AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #1 Skrevet 16. desember 2011 Er så mange som sier at gutter er så enkle, og at alle blir glade for at jenter viser interesse for dem, men akkurat nå opplever jeg det ikke slik Og jeg kjenner han ikke, men vi går på samme studie så har sett han en del, og jeg har snakket litt med han på facebook. Jeg er veldig sjenert, men har som sagt skrevet litt til han på facebook og slik. Men han virker så uinteressert! Alle sier at han er så hyggelig og sånt, men mot meg har han nesten vært uhfølig. Jeg vet at han ikke er så sjenert, og vi har jo hatt en del kontakt på facebook og han har kanskje skjønt at jeg liker han litt, men alikevel tar han ikke noe initativ til å snakke med meg. Jeg lurer på om han synes det er skikkelig turn-off at jeg er så sjenert? Eller kanskje han synes det virker som jeg har veldig dårlig selvtillit, og derfor mister litt interessen? Eller synes han bare jeg er så lite tiltrekkende utseendemesig at han ikke vil gi meg en sjanse engang? Hva tror dete? Som sagt, så kjenner han meg ikke, så han kan ikke vite om vi har kjemi, han vet ikke hvordan jeg er som person, og jeg synes det er så rart at han ikke er åpen for å gi meg en sjanse til å vise hvem jeg er? Hva er det som kan være så galt, kjedelig med meg, som gjør at han er så avvisene? Med tanke på at han ikke kjenner meg, og ikke vet om jeg er ei alreit jente. Tenker han ikke på at jeg kanskje er annerledes enn han evt tror, eller bli litt nysgjerrig på meg når han merker at jeg viser han litt interesse? Kan det være at jeg ikke tør å ta kontakt med han i virkeligheten, og i så fall, hvorfor blir han såå uinteressert pga det? Jeg er jo en bra person selv om jeg er litt sjenert Han får meg til å føle meg så verdiløs (ikke fordi han har sagt noe uhøflig, men bare at han er så ordknapp, tar ikke kontakt med meg i virkeligheten osv ), så vet at jeg burde prøve å glemme han, men av det jeg har hørt fra andre så er han kjempe snill, og det inntrykket jeg har fått av han er også at han er veldig grei egentlig.. Så jeg skjønner ikke.. Har også noen bekjente som kjenner han, og sier at vi hadde passet veldig godt sammen. Vi har mye felles interesser osv, så jeg har troen på at vi kunne hatt kjemi, bare han hadde gitt meg sjansen.
Steinar40 Skrevet 16. desember 2011 #2 Skrevet 16. desember 2011 Jeg mener at du nå har gjort det du kan gjøre. Da er det opp til ham. Men du kan ikke forvente at alle og enhver skal like deg. selv om du liker denne personen. Sånn fungerer det ikke dessverre.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #3 Skrevet 16. desember 2011 Du er desverre ikke pen nok i hans øyne. Det er faktisk det eneste kriterie for å fange en gutt sin interesse. 1
Likevekt Skrevet 16. desember 2011 #4 Skrevet 16. desember 2011 Ja, hva skal man svare? Noe av det vanskeligste vi gjør her i livet er å ta "ta hintet" når vi er på knærne etter noen, og de ikke gjengjelder disse følelsene. Det er dessverre sånn at mye oftere enn at det klaffer slik at begge utvikler de samme følelsene, så blir de skjevt fordelt. Og slike forhold er aldri gode, det er iallefall min teori. Så det man må innse er at hvis ikke motparten viser den interessen den bør, så må man bare være streng med seg selv og fortsette på sin søken her i livet. Det gjør vondt, men går over, og forbausende raskt hvis man bare klarer å tenke på noe annet. Jeg synes bare du skal være deg selv. Du er helt sikkert helt super akkurat som du er, og det er mange som vil si at det at du er litt sjenert bare gjør deg ekstra søt. Men det er ikke lett. Lett å si, vanskelig å gjennomføre. Jeg sliter selv jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #5 Skrevet 16. desember 2011 Du er desverre ikke pen nok i hans øyne. Det er faktisk det eneste kriterie for å fange en gutt sin interesse. Du glemmer puppene, det kan like gjerne være de som er for små.
