Gå til innhold

Forskjellen på spinningsykkel & trimsykkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som vet hva forskjellen på spinningsykkel og trimsykkel er?

Er midt oppi en weight-loss periode, og pga astma er det spinningen som har hjulpet meg mest å gå ned. Nå er jeg hjemme hos mine foreldre for en mnd, og skal kjøpe en brukt sykkel jeg kan trene på her hjemme.

Men hva er forskjellen på spinningsykkel og trimsykkel? Forbrenner man like mye/får samme treningen på de to?

Takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

spinningsykkel har et tungt hjul, så det går rundt hele tiden, fort av seg selv hvis du f.eks. har det på en lett motstand.

Trimsykler stopper når du stopper. :P

Skrevet

Men man får ikke festet føttene like godt til trimsykkel, noe som betyr at man får ikke tråkket opp på samme måten.

I tillegg er de fryktelig ukomfortable!!

Skal jeg bli virkelig svett og virkelig andpusten av spinning må jeg ha spinningsykkel, helt klart. Trimsykkel er grei nok for å varme opp før annen trening.

Synes jeg.

Skrevet

Det går utmerket godt an å få opp koken og bli svett og anpusten på en trimsykkel/magnetsykkel/ergometersykkel what ever.

Det gjelder bare å jobbe hardt på tyngste motstand. Hvis du har en sykkel med reimer til å feste over skoen, får du et solid tråkk og benet sitter fast til pedalen.

Men siden en nevner her at en trimsykkel er fin bare til oppvarming, har hun kanskje lårmuskler som en skøyteløper?

Nei, jobb skikkelig hardt og gi gjernet så er en stimsykkel et perfekt apparat til å få kondisjonen til værs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...