Gå til innhold

Barnas julepynt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal være enig i at ikke all pynten man får som er laget av barn er like fin, men jeg bruker alltid pynt jeg får fra niesen og nevøen min. Deres følelser er viktigere enn å ha et "perfekt" pyntet hjem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det en salig blanding av pynt laget av barna, pynt laget av meg selv og mannen da vi var små.

Alt er ikke like pent, men det er likevel den fineste pynten vi har, i og med at det er den pynten som skaper flest minner og følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat når det gjelder julepyntinga mi, bryr jeg meg filla om hva interiørkonsulenter sier. Jul er tradisjon, ikke nødvendigvis tiden å vise frem et sterilt og upersonlig hjem.

Her er det både nisser, snømenn og reinsdyr/elger(!), for ikke å snakke om juletreet som er fullt av alskens rar, ikke-matchende pynt. Holde seg til én farge på juletreet? Pfft. Treet skal fylles med minner. Halve moroa er å finne frem pynten vi har plukket med på reiser, og mimre om alle de fine turene vi har tatt. Og når det etterhvert kommer en småtting, skal den selvsagt få lov til å lage pynt til treet, den og!

:)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser heller interiørprogrammet Skjønne hjem, julspesial i går. Kommer i reprise i romjulen på TvNorge, mulig det ligger ute på nett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir faktisk litt trist når jeg ser foreldre som er så opptatt av at juletreet, eller huset generelt, skal være så minimalistisk og "smakfullt" pyntet (gjerne i bare to, maks tre, farger) at barnas pynt blir forvist til rommene deres. For meg er det naturlig at barna også får være med å pynte sitt eget hus, og et personlig juletre er uendelig mye finere enn de minimalistiske.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke enig i interiørkonsulentens mening på generell basis, men akkurat når det gjelder barnas julepynt har han et poeng. Selv som barn syntes jeg at den hjemmelagete pynten (vel, egentlig laget på skolen da...) var så stygg at jeg ikke ville ha den på treet :fnise: . Min mor protesterte heldigvis ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv som barn syntes jeg at den hjemmelagete pynten (vel, egentlig laget på skolen da...) var så stygg at jeg ikke ville ha den på treet :fnise: . Min mor protesterte heldigvis ikke.

Her var det helt omvendt. Vi pyntet treet og huset med vår hjemmelagede pynt med stolthet. Selv etter at vi ble voksne blir treet i mitt barndomshjem fremdeles pyntet med en god blanding av kjøpt pynt og pynt laget av oss da vi var yngre. Jeg synes det er kjempekoselig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig, barnepynten er jo forferdelig stygg!

Har barnehagebarn for første gang i år, og gruer meg til dorullnisser og annet rask...

Husker med gru all dritten mamma pynte med hjemme, som jeg lagde på skolen... hun prøver faktisk på det enda, men jeg fjerne det når jeg er der, for det er sååå stygt!!

Så gudene vite hva jeg skal gjøre med det jeg får, men stå å ødelegge julestemninga i stua skal det det i hvertfall ikke....

Ikke er det plass heller, da det er overflod av pynt her fra før....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jeg trist av. Barna kommer hjem å viser stolt frem julepynten som de har laget selv, men de må ha et eget tre på rommet sitt fordi juletreet i stuen skal være perfekt. Nei, juletreet skal være personlig og fullt av minner :rodmer:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her pynter vi juletreet for barnas skyld (og litt vår egen også, selvsagt). Her er det pynt i alle farger og fasonger. Det viktigste er at ungene koser seg og at de synes at treet blir fint :) :) Sånn hadde vi det når jeg var liten også. En farge på pynten? *grøsse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De få dagene/ukene man har julepynt oppe så synes jeg at man kan legge interiørsnobberiet på hyllen. Jeg synes heller ikke at hjemmelaget pynt er veldig fint, men å lære barna at deres beste innsats ikke er god nok for fellesområdene i hjemmet kan umulig være en god ting.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt delt her.

På den ene siden synes jeg det er koselig å pynte med ting dattern min har laget, og hverken juletreet mitt eller noe annet i "julehuset" mitt er i nærheten av å være med minimalistisk.

Men, jeg har en femåring som verdsetter kvantitet vesentlig høyere enn kvalitet, og hvis jeg skulle pyntet huset med alt hun har laget, ville alt her hjemme vært dekket av glorete papirlenker. Det synes jeg blir i overkant. De tingene hun derimot har gjort seg flid med og jobbet med, setter jeg frem med stolthet og glede uansett om det krasjer aldri så mye med øvrige interiør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvem som har anledning til at barna har eget juletre på rommet sitt slik Bakke foreslår!

Med tre barn i huset ender mann opp med fire juletrær.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at hjemmelaget barnepynt kanskje ikke alltid er det peneste, men hva gjør vel det? Kunne ikke falt meg inn å ikke bruke barnas pynt til juletreet den dagen jeg får barn.

Jeg trodde julen var mer for barn enn voksne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at hjemmelaget barnepynt kanskje ikke alltid er det peneste, men hva gjør vel det? Kunne ikke falt meg inn å ikke bruke barnas pynt til juletreet den dagen jeg får barn.

Jeg trodde julen var mer for barn enn voksne?

Julen er da virkelig liike mye for alle. Men jeg tror de fleste vil ha barnas julepynt på treet. Det er ikke alltid viktig at alt skal være penest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker pynten som barna laget i barnehagen og henger det opp hvert år. Det er over 20 år siden ungene gikk i barnehage, men pynten er like aktuell den dag i dag.

Er lidenskapelig opptatt av design og interiør, men ærlig talt, jul er jul, da SKAL det pyntes med alt fra barnas pynt til dyr designpynt.

Less is more gjelder ikke hos meg i julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker fortsatt hvor sårt og vondt det var at mamma ikke ville henge opp/pynte med ting jeg hadde laget på skolen og andre steder. Ting laget hjemme kunne tidvis komme opp, for da hadde jo mamma hatt en finger med i spillet hva angår farge og "stil". Ikke at mamma og pappa har et utpreget stilrent hjem, men mamma er ekstremt opptatt av det estetiske og likte rett og slett ikke mye av det jeg laget andre steder. For min del ble det vel bare enda en bekreftelse på at jeg ikke var bra nok.

Mammas "metode" er helt, helt sikkert ikke noe jeg kommer til å videreføre til datteren min sine hjemmelagete ting! Jeg synes de er supersjarmerende, selv om fargevalget er heller tilfeldig og hun foreløpig ikke er så stor at øyet for detaljer er helt på plass. :ler: De tingene hun har laget så langt har blitt våre kjæreste julepynt-eiendeler allerede. :rodmer:

Juletreet vårt blir forøvrig pyntet med en salig blanding av pynt som vi har samlet opp gjennom.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er barnepynten som gir mest julestemning, jeg. I huset til foreldrene mine pyntes det fremdeles med ting barna laget, selv om deres yngste barn nå er 22. Hva er vel et julehjem uten en skeiv nisse og noen bomullsengler??

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...