Likevekt Skrevet 16. desember 2011 #6 Skrevet 16. desember 2011 Du er desverre ikke pen nok i hans øyne. Det er faktisk det eneste kriterie for å fange en gutt sin interesse. Det er forskjell på oss. Jeg omgås stadig vakre mennesker som jeg ikke føler et snev av interesse for, og hun jeg har falt hardest for til dags dato var langt fra den peneste jenta jeg har møtt. Men hun hadde en helt uimotståelig personlighet. Så sats på å bygge opp den. 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #7 Skrevet 16. desember 2011 Blir nesten redd når jeg leser noen av svarene her, er virkelig gutter så overfladiske? Utseende, størrelsen på puppene?? Tror ikke utseendet mitt er så aller verst, vet jo ikke hva han liker, men kan ikke skjønne at han kan synes jeg er så frastøtende
Katana Skrevet 16. desember 2011 #8 Skrevet 16. desember 2011 Han er antagelig avvisende for å sende et tydelig signal om at han ikke er interessert. Hadde han ønsket mer kontakt med deg, ville han grepet sjansen du gir ham. Regner med at han tenker at dersom han er "altfor" hyggelig, så vil du kunne feiltolke det. Det er dessverre ikke tilstrekkelig å ha sammenfallende interesser, det må finnes en tiltrekning der som han i dette tilfellet ikke føler. De færreste menn lar være å ta kontakt med en jente de er interessert i på grunn av for små/for store pupper, så de teoriene kan du nok glemme.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #9 Skrevet 16. desember 2011 ^ Synes i hvert fall det er bedre å tenke på at han ikke har de rette følelsene, enn at det er pga størrelsen på puppene ønsket bare at han tenkte at følelser kan utvikle seg over tid, eller bare at han var interessert i å bli venner, for jeg synes det hadde vært koselig å bli kjent med han uansett. Skal sies at han har skrevet litt til meg, men er nok jeg som har tatt mest kontakt.
Gjest Marregutt Skrevet 17. desember 2011 #11 Skrevet 17. desember 2011 Du er desverre ikke pen nok i hans øyne. Det er faktisk det eneste kriterie for å fange en gutt sin interesse. Hva slags penis-misunnelse er dette??
Steinar40 Skrevet 17. desember 2011 #12 Skrevet 17. desember 2011 ^ Synes i hvert fall det er bedre å tenke på at han ikke har de rette følelsene, enn at det er pga størrelsen på puppene ønsket bare at han tenkte at følelser kan utvikle seg over tid, eller bare at han var interessert i å bli venner, for jeg synes det hadde vært koselig å bli kjent med han uansett. Skal sies at han har skrevet litt til meg, men er nok jeg som har tatt mest kontakt. Det å bli venner med noen du er interessert i er IKKE noe sjakktrekk.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #13 Skrevet 18. desember 2011 Er venn med en jeg har drevet på med før, og det går helt greit, men vi har jo begge kommet over hverandre, og det blir kanskje litt annerledes hvis jeg fortsatt har følelser for han her. Men tenkte hvis/når følelsene går litt over Har innsett at jeg bare må prøve å glemme han da, er ikke noe morsomt å prøve å "sjarmere" en gutt som ikke virker som bryr seg uansett. Finnes forhåpentligvis en gutt der ute som både setter prispå personligheten og utseendet mitt, mer enn han her. Uff, nå går jeg rundt å lurer på hva som er galt med meg. Tydeligvis er det kanskje utseende da, og det er ganke kjedelig (selv om det hadde vært verre om han ikke likte personligheten.. Men det kan han jo ikke vite siden vi ikke kjenner hverandre). Vil jo si jeg er ei normalt pen jente, men jeg ser jo at han også er litt over gjennomsnittet kjekk, så kan jo være at han har litt høye krav. Men synes han burde gitt meg en sjanse. Er det ikke ofte sånn at man synes en person er penere når man blir kjent med personen? Sånn er det i hvert fall ofte for meg, så kan jo håpe at vi blir kjent en gang, så kanskje han plutselig legger merke til meg på en annen måte. Er jo lov å håpe :D
Gjest Katten. Skrevet 19. desember 2011 #14 Skrevet 19. desember 2011 Om du er kjedelig, sjenert og tror lavt om deg selv - hvorfor skal han vise akkurat deg oppmerksomhet da? Skill deg ut, vekk interessen, vær en kraft som drar ham inn mot deg - ikke vær veggpryd. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #15 Skrevet 19. desember 2011 Det er forskjell på oss. Jeg omgås stadig vakre mennesker som jeg ikke føler et snev av interesse for, og hun jeg har falt hardest for til dags dato var langt fra den peneste jenta jeg har møtt. Men hun hadde en helt uimotståelig personlighet. Så sats på å bygge opp den. Hva skal til for å ha en helt uimotståelig personlighet, sett fra en manns øyne?
