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 17. desember 2011 #5 Del Skrevet 17. desember 2011 De skal jo helst ikke ha det mer enn nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2011 #6 Del Skrevet 17. desember 2011 Nei,kjøp heller myke skinntøfler uten såle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 19. desember 2011 #7 Del Skrevet 19. desember 2011 Vi begynte en gang etter fyllte 3 år. Før det var det skinntøffler med myk skinnsåle. Primæroppgaven til tøffler i barnehagen er at barna ikke skal bli våte på bena om de går i noe vannsøl i garderoben eller rundt vasker. Og at de skal kunne stå på bakken ute, uten å bli våte, om de må evakuere ut. (Brannalarm e.l.) Sokker med antiskli er etter min mening ikke bra nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #8 Del Skrevet 19. desember 2011 Men er det noe de trenger? Tenker mest på når de kan gå skikkelig, om de trenger den støtten en hard såle gir når de går. Det er jo på ingen måte naturlig å gå med sko/tøfler, det eller beste for foten er selvsagt å gå uten. Bruker barnet tøfler hjemme også da, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElaineBenes Skrevet 19. desember 2011 #9 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) . Endret 19. desember 2011 av ElaineBenes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Friiiida Skrevet 19. desember 2011 #10 Del Skrevet 19. desember 2011 Jeg jobber i barnehage og som ansatt vil jeg si at "ordentlige" sandaler som sitter ordentlig er best med tanke på at barna slipper å skli rundt. Sokker med antiskli eller "tøffelsokker" o.l. faller lett halveis av og barna blir gående på en veldig rar måte som ihvertfall ikke er bra! Selv om barna i teorien helst ikke skal bruke så mye sko og slik er det bedre å bruke ordentlig sandaler som sitter, enn at antisklisokkene blir vridd og barna går å sklir/halter hele dagen. For det er det som skjer i praksis i 90% av tilfellene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 19. desember 2011 #11 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Småbarnsføtter er som skapt til å gå med - de trenger ikke støtte eller stiv såle og barn burde helst få gå barbent, slik at de utvikler finmotorikk i føttene og dermed balanse og bedre motorikk generelt. Jeg synes stive såler på innsko er en uting for barn. Det blir vanskeligere for dem å sitte på huk og reise seg opp og ned. Dessuten gjør det vondt hvis de tråkker på hverandre, noe som lett skjer i lekesituasjoner, det blir farlig når de leker, ruller, krabber og går rundt. Så hipp hurra for antiskli, gymsokker og skinntøfler. Endret 19. desember 2011 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #12 Del Skrevet 19. desember 2011 Det er jo på ingen måte naturlig å gå med sko/tøfler, det eller beste for foten er selvsagt å gå uten. Bruker barnet tøfler hjemme også da, eller? Leste du startinnlegget før du svarte? Takk for svar dere andre. Da holder jeg meg til sokker og myke tøfler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå