Gå til innhold

Mozarellaost vegetarisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bestille pizza fra kebabsjappe, og pizza tilbredes med mozarellaost. Er denne vegetarisk (med tanke på løpe)? :)

Gjest WendyClear
Skrevet

Mozarella er vegetarisk ja :) Har riktignok hørt fra mange kebabsjapper at de ikke vil lage pizzaen med bare mozarella.

Skrevet

Takk for raskt svar :) Det står på programmet deres at alle pizzaer tilberedes med mozarellaost, så får satse på det :)

Skrevet

http://veg-veg.no/produktguide/komplett_liste/vegetariansk_pizza

Jeg er sannelig ikke så sikker faktisk.

Ut i fra hva som står der så er noen med løpe og andre uten. Aner ikke hva som er standar da.

Hva med andre kjøttfri pizzaer, da?

Det finnes minst tre-fire andre pizzaer mange tror er vegetariske, slik som Grandiosa Mozzarella (tomat, basilikum, mild chili) og Originale Mozzarella (mozzarella, parmesan & urter) og Big One Triple Cheese. Så vidt Norsk Vegetarforening erfarer er disse tilsatt animalsk løpe, noe som per definisjon gjør dem uegnet for vegetarianere.

Så du bør kanskje spørre for sikkerets skyld?

Skrevet

http://veg-veg.no/produktguide/komplett_liste/vegetariansk_pizza

Jeg er sannelig ikke så sikker faktisk.

Ut i fra hva som står der så er noen med løpe og andre uten. Aner ikke hva som er standar da.

Så du bør kanskje spørre for sikkerets skyld?

:hakeslepp: Vi som har bestilt og greier. Han som henter den vil ikke spørre, siden "de guttene som jobber der har vel ikke peiling på det". Skal ikke være lett å være vegetarianer, nei :frown: Takk for svar forresten, skal prøve å undersøke litt nærmere.

Skrevet

Da har du jo to valgmuligheter.

Spis den og la gå, vegetarisk ost eller ikke, eller gå sulten/spis noe annet enn pizza.

Det ble vel strengt tatt tre valgmulighter....

Gjest WendyClear
Skrevet

Jeg tror at grunnen til at de frysepizzaene ikke er vegetariske er fordi de inneholder annen ost i tillegg til mozzarella. Har sett at det er strøost + runde skiver av mozzarella. Ordentlig mozzarella inneholder alltid mikrobell løpe såvidt jeg har fått med meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...