Pixtive Skrevet 19. desember 2011 #16 Skrevet 19. desember 2011 Hva skal til for å ha en helt uimotståelig personlighet, sett fra en manns øyne? Dette er noe som vil variere for person til person, men humor er viktig for de fleste vil eg tro!
Likevekt Skrevet 19. desember 2011 #17 Skrevet 19. desember 2011 (endret) Hva skal til for å ha en helt uimotståelig personlighet, sett fra en manns øyne? Veldig vanskelig spørsmål. Men to begreper som dekker mye er sjarm og positivitet. Vær sulten på livet. Le, lek og lær, og vær åpen for nye utfordringer. Gjør ting for andre bare av godhet. Vis at du er selvstendig, smart og morsom, og vis deg frem som en kvinne. Dette siste punktet er viktig, og de fleste menn er enige; vi faller for jentejenter (i mangel på et bedre og aldersuavhengig uttrykk), men ender ofte opp som bare venner med guttejenter. Alt dette er ting man kan gjøre noe med, og er for meg MYE viktigere enn utseende. Derfor blir jeg nesten trist når jeg møter jenter som helt tydelig bruker enormt med tid på å fokusere på nettopp utseendet, men virker å nesten glemme sin egen personlighet i prosessen. Det jeg avleder fra utseende er om personen er sunn. Sunnhet fremstår i mine øyne veldig attraktivt. Ei jente med normalt utseende som er sprek og livlig er nesten i idealkategorien spør du meg. Prøv å være aktiv, vær ute og få farge i kinnene, spis anstendig og la solen av og til få slippe til. For all del, det finnes masse menn som nesten utelukkende vurderer kvinner etter utseende. Men hadde ikke satset på å tiltrekke meg disse hvis jeg var deg. Endret 19. desember 2011 av Likevekt
Herr Langbein Skrevet 22. desember 2011 #18 Skrevet 22. desember 2011 Dette er noe som vil variere for person til person, men humor er viktig for de fleste vil eg tro! Digresjon. Men humor er sjelden på listen over egenskaper en mann tenker på først når han skal beskrive "drømmedama". (Nylig avdøde ) Christopher Hitchens skrev en interessant artikkel for noen år siden i Vanity Fair om temaet.
sta Skrevet 29. desember 2011 #19 Skrevet 29. desember 2011 Er nok så enkelt at han ikke er interessert. Uten tiltrekning blir vi for uinteresserte, denne tiltrekningen kan komme over tid dersom dere er mye sammen. Men ikke veldig ofte. Vi menn er nok relativt enkle sånn. Evt er han like sjenert som deg og ikke tør ta sjansen, ikke skjønner hintene. Er ikke sikkert de er like klare som du kanskje tror
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #20 Skrevet 29. desember 2011 Høres ut som det mest sannsynlig er at han enten 1) ikke er direkte forelsket, men heller ikke helt uinteressert, men siden han ikke er forelsket er han heller ikke SÅ opptatt av å få kontakt. 2) Han er litt interessert, men sjenert. 3) Han finner meg ikke fysisk tiltrekkende. Men det må jo finnes noe som kan gjøre at jeg sjarmerer han i senk? Hehe. Utseende er jo i bunn og grunn ikke avgjørende for valg av partner, er jo mye annet som må stemme også! Tror jeg bare må ta det litt som det kommer og prøve å bli litt kjent med han (vi går jo på samme studium og har noen felles bekjente) så det burde ikke være helt umulig, bare jeg TØR å ta sjansen.. Blir så redd for at han synes jeg er så lite tiltrekkende, og derfor ikke er så interessert. Hadde jo vært verre om det var noe med personligheten min, men tror ikke det siden vi ikke har snakket så mye med hverandre Selv om utseende er subjektivt, er det jo noen trekk som er bevist at folk finner mer attraktive enn andre, og jeg tror egentlig jeg har et ganske pent ansikt, og jeg har en trent kropp. Har også hørt av bekjente at han liker litt type jenter som meg, selv om ikke mitt utseende nødvendigvis appelerer til han selv om jeg feks har den hår og øyefargen han foretrekker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå